Hyundai i30 kombi – moderní klasika s nádechem luxusu

Není zřejmě ve vnímání veřejnosti kontroverznější automobilky, než je Hyundai. Na jednu stranu přichází neustále s novými modely nebo facelifty starších zdařilých kousků, které disponují velmi slušnou výbavou, výdrží i provedením, na stranu druhou mnohdy relativně agresivní styl kampaně může kdejakého zájemce odradit. Nechme ale nyní stranou hodnocení marketingových a komunikačních aktivit Hyundai a zaměřme se na aktuálně testovaný model. V našem případě nový i30 Kombi.

Exteriér

Design exteriéru prošel oproti předešlé generaci i30 změnou, kterou zřejmě většina řidičů uvítá. Vůz se zbavil ostrých bočních linií, což mu dodává větší nádech stylu a luxusu a pocitově působí i více kompaktněji. Testovaný model v bílé barvě dokonale umocňují tónovaná skla, takže vůz skvěle poslouží i náročnějším uživatelům, kteří si potrpí na styl a vyladěnost do posledního detailu. Za jeho volantem si tak lze představit například i muže jedoucí na obchodní jednání, stejně jako mladou svobodnou ženu milující cestování, ale i dámu střední generace, která denně jezdí do práce či odváží děti do škol, kroužků nebo na sportovní tréninky.

Interiér

Interiéru dominuje palubní deska s výrazným displejem médií, který má 8 palců a lze jej využít, jak pro navigaci, tak propojit s chytrým telefonem, jehož prostřednictvím lze přehrávat hudbu, stejně jako přijímat hovory a komunikovat. Pomocí USB kabelu skvěle komunikuje, jak se systémem Android, tak Apple. V testovaném modelu nechyběla ani zadní parkovací kamera, kterou jistě ocení všichni řidiči, zejména pak ti ve městech.
Za navigaci je třeba Hyundai pochválit. Její ovládání je zcela jasné a intuitivní, skvěle funguje i našeptávač a hodí se také paměť zobrazující poslední a nejčastěji zadané adresy. Zároveň si navigace zvládne zapamatovat cíl, například i po jízdní přestávce, což je pro mnohé další příjemná bonus. Jako drobnou nevýhodu displeje multimédií lze uvést jeho pevné umístění, a tedy i fakt, že se po zaparkování nesklápí, což může být lákavé i pro případné zloděje začátečníky kteří netuší, že samotný displej bez ostatní elektroniky, schované v přístrojovce, je jim k ničemu.

Interiér je laděn do temně šedé barvy, což je příjemná již klasika, se kterou se Hyundai trefí do vkusu většině řidičů. Místa ve voze je pro řidiče i další cestující dostatek a relativní pohodlí mají i cestující na zadních sedačkách. Kufr disponuje objemem 602 litrů, po sklopení zadních sedadel lze dosáhnout objemu 1 650 litrů, do kterého se s přehledem vejdou zavazadla, jak na měsíční dovolenou, tak například i domácí mazlíčci nebo výbava aktivního sportovce. Navíc sklápění sedadel je zcela jednoduché a intuitivní a zvládne ho tak během chvilky opravdu každý.
Ocenit je však třeba i celou řadu bezpečnostních prvků, kterými nový Hyundai i30 Kombi disponuje a které potěší zejména začátečníky. Je to například sledování pozornosti řidiče s doporučovanou přestávkou, kontrola mrtvého úhlu, udržování vozu v jízdním pruhu nebo autonomní krizové brzdění.
Samozřejmostí jsou už klasické parkovací senzory, které hlídají i boční strany vozu a pochopitelně i zmíněná zadní parkovací kamera.
Příjemná je i funkce doporučování řazení rychlostních stupňů, která přijde vhod především začátečníkům nebo méně zkušeným jezdcům, kdy i30 samo vyhodnotí, jaký rychlostní stupeň je třeba, aby se motor točil v co nejmenších otáčkách a celkově se tak šetřil, jak motor, tak i spotřeba.
I30 Kombi disponuje rovněž funkcí automatického vypínání motoru při zařazení neutrálu (například na křižovatkách), což někomu vyhovuje, ale najde se i velké procento řidičů, kterým tato funkce spíše vadí. Naštěstí ji lze jednoduše aktivovat i deaktivovat.
A už tradičně nechybí automatická klimatizace, která se snadno a intuitivně ovládá. V zimních měsících potěší ale i vyhřívaný volant a přední sedačky.

Motor a převodovka

Testovaný model disponoval 6 stupňovou manuální převodovkou a benzinovým 1,4 T-GDI přeplňovaným motorem. Motor běžel zcela klidně a tiše, skvěle šel do otáček a z 0 na 100 km/h se dostal už za necelých 10 sec. Samotné řazení šlo jasně, přesně, a hlavně lehce a měkce, což ocení zejména ženy. Příjemné je i řazení zpátečky, kterou lze zařadit snadno, bez jakýchkoli problémů.
Velmi dobrá je i spotřeba, kdy se při kombinované jízdě podařilo během testu dostat na hodnotu okolo 5,8 l/100 km, při městské jízdě se pak spotřeba pohybovala něco lehce nad 7 litry. I díky relativně nízké spotřebě tak může představovat ideální ekonomické auto, a to i na krátké cesty do velkoměst a dobré popojíždění, či stání v kolonách.

Jízdní vlastnosti

Nový i30 Kombi je skvěle ovladatelný vůz. Příjemné a lehce řadí, dobře drží v zatáčkách a začátečníkům odpustí i drobnou chybičku. Přenášení nerovností povrchu tlumí opravdu precizně, takže například i při cestách po nezpevněných okreskách nebo horských silnicích poskytuje posádce komfort, bez nepříjemného drncání v závislosti na nerovnosti terénu. Na auto si lze rychle zvyknout, a i méně zkušené jezdce ničím nepřekvapí, naopak pro ně může být ideální variantou auta, se kterým se snadno sžijí.
Naprosto snadné a rychle je i couvání a otáčení, které usnadňuje především zadní kamera, ale i, na variantu kombi, poměrně malé rozměry vozu. Snadné je i samotné brzdění, které představuje jakýsi zlatý střed. Není extrémně citlivé jako u jiných vozů a zároveň ani nemá dlouhou prodlevu a nevyžaduje v případě potřeby rychlé reakce sešlápnutí brzdy až k podlaze vozu.

Závěr

Hyundai i30 Kombi je jednoduše velmi zdařilé auto, které má velký potenciál zaujmout vysoké procento řidičů. Představuje jakousi zlatou střední cestu, kdy bude ideální volbou jako rodinné auto, stejně jako moderní vůz pro mladé ženy a muže, jak například na cestování, tak na obchodní schůzky.
Mladé potěší svým vyladěným designem s nádechem luxusu a stylu, ženy s dětmi celou řadou bezpečnostních prvků, začátečníky snadným ovládáním i jeho nezáludností. Riziko defektu však představuje příliš nízko položený přední nárazník, který může zejména začátečníky a méně zkušené jezdce pořádně potrápit, například při takovém parkování ve městech, ale třeba i u nákupních center, kde o obrubníky nebude nouze. Navíc lakované provedení nárazníku,
prakticky bez jakéhokoli ochranné lišty, která by snesla i drobné „ťukance“ si o poškození a sedření laku přímo říká.

Vůz lze pořídit v základní výbavě již za 424 990 Kč, testovaný model disponoval výbavou Styl s cenou pohybující se okolo hodnoty 500 000 Kč.

Lenka Netušilová

Fotogalerie

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code