Hyundai i40 kombi – nenápadné luxusní pohodlí

Stejně jako má Škoda Superb nebo Volkswagen Passat, má Hyundai novou i40. Vůz vyššího segmentu, cílící na manažery i zákazníky, kteří si na svých dlouhých cestách chtějí dopřát pohodlí a užít si stylu a komfortu, který jim právě i40, navíc ve variantě kombi, poskytne. Dlouhý koráb plný elegance bude ve městě i na dálničních tazích nepřehlédnutelný.

Exteriér

Hyundai i40 kombi na první pohled ohromí svojí délkou, která dosahuje téměř 5 metrů. Upoutá ale i poměrně povedeným zevnějškem, který díky svým ostrým aerodynamickým bočním liniím dodává vozu eleganci a evokuje styl a rychlost. Fakt, že právem náleží do vyšší střední třídy potrhuje i přední maska s výraznou stříbrnou mřížkou chladiče v jejímž středu se vyjímá logo značky. Styl celé přední části exteriéru vkusně doplňují užší dlouhá světla i led světla pro denní svícení. Naprosto nepřehlédnutelná jsou pak 18palcová litinová kola s tradičním, avšak zdařilým designem. Příjemně působí i elegantně zaoblená zadní část vozu se stříbrnou lištou mezi zadními světlomety.

Interiér

Interiér je prakticky celý v kůži, a to včetně volantu. Sedadla jsou příjemná a pohodlná, a dokonce i v těch největších vedrech nepůsobí nijak nekomfortně ani takzvaně „nelepí“. Svůj podíl na tom pochopitelně má i trojzónová klimatizace sedaček řidiče a spolujezdce. Tu lze pochopitelně v zimních měsících přepnout na vyhřívání a stejně tak je vyhřívaný i kožený volant. Sedačka řidiče je nastavitelná samozřejmě klasicky blíže či dále od volantu, ale i výškově a zároveň i sklonem opěrky zad. A dokonce i osoby menšího vzrůstu a zejména ženy si díky kombinaci nastavitelné výšky a sklonu opěrky zad mohou dopřát pohodlně sklopenou sedačku, přičemž budou mít stále dostatečný výhled z vozu. Klasicky nastavitelná je pochopitelně i opěrka hlavy.

Vozu dominuje do detailů vyladěná přístrojová deska. Ta svým vzhledem nezapře asijský původ. Středová část může  mladším cestujícím připomínat postavu nějakého Transformera. V rámci palubního počítače nalezneme pochopitelně informaci o průměrné spotřebě, dojezdové vzdálenosti, venkovní teplotě anebo zařazeném rychlostním stupni. Pro někoho může být užitečnou informací i rychlostní varování, protože právě ve vozu tohoto typu se na reálnou rychlost jízdy může rychle zapomenout.
Multifunkční volant je vybaven tlačítky pro přijetí a ukončení hovorů, ovládání rádia nebo přidávání a ubírání hlasitosti. Zdařile je zpracovaný i displej multimédií, který je součástí palubní desky, za což je třeba Hyundai pochválit. Vše působí naprosto kompaktně a přirozeně a neevokuje pocit, že displej multimédií byl přidán až dodatečně. Ve výbavě má i40 kombi i navigaci, která je jasná, přesná a snadno a rychle nastavitelná. Ta je zcela intuitivní, tak, že její ovládání pochopí řidič i v případě, že integrovanou navigaci v minulosti nevyužíval. Vůz je vybaven i zadní parkovací kamerou, která dosahuje slušné světelnosti i v noci a je opět poměrně přesná, tak, že ani parkování ve městě s natolik dlouhým vozem nepředstavuje problém.
Poměrně zajímavou libůstkou, kterou ocení ženy i muži je panoramatická stahovací střecha. Během dne je možné ji nechat zataženou a jen si užívat větší světelnosti nebo ve vedrech, jako byla v rámci našeho testu, ji zcela stáhnout, což opět přináší novou dimenzi jízdního zážitku. Její ovládání probíhá pomocí jasně značeného tlačítka a funguje bez jakéhokoli problému.
Příjemnou součástí interiéru může být i středová loketní opěrka a držák nápojů.  Velkým hitem, zejména v aktuálním počasí, byla pak odkládací schránka pro chlazení nápojů, která model povyšuje na ideálního kandidáta na dlouhou cestu na letní dovolenou v těch největších vedrech.
S cestováním pak přímo souvisí obrovský prostor kufru, který činí 553 litrů a při sklopení zadních sedaček dosáhne dokonce 1 719 litrů. Vejde se tak do něho cestování výbava celé rodiny, ale třeba i složený dětský kočárek nebo klasický invalidní vozík. Navíc díky speciálním popruhům je možné náklad v kufru zafixovat, tak, aby se předešlo nechtěnému pohybu nákladu.
Auto tohoto formátu a stylu musí pochopitelně disponovat celou řadou bezpečnostních prvků, a nejinak tomu je i u i40 kombi. Patří mezi ně již zmíněné rozpoznávání značek omezujících rychlost, automatické brzdění před překážkou a dodržování bezpečného rozestupu mezi auty, asistent pro jízdu v jízdních pruzích, kdy bez užití blinkru zamezuje vozu vyjetí z jízdního pruhu, v němž jede nebo automatické přepínání dálkových světel. Za zmínku stojí i elektronická ruční brzda, která například pomáhá při rozjezdech do kopce, bez toho, aby bylo nutné ji jakkoli ovládat. A dnes snad již běžnou výbavou je i antireflexní vnitřní zrcátko, které při noční jízdě tlumí jinak oslňující světla aut za námi.
Samozřejmostí je pak automatická klimatizace, jejíž ovládání asi netřeba představovat, je naprosto jasné, logické a samotná klimatizace je velmi účinná.

Motor a převodovka

Testovaný model disponoval 7stupňovou automatickou převodovkou a dieselovým motorem 1,7 CRDi. Motor běžel naprosto klidně a plynule, hezky šel do otáček, a i zrychlování se odehrálo bez zbytečného řevu. Automatická převodovka fungovala rovněž plynule, žádné skoky a trhnutí při zařazení vyššího nebo nižšího rychlostního stupně nebyly znát.
Tabulková hodnota spotřeby je 4,9 litru na 100 kilometrů v kombinovaném provozu. Nám se dosažená spotřeba při kombinované jízdě ustálila na 6,7 l/100 km.

Pro milovníky adrenalinovější jízdy nabízí vůz režim Sport, kdy se do té doby klidné auto změní na dravce a poskytne dokonalé vzrušení z jízdy. A naopak těm, kteří neholdují automatické převodovce a chtějí mít možnost si řadit sami jsou k dispozici páčky pod volantem, které jim umožní rychlostní stupně volit dle vlastního uvážení.

Jízdní vlastnosti

Nový i40 kombi je i přes své rozměry skvěle ovladatelný vůz. Jízda je příjemná, klidná, ale zároveň svižná, skvěle si poradí se serpentýnami a táhlým stoupáním, stejně jako s monotónní jízdou po dálnicích. Vůz zároveň drží dobře na silnici i při průjezdu zatáček.
Brzdy jsou poměrně citlivé a přesné a zvládají jak mírné přibrzďování, tak i razantnější krizové brzdění.

Závěr

Hyundai i40 Kombi je příjemný vozem vyšší třídy, který je jako stvořený pro manažery a osoby, které tráví většinu svého času na cestách. Ideální je také pro dlouho cestu na dovolenou, kdy všem pasažérům poskytne dostatečné pohodlí i prostor, ať už v kufru na zavazadla, tak dostatek místa na předních i zadních sedačkách, komfort v podobě účinné klimatizace, stahovací střechy, ale i chlazených nápojů přímo pod palubní deskou.
Vůz je zároveň vhodný pro středně a více zkušené řidiče, ale i pro ženy, a to zejména díky dostatečnému prostor, pro dětskou sedačku nebo kočárek. Naopak asi nebude tím pravým startovacím autem pro začátečníky nebo ty, kteří dlouho neřídili. Jednak je jeho pořizovací cena poměrně vysoká, a i jeho větší rozměry by mohly méně zkušené řidiče znervóznit a způsobit zbytečné zmatkování, například právě při parkování.

Vůz lze pořídit v základní výbavě za 799 990 Kč, testovaný model disponoval výbavou Premium s cenou 899 990 Kč.

Galerie

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code