Nejširší nabídku elektrifikovaných pohonů na evropském trhu má Hyundai

Hyundai rozšířuje svou řadu modelů o další, vybavené elektropohonem. Od dobíjecích plně elektrických vozů (EV), přes samodobíjecí elektrické modely (HEV & PHEV), až po vodíkový plně elektrický automobil (FCEV) je Hyundai schopný uspokojit jakoukoli poptávku po elektrických pohonech. Pro tento rok navíc chystá další překvapení. Hybridní varianty se dočká populární „í-třicítka“ vyráběná v Nošovicích u Frýdku-Místku, kompaktní SUV KONA a nová generace revoluční modelové řady IONIQ.

V roce 2016 Hyundai uvedl na trh modelovou řadu IONIQ, která jako vůbec první na světě poskytla v jedné karosářské variantě výběr všech důležitých elektrifikovaných pohonů a která se s více než 60 000 prodanými vozy od jejího uvedení na trh stala důležitým pilířem modelové palety značky Hyundai.

„Ve druhé polovině letošního roku se pak můžeme těšit na druhou generaci revoluční modelové řady IONIQ, která bude mimo jiné jako první na světě nabízet „režim jízdy v zelené zóně“ (GDM: Green-zone Drive Mode), jenž bude ve větší míře využívat elektromotor namísto spalovacího motoru,“ říká Jan Pohorský, zástupce společnosti Hyundai Motor Czech.

Zájemci o elektrický pohon mohou vybírat i v čím dál oblíbenější kategorii SUV. Důkazem je úspěch nového elektromobilu KONA Electric, který od svého uvedení na trh posbíral již celou řadu ocenění. Mezi jinými například titul „Elektromobil roku“ na pařížském autosalonu 2018 nebo „Zelené auto roku 2018“. V nabídce je také komfortní SUV Hyundai Tucson v hybridní verzi s technologií 48 V, který se rovněž vyrábí v Nošovicích. Ke konci roku Hyundai obohatí také o hybridní verzi KONA (HEV) a i30 kombi (HEV 48 V).

Značka Hyundai se stala průkopníkem také v rámci vodíkové mobility, když v roce 2013 uvedla na trh první sériově vyráběný vodíkový plně elektrický vůz (FCEV). V loňském roce představila druhou generaci NEXO, jehož odpadní vzduch je dokonce ještě čistší, než ten, který nasává. V současné době patří Hyundai více než 70% podíl na evropském trhu s vozy poháněnými palivovými články. NEXO je výjimečný také tím, že v roce 2018 dokázal bezpečnost vodíkové technologie – podle nezávislého hodnocení bezpečnosti Euro NCAP se stal nejbezpečnějším velkým SUV na trhu.

Všechny osobní modely již nyní splňují emisní normu Euro 6d Temp, která přijde v platnost až v září letošního roku.

Automobilka tak vychází vstříc trendu přechodu na elektromobilitu. Nezbývá než doufat, že nejen automobilky, ale i dodavatelé technologií pro ukládání el. energie a její výrobu a distribuci budou stejně agilní i úspěšní. To by umožnilo dosáhnout stavu, kdy elektromobily reálně budou alespoň tak ekologické a šetrné k životnímu prostředí, jako jsou dnes automobily se spalovacím motorem a neohrozilo by to dnešní úroveň mobility a dostupnosti automobilu pro širokou veřejnost.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code