Toyota sází na vodík

Vodíkový vůz Toyota Mirai překonal světový rekord, když na jedno natankování ujel 1003 kilometrů. Vzdálenost absolvoval na veřejných komunikacích na jih od Paříže.

Průměrná spotřeba paliva byla 0,55 kg/100 km. Mirai má zásobníky na vodík o kapacitě 5,6 kg. K překonání rekordu 1003 km uplatnili řidiči nacvičený „ekonomický“ jízdní styl, avšak bez jakýchkoli zvláštních technik, které by nebylo možné použít za běžného provozu. Ujetá vzdálenost i spotřeba paliva byla oficiálně potvrzena nezávislým orgánem.

Díky efektivnějšímu fungování systému palivových článků společně s nárůstem kapacity vodíkových zásobníků a lepší aerodynamikou se podařilo prodloužit dojezd vozu. Za standardních jízdních podmínek průměrně ujede přibližně 650 km. Tankování na čerpací stanici pod tlakem 700 barů přitom nezabere ani pět minut.

Nová Toyota Mirai je druhou generací elektromobilu na palivové články. V porovnání s první generací se chlubí vyšším výkonem, elegantnějším a dynamičtějším designem a lepší jízdní dynamikou.

Vodík může zajistit dopravu nejen na silnici, ale i na železnici, lodní a leteckou. Stejně dobře poslouží k výrobě energie v průmyslu, firmách a domácnostech.

Toyota pro všechny tyto varianty dopravy, tedy elektrické generátory (EODev), lodě (Hynova), vozy taxi, autobusy (Hype a RATP), nákladní vozidla (Hino), vodíková města (Woven City) a další, připravuje palivové články.

V posádce čtyř řidičů, kteří dosáhli nového světového rekordu, byl i Victorien Erussard, zakladatel a kapitán plavidla Energy Observer.

Projekt Energy Observer v partnerské spolupráci s Toyotou je prvním plavidlem poháněným palivovým článkem od Toyoty. Člun slouží jako výzkumná laboratoř. Energy Observer se postupně proměnil ve společnost zaměřenou na výzkum a inovace. Firma nedávno v Paříži představila svoji zbrusu novou výstavní vesničku věnovanou obnovitelným zdrojům energie a vodíku.

V rámci této akce se Eiffelova věž poprvé rozzářila pomocí vodíku z vodíkové elektrocentrály GEH2 firmy EODev, start-upu, jehož akcionářem je i Toyota.

 

Zdroj: TOYOTA CENTRAL EUROPE-CZECH

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code