Víte, že dezinfekční přípravky a opalovací krémy mohou škodit vašemu vozu?

Stále oblíbenější dezinfekční přípravky na ruce a opalovací krémy s vysokým ochranným faktorem sice chrání vaše zdraví, mohou ovšem poškozovat povrchy materiálů v automobilových interiérech a způsobovat jejich předčasné stárnutí.

Úkolem odborníků v automobilkách, kteří denně testují nové produkty a materiály, Ford nevyjímaje, je mimo jiné zajistit, aby si interiéry zachovaly udržovaný vzhled i po letech používání. I zdánlivě neškodný přípravek může totiž působit problémy, pokud přijde do kontaktu s nějakým materiálem stokrát či tisíckrát za rok.

Týmy Fordu v Duntonu i v Kolíně nad Rýnem testují materiály za teploty až 74°C, protože na tak vysokou teplotu se může rozehřát interiér automobilu zaparkovaného u pláže za horkého letního dne. V jiných zkouškách se simuluje dlouhodobé vystavení slunečním paprskům. Zkoušené vzorky jsou po dobu 1152 hodin (48 dní) bombardovány ultrafialovým světlem o intenzitě odpovídající nejjasnějšímu místu na zemi. Pevnost plastů se testuje i za teplot až -30°C, kdy jsou nejkřehčí. Opakovaně se na ně spouští pryžová koule, která je desetkrát těžší než fotbalový míč.

Evropský trh hygienických přípravků na ruce, k nimž patří různé gely, pěny a ubrousky, naroste v letech 2018 až 2024 podle odhadů o 60 procent, z 371,92 milionu na 593,62 milionu USD. Opalovací krémy s vysokým ochranným faktorem zase obsahují větší množství oxidu titaničitého, který reaguje s plasty a přírodními oleji obsaženými v kůži, zejména během horkého počasí.

Rostoucí popularita opalovacích krémů může ohrožovat životnost interiéru vašeho vozu

To vše může povrchy v automobilech poškozovat.

Na základě poznatků získaných při materiálových zkouškách se připravuje složení ochranných vrstev, jež musí odolávat takovým způsobem, aby interiéry vypadaly dobře i po letech. Testováním prochází, kromě povrchů v interiéru ošetřených speciální povrchovou úpravou, i příslušenství z oficiální nabídky divize péče o zákazníky, což znamená různé vložky do zavazadlového prostoru nebo plastové kryty do interiéru.

Naše práce někdy vyžaduje i trochu detektivního úsilí,“ řekl materiálový inženýr Richard Kyle z Duntonu. „V Turecku se například vyskytly případy zvláště silného opotřebení – a povedlo se nám vysledovat, že potenciální příčinou by mohla být oblíbená dezinfekce na ruce s 80procentním obsahem etanolu – což výrazně překonalo vše, s čím jsme se setkali předtím. Jakmile jsme na to přišli, mohli jsme s tím něco udělat – a povedlo se.

Zdroj: Ford Czech Republic

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code