Volkswagen má další elektrické SUV

Jen několik dnů po světové premiéře druhého člena rodiny elektromobilů Volkswagen ID. jsou k dispozici speciální edice ID.4 1ST a ID.4 1ST Max s exkluzivní výbavou. ID.4 následuje v těsném sledu po modelu ID.3. Stejně jako u ID.3 nabízí vůz prostorný interiér s vysokou úrovní komfortu a jízdní dynamiku, k níž přispívá i tichý elektromotor a minimální aerodynamický hluk.

Volkswagen ID.4 jako elektromobil nabízí slušné zrychlení a dobré jízdní vlastnosti, což je dáno nízkým těžištěm a rovnoměrným rozložením hmotnosti vysokonapěťové sady akumulátorů pod podlahou mezi nápravy. Modulární platforma MEB pro elektromobily umožnila vytvořit rozměrný vnitřní prostor při zachování kompaktních vnějších rozměrů. Robustní charakter elektrického SUV umocňují velká kola ve spojení se světlou výškou 210 mm. V závislosti na poloze opěradel zadních sedadel nabízí zavazadlový prostor objem 543 až 1575 litrů.

Přehledně uspořádaná přístrojová deska modelu ID.4 umožňuje snadné ovládání. Téměř výhradně dotykové ovládací prvky doplňuje inteligentní hlasové ovládání. Na přání se dodává průhledový displej s rozšířenou realitou, který vkládá virtuální zobrazení do reálného prostředí. Cestování usnadňuje navigační systém Discover Pro s internetovými službami We Connect Start, zatímco vyspělé asistenční systémy IQ.Drive zvyšují úroveň komfortu a bezpečnosti. Elektronické systémy vozidla mohou být navíc aktualizovány i po zakoupení vozidla, a to bezdrátově, aniž by zákazník musel navštívit servisního partnera.

Stejně jako v případě modelu ID.3 nabízí Volkswagen SUV ID.4 v předem nakonfigurovaných verzích. První fáze uvedení na trh patří speciálním edicím ID.4 1ST a ID.4 1ST Max s velkorysou výbavou.

Tyto speciální edice u příležitosti uvedení nového modelu na trh jezdí na 20“ kolech v designu „Drammen“. Její elegantní vzhled umocňuje vnější stylistický paket ve spojení s tmavě tónovanými skly oken v zadní části vozu. Komfort při cestování v chladném ročním období zvyšuje vyhřívání předních sedadel, multifunkčního volantu a skla čelního okna. Dekorační osvětlení je nastavitelné v 30 barvách a pedály z ušlechtilé oceli zdobí nápaditý design „Play & Pause“. Komfortní výbavu završuje dvouzónová klimatizace „Climatronic“. Kromě navigačního systému Discover Pro zahrnuje sériová výbava rovněž asistenční systém Front Assist, adaptivní tempomat ACC „stop & go“ a asistenta pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist. Manévrování v těsných prostorech usnadňuje zadní kamera. Hospodárnost provozu zvyšuje tepelné čerpadlo, které především za nízkých teplot znatelně prodlužuje dojezd.

ID.4 1ST Max se dodává s téměř kompletní sériovou výbavou. Kromě výše uvedených prvků zahrnuje jeho vnější výbava především interaktivní světlomety IQ.Light-Matrix LED, zadní svítilny LED 3D a 21“ kola „Narvik“. Jízdní vlastnosti posouvá na ještě vyšší úroveň progresivní řízení a systém DCC s adaptivními tlumiči. Vnitřní výbava speciální edice ID.4 1ST Max zaručuje posádce maximum komfortu. Na tom mají svůj podíl například elektricky nastavitelná sedadla, panoramatické skleněné střešní okno, zvukově izolační skla oken, třízónová automatická klimatizace Climatronic a elektrické ovládání zadního výklopného víka. Vrcholná verze nenechává nic náhodě ani v oblastech ovládání, konektivity a asistované jízdy. Řidič tak má k dispozici průhledový displej s rozšířenou realitou, centrální 12“ displej, telefonní rozhraní Comfort a asistenční systémy Travel Assist (v širokém rozsahu automatizovaná jízda v určitých provozních režimech), Side Assist (asistent pro změnu jízdního pruhu) a Emergency Assist (asistent pro stav nouze).

 

Ceny ID.4 1ST a ID.4 1ST Max na českém trhu byly stanoveny na 1 224 900 Kč, resp. 1 473 900 Kč (Max). V obou případech zajišťuje pohon zadních kol vzadu uložený elektromotor o výkonu 150 kW (204 k) napájený ze sady akumulátorů s využitelnou kapacitou 77 kWh. Na jedno nabití lze ujet až 520 km (podle metodiky WLTP). Rychlým nabíjením stejnosměrným proudem o výkonu 125 kW, například z nabíjecích stojanů sítě Ionity, se navíc během 30 minut doplní dostatek elektrické energie pro ujetí dalších 320 km (WLTP). ID.4 zrychlí z klidu na 100 km/h za 8,5 sekundy a jeho nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 160 km/h, což ale asi němečtí majitelé až tak úplně neocení. Volkswagen bude nabídku postupně rozšiřovat o další varianty.

Speciální edice jsou limitované na 27 000 vyrobených vozů. Po jejich vyprodání bude Volkswagen postupně uvádět na trh další varianty modelu ID.4 s předem nakonfigurovanými výbavami. Na začátku roku 2021 bude následovat základní verze ID.4 Pure s dojezdem až 340 kilometrů (podle metodiky WLTP).

Nové elektricky poháněné SUV se bude vyrábět v celkem pěti závodech na třech kontinentech. Výrobu modelu ID.4 pro evropské trhy zajišťuje závod Cvikov. Letos začne výroba také v čínských továrnách Anting a Fo-šan. Na rok 2022 se plánuje spuštění výroby v závodech Chattanooga (USA) a Emden.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code