Citroen oznámil své výsledky za minulý a plány do letošního roku

V roce 2019 Citroën prodal celkem 8343 osobních a užitkových vozů a zařadil se na 11 místo mezi značkami s 3,1% podílem na trhu. Z celkového počtu bylo 6552 osobních a 1791 lehkých užitkových vozidel. Nejsilnějším měsícem z hlediska prodejů pak byl pro značku srpen, kdy se podařilo prodat 1180 vozů.

Rok 2019 byl  pro Citroën také rokem oslav výjimečného výročí 100 let od založení značky. Na velkém zářijovém setkání jejích příznivců jej společně s českým zastoupením oslavilo více než 10 000 lidí. Skvělým zakončením roku pak bylo převzetí speciálního ocenění pro nejlepšího importéra Citroën za rok 2018 – Citroën Best ImporterAward 2018 – přímo z rukou Generální ředitelky Citroën, paní Lindy Jackson.

OSOBNÍ AUTOMOBILY

V segmentu osobních automobilů byl pro Citroën již tradičním bestsellerem model BERLINGO třetí generace s ročním prodejem 2498 ks, u nějž firemní i soukromí zákazníci oceňují zejména jeho multifunkčnost a v neposlední řadě velký zavazadlový prostor, které jej odlišují od jiných podobně koncipovaných vozů.

.

.

Nynější vlajková loď značky, nové SUV Citroën C5 Aircross, které v Evropě registruje od svého uvedení na trh již 100 000 prodaných vozů. Po slabším nástupu posílil C5 Aircross v druhé polovině roku prodeje na celkových 456 aut (převážně v nejvyšší výbavě SHINE a s nejsilnějšími motorizacemi). Pro letošní rok má značka za cíl prodeje tohoto vozu, který je nejprostornějším modelem ve své třídě, zdvojnásobit a v průběhu roku bude také zahájen prodej hybridní verze.

.

.

LEHKÉ UŽITKOVÉ AUTOMOBILY

V segmentu lehkých užitkových vozů byl i v roce 2019 nejúspěšnějším modelem Citroënu JUMPER s 1290 prodanými vozy, čímž potvrdil svoji roli jasné jedničky v rámci nabídky užitkových vozů Citroën.

.

.

Kromě standardních továrních verzí Citroën také ve spolupráci se svými dodavateli stále rozšiřuje nabídku přestaveb a vestaveb. Pro snadnější orientaci tak spustil i portal www.CITROENprestavby.cz, kde je možné velice jednoduchou cestou získat ucelený přehled o možnostech přestaveb vždy pro všechny modely, kterých se týkají.

Po úspěchu loňské sběratelské edice „Origins“, oslavující v roce 2019 sté výročí značky, nabídne Citroën také v roce 2020 speciální průřezovou řadu s názvem „C-Series“. Odkazuje na „C“ jako Citroën a na komfort (Confort) a charakter (Caractère) designu jeho modelů.Tato speciální edice vyniká specifickými barvami a materiály a přitahuje atraktivní výbavou zvyšující komfort. Prvním modelem řady „C-Series“ na trhu je SUV C3 Aircross, následované  modelem C4 Cactus. V první polovině roku 2020 se pak chystají C3, SUV C5 Aircross, Berlingo a C4 SpaceTourer.

Počínaje letoškem bude mít každý nový model Citroënu elektrickou, nebo plug-in hybridní alternativu. Letos se Citroën chystá uvést na trh hned 6 nízkoemisních modelů. Kromě faceliftu Citroënu C3, jehož mezinárodní představení se chystá v únoru a v Čechách jej čekáme v polovině roku, to bude také plug-in hybrid C5 Aircross, který by měl být v ČR k dispozici od léta. Koncem roku se pak chystá nový vůz nižší střední třídy, nástupce modelu C4 a C4 Cactus. Kromě benzinu a dieselu přijde také v elektrické variantě.

Naštěstí ale pokračuje v prodeji dieselových motorů, jejichž nejnovější generace vykazují velmi dobré hodnoty emisí a splňují nejpřísnější normy, což potvzují i nezávislá měření organizace Euro NCAP.

 

Zdroj: C AUTOMOBIL IMPORT

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code