Citroen se pochlubil loňskými výsledky

V roce 2020 Citroën prodal celkem 5942 vozů (kombinovaný výsledek OA + LUV). Ve srovnání s rokem 2019, kdy to bylo 8434 aut, je to výrazný pokles, který kopíruje vývoj celého trhu.

Citroenu tak aktuálně patří 11 místo mezi značkami a má 2,7% podíl na trhu. Z celkového počtu prodaných aut této značky bylo 4524 osobních a 1418 lehkých užitkových vozidel, což na trhu LUV představuje 6. místo a 8,29% trhu.

OSOBNÍ AUTOMOBILY

 V segmentu osobních automobilů byle opět nejlépe prodávaným model BERLINGO třetí generace s ročním prodejem 1992 ks, u kterého firemní i soukromí zákazníci oceňují zejména jeho multifunkčnost, technickou vyspělost a v neposlední řadě velký zavazadlový prostor, které jej odlišují od jiných podobně koncipovaných vozů. S kladnou zákaznickou odezvou se setkala také nabídka s homologací N1, která je k dispozici od loňského dubna a poskytuje klientům zvýšenou užitečnou hmotnost vozidla.

Velmi dobré prodeje si udržel model Citroën C3 s 1061 prodanými vozy. Ten se prodává od července v nové, modernizované verzi, která nabízí nový vzhled přední masky, lehce přepracovaný design a ještě větší pohodlí. Toho dosahuje například díky sedadlům Advanced Comfort, obvykle určeným pro vyšší segment, nebo díky 12 moderním technologiím asistenčních systémů řízení.

Nynější vlajková loď SUV Citroën C5 Aircross rozšířila v uplynulém roce nabídku motorů o nízkoemisní variantu a představila se i ve verzi C5 Aircross Hybrid.

 LEHKÉ UŽITKOVÉ AUTOMOBILY

V segmentu lehkých užitkových vozů byl i v roce 2020 nejúspěšnějším modelem Citroën JUMPER s 946 prodanými vozy, čímž potvrdil svoji roli jasné jedničky v rámci nabídky užitkových vozů Citroën. Oproti předchozímu roku si v prodejích polepšila užitková verze Berlinga, která zaznamenala nárůst na 318 prodaných vozů.

Citroën se snaží vycházet vstříc potřebám firemní klientely, a proto rozšiřuje nabídku svých vozů o elektrifikované verze – v loňském roce tak představil ë-Jumpy, ë-Jumper a ë-SpaceTourer. Kromě obvyklých předností nabízejí elektrické verze plynulou jízdu a bezhlučný jízdní komfort a umožňují i volný vjezd do zón s regulovaným vjezdem se stanovenými limity emisí CO2.

Jak ë-Jumpy, který spolu se svým koncernovými sourozenci získal prestižní ocenění „Mezinárodní dodávka roku 2021“, tak ë-SpaceTourer lze objednat v České republice.

V druhé polovině roku značka představila dvě zajímavé novinky – modernizovanou verzi oblíbeného modelu CitroënC3 a hybridní verzi své vlajkové lodi – SUV C5 AIRCROSS HYBRID.

2021

Pro tento rok chystá hned úvodem roku představení očekávaného kompaktního hatchbacku Citroën C4 v benzínové, dieselové i elektrické verzi. Ten by měl nabídnout podle slov ředitele značky Citroën, pana Františka Neumana eleganci, plynulost a dynamiku kompaktního hatchbacku, vyšší polohu při řízení, kola o velkém průměru a energický a aerodynamický tvar.

Také představí dvě další novinky na baterky – modely ë-Berlingo Van a ë-Berlingo.

Dále se značka chce soustředit na vytvoření podmínek pro rozvoj prodeje elektrifikovaných modelů – téměř celá autorizovaná síť značky Citroën v ČR již nyní splňuje standardy pro prodej a servis elektromobilů, stejně jako jejich dobíjení.

Zdroj: C Automobil Import

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code