Dacia inovovala model Logan

Značka Dacia je pro mnohé z motoristů synonymem jednoduchého, spolehlivého, robusního, prostorného auta za rozumné peníze. Stále více zákazníků přistupuje ke koupi automobilu pragmaticky a modely Sandero, Sandero Stepway a Logan mohou pro ně být vhodným řešením. To platí nejen u nás, nebo ve východní Evropě, ale i v její západní části. Díky tomu se Sandero stalo v roce nejprodávanějším soukromým vozem v Evropě. Je také nejprodávanějším modelem Dacie s více než 2,1 miliony vozů celkem, čili 32 % prodejů značky od r. 2004. Sandero Stepway, městský crossover, představuje 65 % těchto vozů, tedy více než 1,3 miliony vozů.

Nyní značka představila inovované modely Sandero, Sandero Stepway a Logan. Navzdory nezměněným vnějším rozměrům jsou modernější, bohatší a víceúčelové. Přitom zůstávají jednoduché a spolehlivé. Nabízejí vyšší úroveň výbavy, aktivní i pasivní bezpečnosti a nové pohony včetně dvoupalivového benzín/LPG.

Exteriér

Nový Logan je delší o 3,6 cm a má delší rozvor kol. Silueta je štíhlejší díky více skloněnému čelnímu sklu a o 1 cm nižší střeše. Vzad ubíhající střecha s anténou u zadního okraje a mírné zmenšení velikosti bočních skel přispívají k dynamičnosti celkové siluety. Najdeme zde i designové charakteristiky značky jako je světelný podpis ve tvaru Y, disky kol a například inovovaný tvar dveřních klik.

Interiér

Interiér nabízí kvalitnější zpracování, materiály, povrchovou úpravu, ergonomii, byly přidány nové prvky výbavy. Díky zvětšenému rozvoru se zvětšil prostor pro kolena cestujících vzadu o 42 mm. Nová přední sedadla mají zezadu sklopný stolek s nastavitelnou délkou o 70 mm a přizpůsobí se tak potřebám kohokoli. Vzadu nabízí tři plnohodnotná místa pro dospělé, dělené 1/3-2/3.

Zavazadlový prostor je jedním z největších na trhu sedanů segmentu. Jeho objem narostl o 18 litrů a je tak nyní 528 litrů. Má čtyři odnímatelné přepážky, které lze spolu spojit a rozdělit tak zavazadlový prostor na několik částí s proměnlivou velikostí podle potřeby. Tento organizátor je odnímatelný. Pro usnadnění manipulace byla nákladová hrana snížena o 19 milimetrů.

Nový Logan je na všech úrovních výbavy sériově vybaven centrálním zamykáním, dálkovým odemykáním a otvíráním dveří zavazadlového prostoru pomocí tlačítka na klíči nebo na handsfree kartě. Zavírá se ale manuálně.

Kvalitnější čalounění, design a tvar nových předních sedadel nabízejí více pohodlí a lepší oporu, i díky opěrkám hlavy, nastavitelným na výšku. Na výšku je možné nastavovat také sedadlo (+/- 35 mm) a volant (+/- 2.1°) i podélně (+/- 25 mm). Na přání je možné mít i středovou loketní opěru. Řadicí páka byla zkrácena. Řízení má variabilní 100 % elektrický posilovač pro lepší manévrování ve stísněném prostoru a při parkování (o 36 % menší úsilí oproti předchozímu modelu).

Bez ohledu na úroveň výbavy zahrnuje sériová výbava držák smartphonu (podle verze na přání odnímatelný), displej palubního počítače. Dále nabízí ovladače tempomatu a omezovače rychlosti na volantu a automatické rozsvícení světe díky světelnému senzoru. Řidič tak může pohodlně a bezpečně sledovat provoz na silnici bez zbytečného rozptylování.
Nová automatická klimatizace má digitální zobrazení, přední sedadla jsou vyhřívaná. Vstup umožňuje handsfree karta včetně dálkového otevírání zavazadlového prostoru. Bezpečnost zvyšuje elektrická parkovací brzda a zadní parkovací kamera. Parkovací senzory vpředu i vzadu a dešťový senzor jsou k dispozici sériově nebo na přání, podle jednotlivých stupňů výbavy.

Multimédia
U Nového Loganu jsou dostupné tři multimediální systémy: Media Control, Media Display a Media Nav.

U Media Control se smartphone, umístěný před řidičem na důmyslnému speciálním držáku, mění na multimediální systém pomocí nové bezplatné aplikace Dacia Media Control a připojení Bluetooth nebo USB. Tato sestava umožňuje snadný přístup k rádiu, hudbě, volání, zprávám, aplikacím GPS a mnoha dalším funkcím, například k hlasovému rozpoznávání Siri nebo Android. Za účelem bezpečnějšího řízení je ovládání rádia umístěno na volantu a na satelitním ovladači pod volantem.
Rádio a přehrávání souborů z USB je možné i bez smartphonu připojeného k Media Control. Tato výbava zahrnuje dva reproduktory, připojení Bluetooth a USB a digitální displej TFT 3,5 palce na přístrojové desce, kde se rovněž zobrazují informace z rádia.

U Media Display a jeho čtyř reproduktorů je uprostřed palubní desky velký, vysoko posazený dotykový 8palcový displej. Pro lepší viditelnost a ergonomii je mírně natočený k řidiči. Intuitivní a přívětivé rozhraní s připojením Bluetooth je kompatibilní se systémy pro zrcadlení chytrých telefonů Android Auto a Apple CarPlay. Nová záložka« vozidlo »umožňuje přístup k ovládání některých ADAS.

U Media Nav je multimediální systém obohacen o navigaci a bezdrátové zrcadlení pro Apple CarPlay a Android Auto. Audiosystém využívá celkem 6 reproduktorů.

Bezpečnost
Nová karoserie poskytuje větší ochranu v případě nárazu díky vynikající odolnosti a tuhosti. Konstrukce byla zesílena na úrovni motorového prostoru i interiéru. Nové snímače nárazu ve dveřích a akcelerometr umožňují včasnou detekci bočního nárazu, aby se rychleji nafoukly nové čelní a boční airbagy chránící břicho, hrudník a hlavu.
Nový Logan je sériově vybaven šesti airbagy, pásy s omezovačem síly, předpínači vpředu i vzadu a systémem nouzového volání E-CALL.
Za účelem lepší ochrany mají nová přední sedadla zlepšenou konstrukci rámu. Přední opěrky hlavy jsou vybaveny systémem proti poranění krční páteře při nárazu.

Logan je nyní sériově vybaven automatickým rozsvěcením světlometů s technologií LED a podle verze i dešťovým senzorem.

Jízdní asistenty

  • omezovač rychlosti a ESP nejnovější generace nabízené sériově
  • tempomat s ovládáním na volantu
  • Systém automatického nouzového brzdění, aktivní od 7 do 170 km/hod. Detekuje prostřednictvím předního radaru vzdálenost od vpředu jedoucího nebo stojícího vozidla. Je-li zjištěno nebezpečí nárazu, systém varuje řidiče vizuálně i akusticky. Umí zvýšit výkon brzdného systému, pokud řidič brzdí, ale nebezpečí stále hrozí, nebo automaticky nebo silněji aktivuje brzdy, pokud řidič nebrzdí vůbec nebo brzdí jen nedostatečně.
  • Systém hlídání mrtvého úhlu : aktivní od 30km/hod do 140 km/hod, varuje řidiče před možnou kolizí s jiným autem vedle vozu nebo za ním během změny jízdního pruhu. Čtyři ultrazvuková čidla (2 vpředu a 2 vzadu na vozidle) detekují pohybující se předměty – včetně automobilů a motocyklů – v zóně mrtvého úhlu. Pokud se něco či někdo objeví v zóně mrtvého úhlu, rozsvítí se LED kontrolka na odpovídajícím bočním zpětném zrcátku.
  • Asistent parkování : tento systém, skládající se ze 4 předních a 4 zadních senzorů, zadní kamery včetně dynamických vodicích lišt na displeji multimediálního systému, umožňuje snadné manévrování díky zvukovým a vizuálním upozornění.
  • Asistent rozjezdu ve svahu : při pokračování jízdy po zastavení ve svahu brání zařízení vozidlu couvnout po dobu dvou vteřin, když řidič zvedne nohu z brzdového pedálu, aby sešlápl plynový pedál
Jízdní vlastnosti

Nové Sandero, Sandero Stepway a Logan jsou vybaveny novou přední nápravou, jejíž obdélníková ramena mají větší schopnost filtrace nerovností a přesnější vedení jízdní stopy. Pro lepší stabilitu v zatáčkách byla zvýšena tuhost stabilizátorů a byl zvětšen rozvor. Nové uložení motoru snižuje přenos vibrací do kabiny.

Motory

Použité motory splňují normu Euro 6D-Full, která vstoupila v platnost 1. ledna 2021.

Dacia je jediný výrobce, který nabízí dvoupalivový pohon na benzín a LPG u celé řady osobních vozů. TCe 100 LPG je nový tříválec 1,0 l turbo, spojený s 6stupňovou manuální převodovkou.Tovární výroba této technologie, je zárukou bezpečnosti a spolehlivosti. Doba záruky z výroby, intervaly a ceny údržby a objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u benzínové verze (nádrž LPG je uložena v místě pro náhradní kolo). Při jízdě na LPG produkuje Logan TCe 100 LPG v průměru o 11 % emisí CO2 méně (ve srovnání s ekvivalentním benzínovým pohonem). Navíc nabízí dojezd více než 1 300 km díky dvěma nádržím : 40litrové na LPG, čili o 8 litrů více než předchozí generace, a 50litrové na benzín.
V některých zemích je dvoupalivový pohon benzín/LPG předmětem pobídkových opatření nebo daňových úlev, například nízká kupní cena paliva u pumpy, zrušení ekologických poplatků či provoz bez omezení.

Technické vlastnosti

Délka : 4 396 mm
Šířka : 1 848 mm (2 007 mm včetně zpětných zrcátek)
Výška : 1 501 mm
Světlá výška podvozku (nezatížený vůz) : 161 mm
Objem zavazadlového prostoru: 628 l / 528 dm3 (VDA)

Nový Logan se bude prodávat v Bulharsku, Španělsku, Baltských zemích, Maďarsku, Maroku, Moldávii, Nové Kaledonii, Polsku, Rumunsku, Slovensku, Tahiti, Srbsku, Černé Hoře, Kosovu, Albánii, Makedonii, Bosně a Hercegovině, České republice.

Dovozce už také zveřejnil ceník nového Loganu.

Zdroj: Renault

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code