Dacia Sandero byla loni již popáté první volbou zákazníků v Evropě

Pro přesnost je potřeba dodat, že se jedná o soukromé zákazníky, kupující si automobil pro vlastní potřebu. Je tak od roku 2017 nejprodávanějším vozem u soukromých zákazníků v Evropě. Během tří generací se prodalo celkem 2,6 milionu vozů. Jeho pět největších trhů v Evropě tvoří Francie, Německo, Itálie, Španělsko a Velká Británie.

Historie modelu ale nezačíná v roce 2017. Na trh byl uveden v roce 2008 uvést na trh jako robustní městský vůz pro všechny. O rok později se na silnice dostala verze Stepway, směrující na trh s outdoorovými vozy. Jeho silnými stránkami jsou slušný vnitřní prostor, vysoká světlá výška, praktický design a cena.

Třetí, prozatím poslední generace modelu, se objevila v roce 2021. V roce 2022 se prodalo 229 500 kusů, což představuje nárůst o 1,2 % oproti roku 2021. Již šestý rok po sobě byl model Sandero nejprodávanějším modelem na evropském retailovém trhu a druhým nejprodávanějším osobním automobilem v Evropě napříč všemi prodejními kanály. 66 % prodejů modelu Sandero dnes tvoří verze Stepway jako všestranný, praktičtější než tradiční městský vůz pro výlety do terénu, ale méně objemný než SUV.

V loňském roce se pak model Sandero umístil v rámci českého trhu na druhém místě jak v segmentu B-hatch, tak i v prodeji soukromé klientele v segmentu B-hatch.

Za příčinu úspěchu modelu značka považuje nasazení technických řešení, která nejlépe splňuje očekávání zákazníků, tj. co nejpraktičtější vůz za nejpřijatelnější cenu. Mezi ta, která stojí v první řadě za zmínku, uvádí:.

Modulární střešní nosiče – inovace, využívající know-how značky Dacia. Stačí upravit upevnění a otočit z podélných na příčné tyče. Není třeba kupovat druhou sadu příčníkůk pro uložení střešního boxu, jízdních kol nebo lyží. Tato inovace se v nabídce značky Dacia poprvé objevila u třetí generace modelu Sandero Stepway a poté byla nasazena i u dalších modelů.

Modulární střešní tyče v podélné poloze
Modulární střešní tyče v podélné poloze

Systém Media Control – umožňující používat vlastní chytrý telefon jako multimediální obrazovku ve voze, a to díky umístění dokovací stanice přímo do palubní desky.

Jednoduchá a praktická přístrojová deska – vybavená textilním pásem, integrovaným po celé délce zóny. Zákazník tak získává atraktivní interiér, aniž by musel platit za drahé materiály.

Střešní okno – přidáno do modelové řady Sandero pro třetí generaci.

Pohodlí – o 40 mm zvětšený prostor pro kolena pro větší pohodlí cestujících na zadních sedadlech.

Univerzální design – Jak se přizpůsobit potřebám a životním podmínkám zákazníků ve 44 zemích s ohledem na národní legislativu, stav silnic a způsoby cestování? Například 16palcové pneumatiky zůstaly ve všech třech generacích nezměněny, aby splňovaly požadavky všech trhů, kde Dacia působí.

Modernější kliky dveří, které lépe odpovídají novému designu. Moderní design na vnější straně a jednoduchý, mechanický mechanismus na vnitřní straně. U tohoto modelu je také anténa umístěna v zadní části vozu, což je poprvé, protože u předchozích generací je umístěna v přední části vozu.

Praktičnost – malý háček ve středové konzole, pro uložení tašky nebo drobných osobních předmětů.

Možnosti přizpůsobení – s třetí generací nabízí Sandero řadu možností: elektronickou ruční brzdu, střešní okno nebo specifické čalounění atd.

Další statistiky uvádí, že:

– 42 % prodaných vozů dnes pohání ekologické dvoupalivové motory na benzin a LPG

– Dacia Sandero se vyrábí ve třech továrnách na čtyřech linkách

– každou minutu sjede z linky jeden vůz

– ve Francii je 15 % kupujících vozů Sandero mladších 40 let.

– kupující nové generace vozů Dacia Sandero jsou v průměru o tři roky mladší než kupující dřívější generace

– ve Španělsku je Sandero prvním novým vozem, který si pořizuje téměř každý desátý kupující

– 64 % zákazníků si kupuje Sandero kvůli ceně, 22 % kvůli designu a 18 % z loajality ke značce

– 44 % lidí, kteří si v Evropě kupují novou verzi modelu Dacia Sandero, ji označuje za stylovou, oproti 20 % lidí, kteří si koupili dřívější verzi, když se objevila na trhu

39 % kupujících modelu Sandero žije na venkově, 37 % v malém městě, 10 % ve středně velkém/velkém městě a 10 % na předměstí.

Dacia celkem

V roce 2022 prodala Dacia 573 800 vozů, čímž zaznamenala 6,8% nárůst na klesajícím trhu ve srovnání s rokem 2021. Značka dosáhla významného milníku, když prodala 8milionté vozidlo od roku 2004.

Zdroj: Dacia, Renault Česká republika

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code