Další továrnu na baterie otevřel Stellantis ve Francii

Že baterie jsou klíčovým faktorem ovlivňujícím šance automobilek přežít v budoucnosti, o tom nikdo nepochybuje. Logická je tak snaha jednotlivých značek vytvořit si dostatečnou kapacitu v dodávkách jak pro prvovýrobu, tak pro servis. Některé automobilky to řeší strategickým partnerstvím se specializovanými firmami, jiné investují do vlastní výroby. Mezi ty druhé patří i skupina Stellantis, zahrnující mimo jiné značky Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, DS a další.

Ve spolupráci se společnostmi TotalEnergies a Mercedes-Benz tak skupina Stellantis zahájila provoz gigafactory na výrobu baterií společnosti Automotive Cells Company (ACC) v závodě Billy-Berclau/Douvrin ve Francii, první ze tří gigafactories plánovaných v Evropě.ostně zahájila provoz gigafactory na výrobu baterií společnosti Automotive Cells Company (ACC) v závodě Billy-Berclau/Douvrin ve Francii, první ze tří gigafactories plánovaných v Evropě.

Tento závod s počáteční výrobní kapacitou 13 gigawatthodin (GWh), která se do roku 2030 zvýší na 40 GWh, bude vyrábět vysoce výkonné lithium-iontové baterie s minimální stopou CO2. První ze tří evropských výrobních jednotek bude uvedena do provozu do konce roku 2023.

Tato gigafactory přispěje k cíli skupiny Stellantis zvýšit do roku 2030 výrobní kapacitu baterií v Evropě na 250 GWh a umožní jí pokračovat ve svém poslání nabízet komplexní škálu bateriových technologií, aby uspokojila rozmanité potřeby zákazníků v celém portfoliu svých značek. Stellantis si tak do roku 2030 zajistí kapacitu přibližně 400 GWh. Tu zaručí pět továren v Evropě a Severní Americe a další dodavatelské smlouvy.

Skupina má nyní na trhu 24 elektromobilů a do roku 2024 tento počet téměř zdvojnásobí na 47. Cílem skupiny Stellantis je do roku 2030 celosvětově nabízet více než 75 různých bateriových elektromobilů (BEV) a dosáhnout prodeje 5 milionů elektromobilů. V současné době patří dva elektrické modely Stellantis, Peugeot e-208 a Nový Fiat 500, mezi 5 nejprodávanějších elektromobilů ve Francii a mezi 10 nejprodávanějších v Evropě.

Skupina Stellantis vzhledem k neustálému vývoji chemických technologií baterií zkoumá všechna řešení, aby dokázala uspokojit rozmanité potřeby své široké zákaznické základny a zajistila čistou, bezpečnou a cenově dostupnou mobilitu. Slibné inovativní kroky, jako jsou polovodičové baterie společnosti Factorial a lithium-sirné baterie společnosti Lyten, mohou pomoci zlepšit výkonnost vozidel a zkušenosti zákazníků.

Vedle výroby baterií zřídila skupina Stellantis ve spolupráci s ACC, Svazem metalurgického průmyslu UIMM a svou divizí odborné přípravy a s podporou francouzské vlády a regionu Hauts-de-France školicí středisko pro baterie v Douvrinu, které je součástí programu zvyšování kvalifikace a odborné rekvalifikace. V průběhu 400hodinového kurzu získají zájemci z řad zaměstnanců nové dovednosti v oblasti výroby baterií, což pomůže regionu Hauts-de-France být konkurenceschopný v odvětví, které má zásadní význam pro přechod na elektrifikaci. Do roku 2025 nastoupí do závodu na výrobu baterií nejméně 600 nových zaměstnanců.

Skupina Stellantis oznámila v rámci svého strategického plánu Dare Forward 2030 záměr dosáhnout do roku 2030 v Evropě u osobních automobilů 100% podílu prodeje bateriových elektromobilů (BEV) a v USA u osobních automobilů a pick-upů 50% podílu prodeje BEV.

 

Zdroj: Stellantis, P Automobil Import

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code