Další vlna veder přichází. A s nimi i problémy aut, kterým je lepší předejít
Podle předpovědi počasí nás čekají dny, kdy teplota přesáhne hodnoty, na které jme zvyklí a které se líbí našim autům. Mnohdy jsou na hranici únosnosti nejen pro řidiče, ale i pro vozy. Dosavadní statistiky dokládají, že vysoké teploty mají přímou souvislost s rostoucím počtem závažných nehod.
Zatímco člověk může ochladit svůj organismus například studenou vodou, u automobilu je potřeba mít v perfektním stavu především chladící kapaliny, což není rozhodně radno podceňovat. Hladinu chladící kapaliny je ideální měnit každé 2, maximálně 3 roky, eventuálně v případě výměny rozvodů, aby byla zachována schopnost kapaliny zabraňovat korozi systému. Na trhu je možné si vybrat z celé řady chladících kapalin, anpříklad na benzínových stanicích je to již naředěná nemrznoucí směs.

Pravidelnou péči vyžaduje i klimatizace, která je dnes součástí drtivé většiny už i ojetých vozů. Doporučuje se její řádné zapínání, a to i v době, kdy ji řidiči standardně nepotřebují aktivovat, tedy pochopitelně při nízkých teplotách. Pravidelné zapínání klimatizace jednou za čtrnáct dní nebo alespoň jednou za měsíc zajistí promazání kompresoru, čímž předejdete jeho zadrhnutí a jinému poškození.
Další problémy, zejména u starších vozů, jsou spojené s autobateriemi. Je proto dobré vůz co nejčastěji nechávat ve stínu. To platí zejména na zahraničních dovolených, kde lze jednoduše narazit na vozy, které jsou zaparkovány v té největší sluneční výhni. Pokud posádka plánuje absolvovat delší cestu právě například na dovolenou k moři, akumulátorům, resp. celému motoru pomáhá, pokud jej necháte během cesty občas důkladně vychladnout.
Jedním z dalších doporučení je například snížení tlaku v pneumatikách, a to kvůli přilnavosti. Tlak v pneumatikách je vhodné snížit o zhruba 0,2 baru oproti tlaku, který má vůz předepsán. Ten totiž počítá s běžnými podmínkami na silnici. Nicméně, pokud v létě na rozpáleném asfaltu teplota vystoupá i na 60 °C, mohou příliš nahuštěné pneumatiky ztratit optimální kontakt s vozovkou, což představuje životu nebezpečnou situaci.
Zdroj: AURES Holdings
Zdroj foto: Freepik.com

