Ford a Volkswagen rozšiřují společné portfolio vozů

Současný, pro někoho až iracionální a likvidační tlak zastánců zeleného náboženství na ekologické limity, které sice nikdo dosud prokazatelně neobhájil, ale o to intenzivněji jsou vymáhány, vede i bohaté automobilky k nutnosti sdílet náklady na vynucená opatření. Jedním z posledních kroků tak je spolupráce automobilek Ford a Volkswagen. Přípravu těchto dohod jsme anoncovali již začátkem loňského roku, další podrobnosti oznámily Ford a Volkswagen již loni v červenci a nyní podepsaly dohody o společných projektech v oblastech užitkových vozů, elektromobilů a autonomního řízení.

Společnosti od aliance očekávají rychlejší obměnu svých modelových portfolií, zapracování smysluplných nových technologií, zvýšení užitné hodnoty vozů a další rozšíření nabídky pro své zákazníky. Obě strany předpokládají pokračující růst celosvětové poptávky po užitkových automobilech i po dynamických elektrických vozech.

Aliance bude:

Vyrábět pick-up střední velikosti, zkonstruovaný a vyráběný Fordem a od roku 2022 nabízený Volkswagenem pod názvem Amarok v rámci modelového portfolia Volkswagen Užitkové vozy

Nadále upevňovat obchodní postavení obou společností v segmentu užitkových automobilů rozšířením nabídky o městskou rozvážkovou dodávku, založenou na nejnovější generaci Volkswagenu Caddy, a o nákladní dodávku s nosností do jedné tuny, zkonstruovanou Fordem, a to již v roce 2021

Od roku 2023 vyrábět na platformě MEB skupiny Volkswagen elektricky poháněný model Ford, jímž značka obohatí svoji nabídku bezemisních modelů na evropském trhu

Obě strany očekávají, že po dobu životního cyklu tří uvedených užitkových modelů vyrobí dohromady až osm milionů pick-upů a dodávek.

„Ve světle pandemie Covid 19 a jejích dopadů na globální ekonomiku je dnes důležitější než kdy jindy uzavírat pevná spojenectví mezi silnými společnostmi,“ řekl generální ředitel Volkswagen Group Dr. Herbert Diess. „Tato spolupráce efektivně sníží náklady na vývoj, umožní širší globální distribuci elektrických a užitkových vozů a upevní postavení obou společností.“

„Tato aliance přichází v době nesmírného nadšení pro stále inteligentnější, online připojené automobily ve stále chytřejším světě,“ řekl generální ředitel Ford Motor Company Jim Hackett. „Tím se otevírá obrovská příležitost inovovat a vyřešit mnoho dopravních problémů tohoto světa a současně přinést zákazníkům mimořádné výhody i v situaci, kdy obě společnosti musí zvažovat, jak nakládat se svými finančními prostředky.“

Ford i Volkswagen mají v užitkových automobilech silnou pozici. Ford sklízí úspěchy s modely Transit a Ranger, Volkswagen Užitkové vozy pak s modely Transporter, Crafter, Caddy a Amarok.

Využití architektury Volkswagen MEB Fordem v Evropě představuje další milník v elektrické strategii skupiny Volkswagen a pomůže oběma společnostem k naplnění závazků Pařížské dohody z roku 2015. Volkswagen a Ford plánují prozkoumat další možné cesty ke spolupráci na automobilech s elektrickým pohonem.

Od roku 2023 dále by Ford mohl prodávat ročně až 600 000 elektromobilů založených na architektuře MEB. Vůz navržený a zkonstruovaný Fordem v Kolíně nad Rýnem-Merkenichu se stane v nabídce značky další volbou vedle elektrického Mustangu Mach-E bude uveden do prodeje v roce 2021.

Obě společnosti budou také nezávisle vyvíjet své vlastní, vysoce kompetentní systémy autonomního řízení založené na technických řešeních Argo AI. Minulý týden Volkswagen uzavřel dříve oznámenou investici do této pittsburghské společnosti, v níž má již majetkový podíl i vývojové zájmy Ford.

Fakt, že se Volkswagen a Ford rozhodly investovat do společnosti Argo AI nezávisle na sobě, ilustruje technický náskok a vyspělost jejího autonomního řízení a zároveň ukazuje, jak mohou aliance pomoci s vývojem průlomových technologií, které vyžadují značné množství času i financí. Globální působnost společností Ford a Volkswagen zajistí platformě autonomního řízení potenciál největšího geografického rozšíření ze všech dosud existujících systémů autonomní jízdy.

Předmětem partnerství není (zatím?) výměna vlastnických podílů mezi Fordem a Volkswagenem. Obě společnosti tak zatím zůstanou na trhu konkurenty.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code