Ford investuje v Evropě do hybridních technologií více než miliardu

42 milionů eur (v přepočtu více než miliardu korun). To je suma, kterou Ford plánuje na výstavbu nejmodernější výrobní linky trakčních akumulátorů pro elektrifikované automobily a také na přípravu výroby nových verzí S-MAX Hybrid a Galaxy Hybrid ve svém výrobním závodě ve španělské Valencii, kde vyrábí také model Mondeo Hybrid.

Díky dvěma novým výrobním linkám budou technicky vyspělé lithium-iontové akumulátory pro modely Kuga Plug-in Hybrid (již v nabídce), Kuga Hybrid, S-MAX Hybrid a Galaxy Hybrid vyráběny ve stejném místě jako samotné automobily, což přispěje k zvýšení efektivity a k ekologické udržitelnosti výroby. Výroba v novém montážním provozu začne letos v září.

Nový model Kuga Hybrid doplní již nabízenou plug-in hybridní Kugu letos v říjnu. S-MAX Hybrid a Galaxy Hybrid pak vstoupí na trh začátkem roku 2021. Nabídnou tichou, úspornou a kultivovanou alternativu ke vznětovým motorizacím EcoBlue, navíc bez jakýchkoli kompromisů v otázkách vnitřního prostoru, komfortu a flexibility.

Pohonné ústrojí nových samonabíjecích elektrifikovaných variant modelů S-MAX a Galaxy bude tvořit zážehový motor 2,5 l, pracující v Atkinsonově cyklu, spolu s elektromotorem napájeným lithium-iontovým akumulátorem. Do konce roku 2020 nabídne Ford na evropském trhu 14 elektrifikovaných modelů.

Vzhledem k tomu, že přechod na elektrifikovaný automobil je snazší než kdy dříve, očekáváme, že do konce roku 2022 bude většina prodaných vozů Ford elektrifikovaná“ řekl Stuart Rowley, prezident Ford of Europe.

Od roku 2011 investoval Ford ve Valencii již tři miliardy eur (v přepočtu přibližně 76 mld. Kč). Z toho 750 milionů eur (19 mld. Kč) připadlo na podporu výroby nové Kugy, jež představuje nejdůsledněji elektrifikovaný model v historii značky Ford. K dispozici je už nyní v provedení Kuga Plug-in Hybrid, Kuga Mild-Hybrid a Kuga Hybrid.

Ford S-MAX a Galaxy mají od představení aktuální generace v roce 2015 na kontě již téměř 125 000, respektive 69 000 prodaných vozů. V období od ledna do listopadu 2019 zaznamenal S-MAX meziroční zlepšení o devět procent.

S-MAX Hybrid i Galaxy Hybrid využívají nejmodernější full-hybridní architekturu Ford, kdy lithium-iontový akumulátor je chlazený kapalinou a uložený v bezpečnostní vodotěsné konstrukci pod podlahou vozu.

S-MAX Hybrid nabídne Ford v pětimístném i sedmimístném uspořádání, přičemž si zachová dosavadní zavazadlový prostor až 2 200 litrů (v případě pětimístné varianty). Model Galaxy Hybrid bude sériově dodáván se sedmi sedadly a zachová si dosavadní zavazadlový prostor 2 339 litrů. Plánované výkonové hodnoty pohonné jednotky pro S-MAX Hybrid a Galaxy Hybrid jsou 147 kW (200 k) a 210 Nm.

Zdroj: Ford Czech Republic

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code