Ford má kromě výroby aut nový cíl. Zachránit planetu

Společnost Ford Motor Company si jako jediná z automobilek v USA dala aktivisticky za cíl dosáhnout do roku 2050 uhlíkové neutrality v globálním měřítku a vzala tak na sebe handicap obrovských nákladů ve výši 11,5 miliardy dolarů (v přepočtu přibližně 270 mld. Kč) na investice do cílem vynucených opatření.

Pojmem „uhlíková neutralita“ je popisována teoreticky jako dosažení nulové bilance CO2 jednak snižováním jeho emisí a jednak odstraňováním uhlíku z amosféry, čímž se kompenzují ty emise, které nelze snížit nebo eliminovat. Důvodem snahy o snižování hladiny CO2 je momentálně částí vědců oficiálně prosazovaná teorie, považující CO2, což je vedle např. metanu a vodní páry jeden ze skleníkových plynů, za příčinu oteplování klimatu. Ford se zaměří na tři oblasti, jež dohromady tvoří přibližně 95 procent jeho emisí CO2 – provozování vozidel, dodavatelskou základnu a výrobní, technologická, logistická administrativní atd. zařízení společnosti.

Za jeden z nástrojů pro dosažení „uhlíkové neutrality“, bylo zvoleno používání takzvané „zelené“ elektřiny. Za tu je považována elektřina, vyráběná ze zdrojů označovaných jako „zelené“ nebo „obnovitelné“, ke kterým se řadí vodní, geotermální, a paradoxně i větrné nebo solární elektrárny.

V Evropě již Ford využívá výhradně „zelenou“ elektřinu ve všech svých závodech ve Velké Británii, dále v rumunské Craiově a německém Kolíně nad Rýnem. Evropa se podle předpokladů zařadí k prvním regionům, v nichž dosáhne uhlíkové neutrality. Záměr přejít do roku 2035 ve všech svých výrobních závodech po celém světě na stoprocentní zásobování elektřinou z místních obnovitelných zdrojů oznámila značka již dříve.

Za cestu k dosažení tohoto záměru je považována elektrifikace modelového portfolia. Každý model, nově uváděný na evropské trhy se Ford zavázal nabízet také v elektrifikované verzi. To znamená buď jako mild hybrid, full hybrid, nabíjecí (plug-in) hybrid, nebo samozřejmě také elektromobil. Do roku 2021 chce v Evropě nabízet 18 takových modelů.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code