Ford Mustang California Special – kabriolet pro Evropu

Nový Mustang California Special vychází z modelu roku 1968. Vyrábí se výlučně jako Convertible se skládací střechou. Od ostatní produkce se liší dále specifickým provedením emblémů, polepů, 19 palcových kol z lehké slitiny i dalších detailů. Pohon obstarává vidlicový osmiválec o výkonu 331 kW (450 k).

V souvislosti s příchodem Mustangu California Special do Evropy zveřejnil Ford nové video.

„California Special je v Americe důležitou součástí historie Mustangu a symbolizuje mnohé z toho, co Mustang pro veřejnost znamená: požitek z jízdy a svobodu volných silnic. Tyto ideály silně rezonují také u evropských automobilových fanoušků, proto je na čase, aby i zdejší zákazníci měli možnost poznat jedinečnou kombinaci stylu, dynamiky a řidičské radosti, kterou California Special přináší,“ řekl Matthias Tonn, šéfkonstruktér programu Mustang ve Ford of Europe.

Nové pojetí klasického designu

Kluby majitelů, které vznikaly po celé Americe od roku 1964, i řada místních prodejců začaly nabízet vlastní varianty designu. Pro jednu z nich, inspirovanou prototypem Shelby GT kupé se stupňovitou zádí z roku 1967, se vžil název California Special.

Původní verze měla černou masku, mlhová světla, boční pruhy, které končily u nových ventilačních otvorů před zadními koly, a spoiler inspirovaný modely Shelby. Fordu se líbila, proto v modelovém roce 1968 vyrobil omezené množství vozů California Special.

Moderní verze je nabízena pouze jako Convertible se skládací střechou. Na originál odkazuje přední mřížkou v černém odstínu Ebony. Emblém GT/CS je vyvedený v červené Race, boční pruhy jsou černo-červeno-šedé. Táhnou se od předních partií až k zadním blatníkům a obsahují skrytý nápis „California Special“, který je za horších světelných podmínek téměř neviditelný a zřetelně vystoupí až na přímém slunečním světle.

Podobně jako v případě originálu nechybějí aerodynamické doplňky, poukazující na sílu osmiválce. K většímu přednímu spoileru lze na přání dodat také boční ventilační otvory. Zadní partie zdobí falešné víčko nádrže a čtyři koncovky výfuku, celkový dojem pak dotvářejí kola z lehké slitiny ve specifickém designu. Vpředu mají rozměr 19 x 9, vzadu pak 19 x 9,5 palce a stejně jako přední spoiler, nástavce prahů a zadní difuzor jsou lakovaná šedým odstínem Carbonised. Pod kapotou se nachází příčná vzpěra s označením California Special.

Nabídka devíti odstínů laku karoserie obsahuje i výraznou modrou Grabber a oranžovou Cyber. Kontrastní černou střechu lze složit za pouhých osm sekund.

Specifické designové detaily poukazují na výjimečnost modelu California Special také v interiéru. Sériově dodávaná vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla přispívají k tepelné pohodě cestujících při jízdě se staženou střechou. Kožená sedadla a dveřní výplně jsou částečně potažena šedým syntetickým velurem Miko® – ekologickým materiálem z recyklovaného polyesteru – s červenými švy. Na sedadlech i kobercích je vyraženo logo GT/CS, palubní desku zdobí hliník v povrchové úpravě Carbon Hex a emblém Mustang California Special.

Komunikační a zábavní systém SYNC 3 umožňuje ovládat připojený chytrý telefon, audio, navigaci a klimatizaci konverzačními hlasovými pokyny, popřípadě prostřednictvím středové dotykové obrazovky o úhlopříčce 8 palců. Je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto a konektivitu na cestách zajišťuje standardně dodávaný modem FordPass Connect.

Jízdu usnadňují asistenční systémy, rovněž dodávané v rámci standardní výbavy, jako adaptivní tempomat s předkolizním asistentem a upozorněním na opuštění jízdního pruhu, největší úlevu od každodenního stresu ovšem tak jako tak poskytuje možnost jízdy s neomezeným prostorem nad hlavou.

Pozitivní vibrace

Odpovídající dynamiku a zvukový doprovod uděluje Mustangu California Special motor Ford 5.0 V8 o výkonu 331 kW (450 k) a točivém momentu 529 Nm.

V kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou, která disponuje funkcí automatického dorovnávání otáček při podřazování, akceleruje Mustang California Special z klidu na 100 km/h za 5,1 sekundy. Rozhodne-li se zákazník pro 10stupňovou samočinnou převodovku, zkrátí se akcelerace 0-100 km/h na 4,8 s.

Automatická převodovka je zároveň jedním z technických celků, na jejichž fungování má vliv volba jízdního režimu. K dispozici jsou módy Normal, Sport, Závodní okruh a Mokro/Sníh, které promění charakter vozu podle přání řidiče, ať už zrovna jede po Route 66 nebo po D1. Aktivní výfuková soustava s funkcí „hodného souseda“ umožňuje naprogramovat denní doby, v nichž má vůz po nastartování tišší zvukový projev.

Přilnavost v zatáčkách a záběr pneumatik zlepšuje sériově dodávaný samosvorný diferenciál, popřípadě i na přání nabízené tlumiče pérování MagneRide®. Jejich tlumící účinek je regulován elektronicky ovládanou kapalinou na základě informací ze senzorů, které monitorují aktuální provozní situaci tisíckrát za sekundu.

Ford Mustang California Special rozšiřuje evropskou nabídku modelové řady Mustang, do níž dále patří Mustang GT Fastback a Convertible a sportovní Mustang Mach 1, stejně jako elektrické modely Mustang Mach-E a Mustang Mach-E GT.

Ford Mustang California Special a Mustang GT se šestistupňovou manuální převodovkou mají dle metodiky WLTP homologovanou spotřebu paliva 11,8-12,1 l/100 km.

Ford Mustang California Special a Mustang GT s 10stupňovou samočinnou převodovkou mají dle metodiky WLTP homologovanou spotřebu paliva 11,2-11,6 l/100 km.

Ford Mustang Mach 1 se šestistupňovou manuální převodovkou má dle metodiky WLTP homologovanou spotřebu paliva 12,4 l/100 km.

Ford Mustang Mach 1 s 10stupňovou samočinnou převodovkou má dle metodiky WLTP homologovanou spotřebu paliva 11,7 l/100 km.

Spotřeby paliva se mohou lišit v závislosti na nabídce modelových variant na jednotlivých trzích.

Zdroj: Ford Czech Republic

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code