Ford Puma se vrací. Jako hybrid

Puma otevírá novou kapitolu v historii značky Ford. Vyznačuje se vysoko položenými světlomety a dynamickými proporcemi. Navzdory půdorysu, srovnatelnému s technicky příbuznou Fiestou, se nový Ford Puma vyznačuje proporcemi vozu kategorie SUV. Vyšší stavba karoserie přispívá k lepšímu přehledu řidiče a podílí se také na tom, že Puma nabízí zavazadlový prostor o objemu 456 litrů. To představuje nejlepší hodnotu mezi srovnatelnými kompaktními crossovery. Nízká, dozadu se svažující linie střechy a plynulý přechod mezi kapotou motoru a linií pontonu posouvá opticky kabinu více dozadu, což přispívá k elegantnější boční siluetě.

.

.

Zvýrazněné lemy blatníků akcentují sportovní charakter Pumy. Expresivní přídi dominují rafinovaně tvarované světlomety, posazené vysoko na blatnících. LED mlhová světla jsou integrovaná do otvorů v nárazníku, které vedou vzduch okolo předních kol tak, aby snižovaly turbulence. Sériově jezdí na 18palcových kolech z lehké slitiny, na přání jsou k dispozici 19palcová.

Sportovní podvozek se od běžných variant liší specifickým naladěním pružin i tlumičů pérování. Vpředu kombinuje ST-Line leskle a matně lakované plochy. Velký, aerodynamicky funkční střešní spoiler se dodává jako výbava na přání. V interiéru tvoří sportovní atmosféru červené švy, hliníkové pedály a hlavice řadicí páky nebo černý potah stropu.

Paletu deseti výrazných odstínů laku tvoří modrá Blazer, bílá Frozen, červená Race, stříbrná Solar, černá Agate, červená Lucid, šedá Matter, modrá Desert Island, šedá Magnetic a bílá Metropolis.

.

.

Luxusní atmosféru interiéru umocňuje vinylový volant, dekorační prvky dřevěného vzhledu na palubní desce a moderní geometrické vzory na textilních výplních dveří. Nový digitální přístrojový štít je tvořen plně konfigurovatelným 12,3“ displejem. Inovativní konstrukce zobrazovací plochy poskytla designérům větší svobodu při návrhu tvaru displeje než u běžných obrazovek. Díky 24bitové „true color“ technologii vykresluje displej informace a grafické prvky ve vysokém rozlišení a plném barevném spektru. Proto méně namáhá oči a lépe se čte.

.

.

Jako první model své třídy nabízí Ford Puma ve výbavě Titanium X přední sedadla s funkcí masáže beder, která uleví svalům a zpříjemní cestování. Masážní soustava tvořená třemi měchy umožňuje regulovat intenzitu masáže ve třech stupních. Nastavitelný je rovněž směr masáže. Sedadla jsou navíc opatřena snímatelnými a pratelnými potahy. Díky elegantnímu integrovanému zipu lze potahy snadno sejmout jednou rukou, což významně usnadní údržbu interiéru nejen v rodinách s malými dětmi nebo domácími mazlíčky.

Zeštíhlená konstrukce předních opěradel ponechává více místa pro kolena cestujících vzadu. Sedadlo řidiče je výškově seřiditelné. Celoplošné panoramatické střešní okno sestává ze dvou panelů tvrzeného tónovaného skla, které sahají téměř přes celou šířku střechy.

.

.

Flexibilně řešený zavazadlový prostor o objemu 456 litrů v základní konfiguraci pojme po sklopení zadních sedadel předmět o rozměrech 112 x 97 x 43 cm.

Takzvaný Ford MegaBox má rozměry až 764 x 753 x 306mm a objem 81litrů. Lze v něm převážet nestabilní předměty o výšce až 115 cm, například pokojové rostliny, popřípadě ho zakrýt víkem a ukrýt do něj předměty, které nemají být na očích. Díky syntetickému potahu a výpustní zátce je možné MegaBox vymývat vodou.

Manipulaci se zavazadly usnadní také bezdotykové ovládání pátých dveří, které Ford Puma nabízí jako první model ve své třídě. K otevření stačí mávnout nohou pod nárazníkem.

Již v loňském roce Ford oznámil, že všechny jeho modely od nového Focusu dál budou k dostání také v nějaké elektrifikované variantě. Ford Puma jako jeden z prvních nabídne mild-hybridní pohon. Technologie mild-hybrid kombinuje zážehový motor 1.0 EcoBoost o výkonu až 114 kW (155 k) s řemenem poháněným integrovaným startér/generátorem o výkonu 11,5 kW. Startér/generátor zde nahrazuje běžný alternátor. Při brzdění a jízdě setrvačností dokáže zachycovat energii, jež jinak přichází nazmar, a využívat ji k dobíjení lithium-ion baterie. Ta pracuje s napětím 48 V a je chlazená vzduchem. Startér-generátor zároveň účinkuje jako elektromotor. V případě potřeby asistuje tříválcovému spalovacímu motoru 1.0 EcoBoost při akceleraci a napájí také elektrické příslušenství vozu.

Startér-generátor v tomto režimu vykrývá prodlevu přeplňování, což motorářům Fordu umožnilo snížit kompresní poměr a osadit motor větším turbodmychadlem.

.

.

Zájemci o nový Ford Puma se mohou rozhodnout také pro konvenční zážehový motor Ford EcoBoost nebo v některých evropských zemích i vznětový Ford EcoBlue. Všechny jsou dodávány se šestistupňovou převodovkou.

Motorizace 1.0 EcoBoost 92 kW (125 k) má kombinovanou spotřebu paliva od 4,6 l/100 km a emise CO2 od 103g/km.1 Později v letošním roce ji bude možné na přání kombinovat s novou sedmistupňovou samočinnou dvouspojkovou převodovkou.

Motory 1.0 Ecobost a EcoBoost mild-hybrid disponují inovativní funkcí vypnutí jednoho válce při částečném zatížení. K deaktivaci i opětovné aktivaci válce postačuje pouhých 14 milisekund.

V průběhu roku 2020 doplní nabídku v některých státech vznětový agregát 1.5 EcoBlue 88 kW (120 k).

Nová Puma se v evropské nabídce značky Ford zařadí po bok SUV a crossoverů Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, nová Kuga a nový Explorer Plug-In Hybrid.

V souvislosti s výrobou Pumy investoval Ford do svého moderního závodu v rumunské Craiově přibližně 200 milionů eur (v přepočtu asi pět miliard Kč) a přijal dalších 1700 lidí. Od roku 2008 společnost v Craiově celkem investovala již téměř 1,5 miliardy eur (38 mld. Kč).

Galerie:

Zdroj: Ford Motor Company

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code