Hyundai investuje do software simulujícího lidskou intuici

Hyundai CRADLE, dceřiná firma společnosti Hyundai Motor Company pro rizikové investice a podnikání v oblasti otevřených inovací, investuje do společnosti Perceptive Automata. Snahou je vyvinout software s umělou inteligencí pro autonomní automobily a automatizované systémy.

Společnost Perceptive Automata, startup se sídlem v Somerville (Massachusetts, USA) a pobočkou v Silicon Valley, vyvíjí software, který poskytuje autonomním vozidlům schopnost na základě obrovského množství vstupních dat proces myšlení lidí, včetně chodců, cyklistů a ostatních motoristů. Předvídavá technologie umožňuje automatizovaným vozidlům rychle vyhodnocovat záměry a pozornost lidí na ulici. Stroje tím získají dosud nevídanou schopnost odhadovat budoucí aktivitu účastníků provozu, podobnou člověku.

Technologie v akci:

Klíčová technologie využívá data senzorů vozidel, která ukazují interakce s lidmi. Toto velké množství dat se používá k natrénování modelů lidského chování. Konečným výsledkem je sofistikovaný software s umělou inteligencí, který lze integrovat do systémů autonomní jízdy. Autonomní vozidla s tímto softwarem dokážou předvídat příští kroky chodců, cyklistů a motoristů.

Software společnosti Perceptive Automata je mimořádně užitečný v situacích, kdy chodec začíná přecházet ulici, ale všimne si přijíždějícího autonomního vozidla a rozhodne se zastavit a dát vozu znamení rukou.
V této situaci by autonomní vozidlo bez softwaru zastavilo a čekalo, přestože chodec nakonec ulici přejít nechce. Software společnosti Perceptive Automata dokáže zjistit záměr chodce a předat tuto informaci řídicímu modulu autonomního vozidla, který přijímá rozhodnutí.

Jednou z největších překážek, kterou musí autonomní vozidla překonat, je neschopnost interpretovat kritické vizuální podněty v lidském chování, které řidiči snadno zpracovávají. Nový software poskytuje audiovizuálnímu průmyslu nástroje pro výrobu autonomních vozidel se schopností chápání, která se podobá lidské, aby byla zajištěna ještě bezpečnější a plynulejší jízda.

Hyundai v letošním roce zvýšil své investice do technologií s umělou inteligencí, které mohou vylepšit hlavní oblast podnikání v automobilovém průmyslu, ale i v navazujících oborech robotiky a interakcí mezi lidmi a stroji. Hyundai také aktivně investuje ze svého fondu AI Alliance Fund, založeného na konci roku 2017 se společnostmi SK Telecom a Hanwha Asset.

 

Zdroj: Hyundai Motor Czech s.r.o.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code