Hyundai potvrdil své druhé místo na našem trhu v roce 2022

Loňský rok opět nepatřil v autobranži mezi ty jednoduché. Po roce 2021, ovlivněném Covidem, řešily automobilky v roce 2022 problémy s dodávkami komponentů. Důsledkem byla nemožnost uspokojit všechny objednácky a pokles prodejů vozů na našem trhu o 7,15%. S problémy se jednotlivé značky popasovaly různě. Některé z nich dokonce dokázaly v číslech loňského roku najít ty, kterými se by se mohly pochlubit a také to dělají. Dnes je to Hyundai.

Jak je patrné z čísel Svazu dovozců automobilů (SDA), zakončila značka Hyundai rok 2022 na českém trhu celkově s 18 604 registrovanými novými osobními vozy a s tržním podílem 9,69%. Znovu tak obsadila pozici druhé nejúspěšnější značky na českém trhu.

V prodejích soukromým zákazníkům se stal vůbec nejpopulárnější značkou na českém trhu s 9 651 registracemi. Dosáhl zde tržního podílu 18,9 % a zaznamenal osmiprocentní nárůst oproti roku 2021.

Většinu celkových prodejů Hyundai na českém trhu tvoří modely se spalovacím motorem. Zatímco vozy s hybridním nebo plug-in hybridním pohonem jsou v celkovém objemu zastoupeny zhruba 5 %. U modelů s čistě elektrickým pohonem jde necelá 2 %, což je shodné s jejich celkovým podílem na našem trhu.

Hyundai i30N

Nejprodávanějším modelem značky Hyundai se jako tradičně stala i30, vyráběná ve výrobním závodu Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošovicích. Dosáhla celkem 8236 registrací a vůbec poprvé se stala třetím nejprodávanějším modelem na českém trhu.

Hyundai Kona

Dalším v pořadí s celkovým počtem 5816 registrací je další nošovický model SUV Hyundai TUCSON. Hranici tisícovky registrací v roce 2022 také překonala dvojice kompaktních SUV BAYON a KONA.

Hyundai Bayon

Nejoblíbenější značka českých rodin

Dva modely jihokorejské automobilky byly navíc v tomto tržním segmentu vůbec nejprodávanější ze všech – stejně jako v roce 2021 soukromé prodeje s 4186 registracemi ovládl model i30, na druhou příčku se s 2960 kusy posunul model TUCSON.

Hyundai Tucson

„Stoupající popularita našich modelů v privátním segmentu nás nesmírně těší, protože ukazuje, že na domácím trhu máme své pevné místo a českým zákazníkům dokážeme stabilně přinášet skutečně atraktivní nabídku. Oba naše nejpopulárnější modely navíc letos projdou faceliftem a já jsem přesvědčený o tom, že si svou popularitu mezi Čechy udrží i nadále,“ uvedl Martin Saitz.

Zdroj: Hyundai Motor Czech

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code