Modernizované modely Peugeot 3008 a 5008 se představily

Peugeot včera představil na testovacích jízdách inovované modely SUV Peugeot 3008 a 5008. Menšího modelu 3008 bylo od uvedení vozu na trh v roce 2016 vyrobeno v íce než 800 000 kusů, většího 5008 od roku 2017 bylo prodáno více než 300 000 kusů. Našimi testy již prošly, a seznámit se tak můžete jak s hodnocením Peugeot 3008, tak i Peugeot 5008.

Nové SUV Peugeot 3008 obměnilo zadní Full LED světla a změnil se i vzhled přední části. Přibyly nové odstíny karoserie a příplatkový set „Black Pack“. Nabízí plug-in hybridní motory a pohon dvou nebo čtyř kol a spalovací benzínové nebo naftové motory. Nabízí nejnovější generaci asistenčních systémů řízení a také nový Peugeot i-Cockpit® s novou vysoce kvalitní přístrojovou deskou a novým desetipalcovým dotykovým displejem s vysokým rozlišením.

Celou komplexní nabídku doplňuje nová struktura modelové řady, která se nedávno poprvé představila u vozu Peugeot 308. Tvoří ji 3 úrovně, každá z nich může být doplněna mezistupněm výbavy označovaným jako „Pack“.

Nová je bezrámová maska chladiče, která přináší reprezentativnější styl. Přepracovány byly i přední světlomety, které jsou agresivnější. Od první úrovně výbavy používají LED technologii. Navazují na ně zalomená světla pro denní svícení s  chromovou špičkou. Tento světelný podpis dokonale zapadá do současného stylu Peugeot a je na první pohled identifikovatelný.

U úrovní GT / GT Pack nabízejí Full LED světlomety ještě výraznější hi-tech vzhled díky rozšíření světelného podpisu a funkci přídavného osvětlení do zatáčky (EVS), která optimalizuje viditelnost až do rychlostí 90 km/hod. Pozornost si zaslouží funkce „Foggy Mode“ ve Full LED světlometech, která nahradila mlhová světla, kdy se při zapnutých zadních mlhových světlech rozsvítí potkávací světla se sníženou intenzitou.

Nová modernizovaná zadní světla používají technologii Full LED (včetně couvacích světel) a mají tvar 3D lvích drápů pro energický světelný podpis.

Nový SUV Peugeot 3008 je k dispozici v následujících odstínech:

  • Modrá Célèbes (nový odstín),
  • Modrá Vertigo (nový odstín),
  • Bílá Nacré,
  • Šedá Artense,
  • Šedá Platinium,
  • Černá Perla Nera,
  • Červená Ultimate.

V novém SUV Peugeot 3008 je ještě modernější a luxusnější digitální přístrojová deska s úhlopříčkou 12,3 palců, kterou lze plně konfigurovat a přizpůsobit. Je vybavena digitálním panelem s technologií „Normally Black“ pro vysoce kvalitní vykreslení s lepší čitelností a kontrasty. Dál zde najdete nový centrální dotykový displej s úhlopříčkou 10 palců a vysokým rozlišením. Plug-in hybridní verze mají speciální tlačítko umožňující přístup k nabídce elektrických funkcí.

Na středové konzole jsou nyní všechny vozy se spalovacím motorem a automatickými převodovkami standardně vybaveny voličem režimu jízdy, který umožňuje řidiči zvolit mezi režimem Normal, Sport a Eco.

U verzí s plug-in hybridním motorem slouží volič režimu jízdy k přepínání mezi režimy Electric (standardní režim při nastartování) / Hybrid / Sport / 4WD (jen u HYBRID4 300).

Inteligentní technologie

Technologie nového SUV Peugeot 3008 jsou doplněny o asistenční systémy řízení poslední generace:

  • Systém nočního vidění (Night Vision), v segmentu kompaktních SUV dosud nevídaný, umožňuje rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém funguje na dálku až 200–250 m, tedy více než dosah potkávacích světel, infračervené záběry zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče;
  • Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go (s automatickou převodovkou EAT8) zajistí automatické rozjetí vozu, pokud bylo zastavení kratší než 3 vteřiny. Při delším zastavení stačí sešlápnout akcelerátor nebo stisknout ovladač pod volantem a funkce se znovu zapne, aktivuje se od rychlosti 0 km/hod. Systém je k dispozici v rámci paketu Drive Assist Plus;
  • Lane Positioning Assist (udržuje vozidlo v jízdním pruhu), spojený se systémem ACC Stop and Go. Umožňuje řidiči zvolit si polohu v jízdním pruhu a vyžaduje, aby řidič držel ruce na volantu. K dispozici v rámci paketu Drive Assist Plus;
  • Systém automatického nouzového brzdění poslední generace (rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, v rychlosti 5–140 km/hod, v závislosti na verzi) a systém varování před srážkou;
  • Rozšířené rozpoznávání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění, …).

Nové SUV Peugeot 3008 nabízí samozřejmě i nadále kompletní sortiment vybavení pro podporu řízení a komfortu:

  • Adaptivní tempomat s funkcí 30 km/hod u manuálních převodovek s nastavitelnou hodnotou vzdálenosti od vozu jedoucího vepředu,
  • Visiopark 1 se zadní 180° kamerou,
  • Visiopark 2 s přední a zadní 360° kamerou,
  • Park Assist, aktivní pomoc s podélným i příčným parkováním,
  • Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu (neoznačeného okraje vozovky) s úpravou dráhy vozu,
  • Sledování pozornosti řidiče hlídá bdělost řidiče během dlouhé řízení a při rychlostech nad 65 km/hod., a to pomocí analýzy mikropohybů volantu,
  • Automatické přepínání dálkových světlometů,
  • Systém rozpoznávání dopravního značení s rychlostním omezením,
  • Aktivní systém sledování mrtvého úhlu (s úpravou dráhy vozu). Tato funkce je k dispozici při rychlosti nad 12km/hod.,
  • Advanced Grip Control, optimalizovaný protiprokluzový systém se 4 režimy (Standard, Sníh, Bláto, Písek) se speciálně uzpůsobenými pneumatikami,
  • Hill Assist Descent Control (HADC) umožňující bezpečně a dokonale ovládat vůz při jízdě na prudkém svahu.
  • Hands-free otevírání víka zavazadlového prostoru,
  • Panoramatické střešní okno,
  • Sedadla s vícebodovou masážní funkcí,
  • Elektrická parkovací brzda.
Motory

Nové SUV Peugeot 3008 nabízí dva plug-in hybridní motory

  • HYBRID4 300 e-EAT8 / pohon 4 kol / od 29 g C02/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 59 km (podle protokolu WLTP),
  • HYBRID 225 e-EAT8 / pohon 2 kol / od 30 g C02/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 56 km (podle protokolu WLTP).

Úsporná a výkonná verze Hybrid 4 300 e-EAT8 je výsledkem kombinace motoru PureTech s výkonem 200 k (147 kW) a dvou elektrických motorů: jeden vepředu spojený s převodovkou e-EAT8 a výkonem 110 k (81 kW) a druhý na zadní s výkonem 112 k (83 kW).

Režim 4WD, který je k dispozici také v elektrickém režimu, poskytuje lepší trakci na obtížném povrchu. Výsledkem je lepší přilnavost: na mokrých, blátivých, sněhových či křivolakých silnicích je energie distribuována elektronicky a rovnoměrně na všechna čtyři kola vozu.

Verze s pohonem dvou kol Hybrid 225 k (165 kW) kombinuje motor PureTech o výkonu 180 k (132 kW) s  elektrickým motorem o výkonu 110 k (80 kW) spojeným s převodovkou e-EAT8.

Li-ion baterie má kapacitu 13,2 kWh. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které splňují všechny potřeby nabíjení. Ve standardní výbavě je to jednofázová nabíječka 3,7 kW a za příplatek jednofázová nabíječka 7,4 kW.

Přibližné doby nabíjení:

  • prostřednictvím nabíjecí stanice Wall Box 7,4 kW: úplné nabití za 1 hodinu 45 minut pomocí palubní jednofázové nabíječky (7,4 kW),
  • prostřednictvím zesílené zásuvky (1 6A): úplné nabití za 4 hodiny pomocí palubní jednofázové nabíječky (3,7 kW),
  • prostřednictvím standardní zásuvky (8 A): úplné nabití za 7 hodin pomocí palubní jednofázové nabíječky (3,7 kW).

Peugeot 3008 je k dispozici také se spalovacími motory

Benzín
  • tříválcové motory 1,2 l:
    • PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou,
    • PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou.
  • čtyřválcový motor 1,6 l:
    • PureTech 180 s automatickou osmistupňovou převodovkou.
Diesel
  • čtyřválcový motor 1,5 l:
    • BlueHDi 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou,
    • BlueHDi 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou.

Nové SUV Peugeot 3008 se bude vyrábět v Sochaux (Francie) a bylo uvedeno na evropský trh na konci roku 2020.

NOVÉ SUV PEUGEOT 5008

Jeho modularita umožňuje pojmout až 7 osob, aniž by byl omezen jejich komfort. Stejně jako u menšího modelu 3008, má vůz má přepracovanou přední část a zadní Full LED světla. I zde přibyly nové odstíny karoserie a příplatkový set „Black Pack“.

Také byly přepracovány přední světlomety, které se více vzdalují od současných. Od první úrovně výbavy používají LED technologii, navazují na ně zalomená světla pro denní svícení s  chromovou špičkou.

U úrovní GT / GT Pack nabízejí Full LED světlomety ještě výraznější hi-tech vzhled díky rozšíření světelného podpisu a funkci přídavného osvětlení do zatáčky (EVS), která optimalizuje viditelnost až do rychlostí 90 km/hod.

Pozornost si zaslouží funkce „Foggy Mode“ ve Full LED světlometech, která nahradila mlhová světla, kdy se při zapnutých zadních mlhových světlech rozsvítí potkávací světla se sníženou intenzitou.

Nový SUV Peugeot 5008 bude k dispozici v následujících odstínech:

  • Modrá Célèbes (nový odstín),
  • Metallic Cooper (nový odstín),
  • Bílá Nacré,
  • Šedá Artense,
  • Šedá Platinium,
  • Černá Perla Nera,
  • Červená Ultimate.

Zážitek z jízdy s novým místem řidiče i-Cockpit®

Peugeot 5008 disponuje digitální přístrojovou deskou s úhlopříčkou 12,3 palců, kterou lze plně konfigurovat a přizpůsobit. Je vybavena digitálním panelem s technologií „Normally Black“ pro vysoce kvalitní vykreslení s lepší čitelností a kontrasty.

Nový centrální dotykový displej s úhlopříčkou 10 palců a vysokým rozlišením doplňuje sada sedmi elegantních tlačítek „toggles switches“ připomínajících klapky klavíru, které umožňují přímý trvalý přístup k hlavním funkcím zajišťujícím komfort, k nimž patří rádio, klimatizace, 3D on-line navigace s hlasovým ovládáním, nastavení parametrů vozu, telefon, mobilní aplikace a výstražná světla.

Na středové konzole jsou nyní všechny vozy se spalovacím motorem a automatickými převodovkami standardně vybaveny voličem režimu jízdy, který umožňuje řidiči zvolit mezi režimem Normal, Sport a Eco.

Peugeot 5008 nabízí následující vnitřní konfigurace:

  • Tři samostatná identická podélně posuvná sedadla s nastavením sklonu opěradla, ve 2. řadě sklopná;
  • Dvě nezávislá, sklopná a odnímatelná sedadla ve 3. řadě;
  • Možnost sklopit přední sedadlo spolujezdce (pro nakládání dlouhých předmětů do 320 cm),
  • Velký objem zavazadlového prostoru od 780 dm³ (VDA 210) do 1940 dm³ (VDA 214).
 Inteligentní technologie

Technologie nového SUV Peugeot 5008 jsou doplněny o asistenční systémy řízení poslední generace:

  • Systém nočního vidění (Night Vision), v segmentu kompaktních SUV dosud nevídaný, umožňuje rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém funguje na dálku až 200–250 m, tedy více než dosah potkávacích světel, infračervené záběry zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče;
  • Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go (s automatickou převodovkou EAT8) zajistí automatické rozjetí vozu, pokud bylo zastavení kratší než 3 vteřiny. Při delším zastavení stačí sešlápnout akcelerátor nebo stisknout ovladač pod volantem a funkce se znovu zapne, aktivuje se od rychlosti 0 km/hod. Systém je k dispozici v rámci paketu Drive Assist Plus;
  • Lane Positioning Assist (udržuje vozidlo v jízdním pruhu), spojený se systémem ACC Stop and Go. Umožňuje řidiči zvolit si polohu v jízdním pruhu a vyžaduje, aby řidič držel ruce na volantu. K dispozici v rámci paketu Drive Assist Plus;
  • Systém automatického nouzového brzdění poslední generace (rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, v rychlosti 5–140 km/hod, v závislosti na verzi) a systém varování před srážkou;
  • Rozšířené rozpoznávání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění, …).

Nabízí nadále kompletní sortiment vybavení pro podporu řízení a komfortu:

  • Adaptivní tempomat s funkcí 30 km/hod u manuálních převodovek s nastavitelnou hodnotou vzdálenosti od vozu jedoucího vepředu,
  • Visiopark 1 se zadní 180° kamerou;
  • Visiopark 2 s přední a zadní 360° kamerou;
  • Park Assist, aktivní pomoc s podélným i příčným parkováním;
  • Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu (neoznačeného okraje vozovky) s úpravou dráhy vozu;
  • Sledování pozornosti řidiče hlídá bdělost řidiče během dlouhé řízení a při rychlostech nad 65 km/hod., a to pomocí analýzy mikropohybů volantu;
  • Automatické přepínání dálkových světlometů;
  • Systém rozpoznávání dopravního značení s rychlostním omezením;
  • Aktivní systém sledování mrtvého úhlu (s úpravou dráhy vozu). Tato funkce je k dispozici při rychlosti nad 12km/hod.;
  • Advanced Grip Control, optimalizovaný protiprokluzový systém se 4 režimy (Standard, Sníh, Bláto, Písek) se speciálně uzpůsobenými pneumatikami;
  • Hill Assist Descent Control (HADC) umožňující bezpečně a dokonale ovládat vůz při jízdě na prudkém svahu;
  • Hands-free otevírání víka zavazadlového prostoru;
  • Panoramatické střešní okno;
  • Sedadla s vícebodovou masážní funkcí;
  • Elektrická parkovací brzda;
Motory

Peugeot 5008 je k dispozici s následujícími spalovacími motory s emisemi CO2 již od 132 g/km. Všechny motory splňují emisní normy EURO 6 a jsou homologované podle protokolu WLTP (Worldwide Harmonized Light vehicules Text Procedures).

Benzín

  • tříválcové motory 1,2 l:
    • PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6;
    • PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8;
  • čtyřválcový motor 1,6 l:
    • PureTech 180 s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8;

Diesel

  • čtyřválcový motor 1,5:
    • BlueHDi 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6;
    • BlueHDi 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8;
  • čtyřválcový motor 2,0 l:
    • BlueHDi 180 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.

Nový Peugeot 5008 se bude vyrábět ve Francii, v továrnách v Sochaux a v Rennes. Na  evropský trh byl uveden na konci roku 2020.

Aktuální ceníky jsou již k dispozici jak pro Peugeot 3008, tak pro  Peugeot 5008

Zdroj: Peugeot, P Automobil Import

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code