Nejprodávanější Dacií je letos Sandero

Zdá se, že trh prodejů automobilů se postupně začíná stabilizovat a objemy prodejů se pomalu začínají opět zvyšovat. Výrazně vyšší objemy prodeje v prvním čtvrtletí roku 2023 zaznamenala také Dacia. Dosáhla rekordních tržních podílů s výrazným meziročním růstem.

Pokud se podíváme na země, kde se vozy Dacia prodávají, značka prodala 171 789 kusů (OV+UV), což je o 34,3 % více než ve stejném období loňského roku. Podíl značky Dacia na evropském trhu osobních automobilů vzrostl o 0,8procentního bodu na 4,6 %, což je největší nárůst mezi 30 největšími automobilovými značkami.

Ve Francii, která je největším trhem značky Dacia, bylo v prvním čtvrtletí zaregistrováno 38 938 vozů. To představuje nárůst o 32,6 % oproti roku 2022. Tento výkon znamená zvýšení tržního podílu o 1,2 bodu na 7,6 % (PC+LCV). To je pro značku Dacia nový rekord z hlediska objemu a podílu na trhu, který potvrzuje její třetí místo na francouzském trhu osobních automobilů, a to ve všech prodejních kanálech. Čtyři modely (Sandero na prvním místě, Spring na 4. místě a lídr na trhu 100% elektrických vozů, Duster na 5. místě, Jogger na 10. místě) jsou v první desítce prodejů soukromým zákazníkům.

V Itálii dosáhl v prvních třech měsících objem 25 142 kusů, což představuje nárůst o 29,7 %, a tržní podíl 5,3 % (osobní + lehké užitkové vozy), což představuje nárůst o 0,2 bodu. Dacia se poprvé stala nejprodávanější značkou pro soukromé zákazníky s tržním podílem 9,6 %.

Silně rostoucím trhem pro značku Dacia bylo také Německo, kde bylo prodáno 16 399 vozů, což představuje nárůst o 30,4 % a tržní podíl 2,2 % (OV+UV), což představuje nárůst o 0,4 bodu. Jednalo se o druhé nejlepší čtvrtletí značky na německém trhu v historii.

Prodeje ve Španělsku se v prvním čtvrtletí výrazně zvýšily – o 140,1 %. Dacia prodala 11 650 vozů a dosáhla tržního podílu (PC + LCV) 4,3 %, což představuje nárůst o 1,7procentního bodu.

V domovském Rumunsku představují modely Dacia všech pět nejprodávanějších osobních automobilů. Značka zaznamenala 13 651 kusů, což znamená nárůst o 81 % (osobní + lehké užitkové vozy). Dosáhla tím tržního podílu 33,1 %, což je o 9,8 bodu více než ve stejném období loňského roku.

Podrobněji o modelech

V prvním čtvrtletí se na skladbě objednávek podílel s téměř 25 % Jogger HYBRID 140, první hybrid v nabídce značky Dacia a nejdostupnější hybridní rodinný vůz na trhu.


Spring od svého uvedení na trh zaznamenal téměř 110 000 objednávek. Nový motor ELECTRIC 65 v kombinaci s novou specifickou převodovkou (která snižuje točivý moment přenášený na kola) zajišťuje větší zrychlení a akceleraci v širším rozsahu použití, díky čemuž je Spring univerzálnější.
Výbava Extreme, která byla uvedena na trh 1. března současně se čtyřmi základními modely značky, ztělesňuje outdoorové hodnoty značky Dacia. Výbava Extreme se vyznačuje dobrodružným designem a jedinečným obsahem.
Outdoorovou tematiku posiluje také paket Sleep, první příslušenství řady InNature.


Celkový počet prodaných kusů po celém světě v 1. čtvrtletí 2023:
Vozů Dacia Sandero bylo zaregistrováno 68 318, což je o 26,1 % více než ve stejném období loňského roku. Udrželo si tak první místo na evropském maloobchodním trhu.


Dacia Duster si s 57 660 prodanými kusy polepšil v porovnání s prvním čtvrtletím roku 2022 o 23,9 % a udržel si pozici na stupních vítězů mezi osobními SUV v Evropě.


Dacia Jogger zaznamenal v 1. čtvrtletí 23 330 prodaných kusů. Celkem od svého uvedení na trh překonal hranici 80 000 prodaných kusů.


Dacia Spring s 14 494 prodanými kusy udržel svou pozici v evropském maloobchodním prodeji elektromobilů.


Dacia Logan si pořídilo 6 862 zájemců a značka uvádí dalších 1 125 vozů bez udání modelu.

Celkem to je již zmíněných 171 789 kusů.

Zdroj: Dacia, Renault Česká republika

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code