Nejprodávanějším středním SUV byl v Evropě v loňském roce Hyundai Tucson

Hyundai Tucson byl, jako malé SUV, vyráběn již od roku 2004. Povyrostl a prošel mnoha generačními obměnami i facelifty, od roku 2010 se vyráběl pod označením iX35, ale později se opět vrátil ke svému původnímu názvu. Aktuální, čtvrtá generace modelu Tucson, je vyráběna ve výrobním závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech ve slezských Nošovicích. Nutno přiznat, že, díky svým originálním světlometům, zaujme na první pohled.

Podle údajů společnosti JATO Dynamics, globálního dodavatele informací o automobilovém odvětví, se Tucson stal v roce 2022 nejprodávanějším vozem v segmentu kompaktních SUV. Celkem bylo v Evropě registrováno 150 803 kusů tohoto modelu. Přestože evropský trh s novými automobily zaznamenal loni meziroční pokles, prodeje modelu Tucson vzrostly oproti roku 2021 o jedno procento. To zajistilo oblíbenému středně velkému SUV značky Hyundai osmé místo v celkovém žebříčku nejprodávanějších modelů v Evropě.

Na českém trhu podle údajů zveřejněných SDA v roce 2022 zaznamenal 5816 registrací. Z toho 2960 registrací v privátním segmentu, kde se stal vůbec nejpopulárnějším SUV a druhým nejprodávanějším modelem celkově.

„Úspěch Tucsonu tkví v kombinaci originálního designu, praktičnosti, ale také v široké nabídce motorizací – od základních benzinových a naftových motorů, přes hybridy až k úspornému plug-in hybridu. Jsme navíc přesvědčeni, že je vzhledem ke své vysoké zůstatkové hodnotě velmi zajímavou alternativou také pro firemní klientelu,“ uvedl obchodní ředitel Hyundai Motor Czech Ondřej Pospíšil.

Prodejní výsledky v Evropě

Ve Španělsku byl Tucson s celkem 21 985 prodanými vozy v roce 2022 nejprodávanějším modelem na trhu. Španělští zákazníci oceňují na modelu Tucson především nejmodernější prvky výbavy, atraktivní design a široký výběr pohonů vyhovujících všem řidičům. Španělský dovozce značky Hyundai uzavřel loňský rok na třetím místě a na španělském trhu dosáhl rekordního podílu 7,32 procenta.

Ve Velké Británii získal Hyundai v roce 2022 historicky nejvyšší tržní podíl 5,0 procenta díky 80 419 registrovaným novým vozům. Z toho 27 839 registrací, resp. 35 procent z celkového prodeje, připadalo na model Tucson. Středně velké SUV s rozsáhlou výbavou, elegantním designem a nízkoemisními pohony dosáhlo ve svém segmentu tržního podílu 5,3 procenta. Tucson byl u britských spotřebitelů nejoblíbenějším středně velkým SUV a celkově sedmým nejprodávanějším modelem ve Velké Británii.

Ve Francii byl Tucson s téměř 18 000 registracemi nejoblíbenějším modelem značky Hyundai v roce 2022. Tucson byl také absolutně nejprodávanějším modelem v Irsku, kde Hyundai prodal 6432 těchto vozů.

 

Zdroj: Hyundai Motor Czech

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code