Novinka od francouzského lva – PEUGEOT 508 SW

Značka Peugeot poodhalila SW verzi modelu 508, který se ve světové premiéře představí na pařížském autosalonu a prodej bude zahájen v lednu 2019 v Evropě a během 1. čtvrtletí na ostatních trzích.

Nový Peugeot 508 SW čerpá inspiraci ze světa vozů označovaných jako „shooting brakes“. Vůz je vybaven kabinou Peugeot i-Cockpit® nejnovější generace. Má malý poloměr otáčení, což mu usnadňuje pohyb v jakémkoli prostředí: od hustého městského provozu po dálnice. Podvozek zajišťuje jak vynikající stabilitu, tak dokonalou kontrolu jízdy.

Design

Značka vždy stejně jako před 50 lety, kdy představila Peugeot 504, vycházela u vozů kombi z tvarů hatchbacků. I nový Peugeot 508 SW nabízí veškeré stylové atributy radikálního designu nedávno přestaveného fastbacku 508.

Díky funkčním střešním nosičům, jež dokonale zapadají do stylu vozu, je kombi téměř stejně nízké jako fastback – necelých 142 cm. Je to o téměř 6 cm méně než předchozí generace. Vůz si současně zachoval na zadních sedadlech prostor nad hlavou, velikostí je tento prostor srovnatelný s ostatními konkurenty v segmentu.

Peugeot 508 SW je dlouhý 478 cm, to je pouze o 3 cm víc než fastback a o 5 cm méně než předchozí generace.

Bezrámové dveře, které jsou u běžného vozu kombi zcela jedinečným designovým prvkem, nabízí velké prosklené plochy. Mezery a zarovnání byly díky precizní dovednosti designérů sníženy na minimum. Kola dokonale vyplňují podběhy, ze střechy zmizela anténa (nyní zakomponovaná do sítotisku). Tvar vozu di bere inspiraci v prémiových kategoriích vozů.

Přední část je stejná jako u fastbacku. Nový Peugeot 508 SW disponuje světlomety Full LED s opalescenčními LED denními světly, které vozu dodávají výraznou identitu, zdůrazněnou logem lva uprostřed masky chladiče a označením 508 na nose kapoty.

Zezadu vůz upoutá leskle černým horizontálním pásem, zasazeným mezi zadní třírozměrná světla Full LED, převzatým od fastbacku. Jejich intenzita se přizpůsobuje dennímu světlu či tmě, takže barevné „vrypy lvích drápů“ jsou neustále vidět, jejich vzhled se mění podle toho, zda se na vůz díváme z boku, nebo přímo zezadu. Dvojitá chromovaná koncovka výfuku posiluje výraznost vozu a dodává mu větší dynamiku.

Přístup do zavazadlového prostoru usnadňuje praktické víko (které může být motorizované a s handsfree otevíráním). Práh zavazadlového prostoru je nízký a široký (o 6 cm nižší než fastback, pouze 63,5 cm od země a o 2,4 cm širší). Kryt lze velice rychle vysunout a je okamžitě vidět obsah celého zavazadlového prostoru. Jeho objem pod krytem činí 530 l. Má velmi jednoduché tvary, takže ho lze naplno využít. Tento objem je velmi podobný objemu zavazadlového prostoru pod krytem u předchozí verze kombi (560 l).

Jedním ze zásadních prvků vozů kombi je modularita. V případě vozu nový Peugeot 508 SW ji zajišťuje zadní lavice dělená v poměru 2/3–1/3 s funkcí Magic Flat. Tento systém umožňuje okamžité sklopení obou částí lavice pomoci dvou ovladačů, které jsou snadno přístupné po stranách zavazadlového prostoru. Vznikne tak téměř plochá podlaha a celkový objem zavazadlového prostoru se zvětší na 1780 litrů.

Motory

Nový Peugeot 508 SW je vybaven motory PureTech a BlueHDi nejnovější generace (všechny s  technologií SCR), které jsou v nabídce i u fastbacku.

V případě benzínových motorů jde o dvě verze s motorem PureTech se zdvihovým objemem 1,6 l:

  • 6 PureTech 180 k S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8;
  • 6 PureTech 225 k S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.

V případě dieselových motorů jsou to čtyři verze BlueHDi se zdvihovým objemem 1,5 l a 2,0 l:

  • 5 BlueHDi 130 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6;
  • 5 BlueHDi 130 k S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8;
  • 0 BlueHDi 160 k S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8;
  • 0 BlueHDi 180 k S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.

 Všechny tyto motory jsou již homologovány podle nomy „Euro6.d temp“, která předvídá požadavky normy Euro6.d platné od ledna 2020, zejména ty, které se týkají emisí oxidů dusíku. Hodnoty emisí CO2 jsou „Best in Class“ a zohledňují nové technické požadavky postupu WLTP, jenž usiluje o harmonizaci homologované a reálné úrovně spotřeby vozů.

U motorů PureTech v režimu ECO se automatická převodovka EAT8 přepíná automaticky do režimu Neutrál (freewheeling). Tato funkce je k dispozici při rychlostech od 25 do 130 km/hod, pokud to podmínky umožní. Spuštění automatického přechodu je možné, není-li zjištěno sešlápnutí pedálu akcelerátoru ani brzdového pedálu. Systém, jehož fungování řidič nijak nepocítí, umožňuje zmenšit vnitřní tření převodovky a snížit spotřebu paliva o přibližně 3 %.

Nabídku obohatí v druhém pololetí 2019 výkonná benzínová verze Hybrid Plug-In s dojezdem v režimu ZEV (nulové emise) 50 km (cyklus WLTP). Hybridní vůz si současně zachová kapacitu zavazadlového prostoru, neboť baterie bude uložená pod sedadlem ve 2. řadě.

Nový Peugeot 508 SW se bude stejně jako fastback vyrábět v továrně Mulhouse a ponese tedy označení „Origine France Garantie“, které potvrzuje, že byl vyroben ve Francii.

Video:

 
 

Galerie:
Peugeot 508 SW

Zdroj: Peugeot ČR

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code