Novinka pro konec roku se představuje – DS4

Značka DS Automobiles, jejíž podíl na trhu i navzdory bezprecedentní zdravotní situaci neustále roste, urychluje svůj rozvoj a přichází s vozem DS 4. Nový model v nabídce segmentu C-Premium v sobě spojuje parametry dvou typů karoserie: SUV-kupé a tradičního kompaktního hatchbacku a připravuje půdu pro Aero Sport Lounge, o kterém jsme již psali

Působivý exteriér

DS 4 má pozoruhodné rozměry – vůz je široký 183 cm, má velká kola o průměru 72 cm (ráfky až 20 palců), přitom má kompaktní délku 440 cm a výšku pouze 147 cm. Celek působí impozantně a jedinečně.

Přední strana získala nový světelný podpis. Velmi propracované světlomety využívají systém DS Matrix LED Vision kombinující matrixová a směrová světla. Doplňují je denní světla tvořená dvěma řadami LED diod na každé straně (celkem 98 LED). Systém DS Wings spojuje světlomety s maskou chladiče. V závislosti na verzi se skládá z dvoudílné struktury s motivy hrotů diamantů, které se postupně zvětšují a vystupují z trojrozměrné mřížky. Dlouhá kapota nad nimi dodává celému tvaru dynamickou energii.

Propracované plochy boků doplňují zapuštěné kliky dveří. Poměr tloušťky karoserie a kol o velkém průměru (včetně 20 palcového provedení s aerodynamickými prvky) je převzat od konceptu DS Aero Sport Lounge.

Střecha se v zadní části táhne velmi nízko podél strmě šikmého zadního okna se smaltovaným sítotiskem. Silueta je jak stylová, tak velmi aerodynamická. Zadní blatníky vytvářejí na karoserii výrazné křivky a ostré hrany. Při pohledu z boku upoutá C sloupek s leskle černým povrchem a vsazeným logem DS Automobiles. Vzadu se představuje nová generace světelného podpisu s motivem postupně vystupujících laserem vypálených šupin.

V rámci jednoho tvaru existuje více verzí DS 4.

DS 4 Cross sází na vizuální vzhled SUV, spodní část nárazníků má matně černý odstín a je zdůrazněna specifickým krytem. Celek dotváří leskle černé horní rámy bočních oken, lesklá černá maska ​​chladiče, výrazné ráfky, střešní nosiče a střecha v barvě karoserie. V rámci exkluzivní příplatkové výbavy může být DS 4 Cross vybaven systémem Advanced Traction Control s režimem písek, sníh a bláto pro lepší přilnavost a funkcí Hill Assist Descent Control pro jízdu ze svahu.

Dynamičtější verze DS 4 Performance Line nabízí kromě exkluzivního interiéru i černou verzi exteriéru s paketem Black (DS Wings, lišta mezi zadními světly, maska chladiče a rámy bočních oken) a výraznými černými koly.

Sedm odstínů

V nabídce je sedm odstínů, z toho dva nové: Zlatá Cuivré a Šedá Laqué, které doplňují již známé odstíny Cristal Pearl, Šedá Platinum, Červená Velvet, Bílá Nacré a Černá Perla Nera.

Čistý ladný interiér

Interiér vozu DS 4 je digitální. Ovladače jsou seskupeny do tří zón pro snazší užívání:

  • lišta ve tvaru šavle, na které jsou seskupeny ovladače klimatizace a neviditelný ventilátor DS Air,
  • ovladače otevírání oken zarovnané s bočními větráky zabudovanými do dveří,
  • systém DS Smart Touch, dotykový pětipalcový displej propojený se systémem DS Iris Systém a kompaktní ovladač automatické převodovky a DS E-Toggle umístěný na středové konzole.

Zvláštní pozornost byla věnována sedadlům, která mohou mít zabudované odvětrávání a v případě kožené verze nabízet i masážní funkci. Jejich koncepce vytváří komfortní zónu tvořenou jediným tvarovaným kusem bez jediného řezu. Celé sedadlo je obaleno pěnou s vysokou hustotou, která zajišťuje výjimečnou úroveň pohodlí. Prodloužené sedadlo a tvar skořepiny nabízejí nebývalou hloubku a inovativní styl.

Nepřímé vnitřní osvětlení lze upravit podle vlastního vkusu a nálady. Zvýrazňuje boční prvky a přispívá k celkovému pocitu klidu. Akustiku zajišťuje hi-fi systém Focal Electra o výkonu 690 W se 14 reproduktory, který doplňují akustická boční skla, což je další prvek, jenž se v tomto segmentu objevuje úplně poprvé.

Neviditelný ventilátor DS Air je inovativní ventilační systém s centrálními ventilátory, které jsou na výšku velmi kompaktní a jsou vybavené neviditelnými lamelami. Proud vzduchu oddělený kuželem zaručuje optimální směrování nahoru i dolů. Vše funguje jako běžný ventilátor, s optimální účinností. Díky své vertikální kompaktnosti má nenápadný a střízlivý vzhled, který umožnil strukturovat design palubní desky tak, aby působila ladně a přehledně.

Systém čištění vzduchu zajišťuje aktivní ochranu kabiny pomocí senzorů schopných odhalit částice PM 2,5 a detekci venkovního znečištění. Řízení přívodu vzduchu je optimalizováno přidáním filtračního systému schopného vyčistit vzduch v interiéru během pouhých několika minut. Kvalita vzduchu se zaznamenává a zobrazuje na centrálním displeji.

Konektivita

Pokud jde o konektivitu, prioritou bylo poskytnout taková řešení, aby řidič už nemusel spouštět oči ze silnice, což má nesporný přínos z hlediska bezpečnosti. Tento avantgardní vizuální zážitek s názvem DS Extended Head Up Display je prvním krokem k rozšířené realitě. Pomocí nové technologie se životně důležité informace o řízení promítají přímo na silnici.

Díky optickému efektu se údaje zobrazují čtyři metry před čelním sklem v ose pohledu řidiče, úhlopříčně ve vzdálenosti 21 palců, což je v daném segmentu zcela nové. Na silnici se promítají základní informace, jako je rychlost, údaje z asistenčních systémů řízení, navigace, varovné zprávy nebo dokonce skladba, kterou řidič poslouchá, nebo číslo či jméno volajícího.

Tato senzorická zážitková technologie je součástí globálnější nabídky tvořící kompletně přepracovaný 10ʺ systém infotainmentu: DS Iris System. Nové rozhraní přebírá ergonomii smartphonu s dotykovým plynulým citlivým rozhraním, založeným na konceptu plně přizpůsobitelných profilů pomocí ikon. Nastavení a předvolby zobrazení se automaticky načtou při vstupu uživatele do vozidla. Personalizace má každému umožnit přizpůsobit obsah svým potřebám.

DS Iris System lze ovládat hlasem a gesty. DS Iris System je vybaven osobním asistentem schopným rozpoznat, co mu bylo řečeno, aby systém mohl požadavek provést.

Dalším pomocníkem je zcela nový systém DS Smart Touch pro ovládání pomocí gest, umístěný na středové konzoli, což je displej, který lze ovládat jen prsty. Stačí gesto směrem k jedné z předem zadaných funkcí. Obrazovka také rozezná běžné pohyby, jako je přiblížení a oddálení, a dokáže rozpoznat rukopis.

Aby byl systém a jeho mapování na nejlepší úrovni, bude prostřednictvím cloudu pravidelně v reálném čase aktualizován.

Komfort a dynamický klid

Poloautonomní řízení 2. úrovně, což je nejvyšší úroveň, která je dnes na silnicích povolena, již je v nabídce u vozů DS 3 Crossback, DS 7 Crossback a DS 9, u vozu DS 4 se objevuje v nové verzi DS Drive Assist 2.0.

Tempomat přizpůsobuje rychlost vozu podle okolního provozu a je schopen v dopravní zácpě zastavit a opět nastartovat. Systém také zajišťuje přesné umístění vozu v jízdním pruhu dle volby řidiče.

U vozu DS 4 je tato funkce obohacená o tři nové prvky: asistent změny jízdního pruhu, úprava rychlosti v zatáčkách a očekávaná rychlost u dopravního značení.

Volant je vybaven senzorem úchopu, který neustále kontroluje, zda je řidič aktivní a má stále ovládání vozu pod kontrolou.

Nové radary ve čtyřech rozích vozu umožňují další funkce, jako je sledování mrtvého úhlu ve velké vzdálenosti (s dosahem 75 metrů) a upozornění na provoz za vozem, jehož cílem je zabránit kolizi v souvislosti s mrtvými úhly.

Pro DS Automobiles je typický rovněž koncept dynamického klidu. U vozu DS 4 se to projevuje příkladnou reaktivitou.

Jednou ze silných stránek je řízené odpružení DS Active Scan Suspension, exkluzivní prvek v segmentu využívající kameru umístěnou v horní části čelního skla. Ten sleduje a předvídá nepravidelnosti povrchu vozovky a přenáší údaje do počítače. Díky čtyřem čidlům světlé výšky a třem akcelerometrům ovládá systém každé kolo samostatně. Na základě informací, které obdrží, je odpružení podle potřeby pevnější, nebo pružnější. Výsledkem je optimální komfort bez ohledu na stav vozovky.

Další technologií, kterou se DS Automobiles odlišuje od konkurence, je DS Night Vision, systém zajišťující lepší noční viditelnost silnice a jejích nebezpečí. Infračervená kamera v mřížce chladiče detekuje v noci a za slabého světla chodce a zvířata až do vzdálenosti 200 metrů. Řidič si silnici zobrazí na digitálním displeji přístroje (a nebezpečí vidí jako výstrahu v systému DS Extended Head Up Display) a může zareagovat.

Řidiči při manévrech pomáhá také systém Vision 360° se čtyřmi kamerami, z nichž dvě jsou ve vnějších zrcátkách.

Světelný podpis DS

V nové generaci užších a modernějších projektorů DS Matrix LED Vision jsou technologie Matrix Beam a Dynamic Bending Light spojeny v jednom systému přinášejícím osobitou jedinečnou identitu

Světlomety DS Matrix LED Vision se stále skládají ze tří LED modulů, které jsou podpisem DS Automobiles:

Vnitřní modul světlometu se používá pro funkci potkávacích světel.

Středový rotující modul se může otočit do úhlu 33,5°. Osvětluje okraje vozovky a doprovází proud světla v zatáčkách. Jde rovněž o odkaz na natáčecí světlomety vozu DS z roku 1967.

Vnější modul Matrix Beam plní funkci dálkových světel, sám je rozdělen do patnácti samostatných segmentů, jež se rozsvěcují a zhasínají postupně podle podmínek v okolí vozu.

Tyto světlomety se přizpůsobují podmínkám provozu, úhlu natočení volantu, rychlosti a povětrnostním podmínkám. Mají 5 přednastavených režimů: město, krajina, dálnice, nepříznivé počasí a mlha. Umožňují jízdu s trvale rozsvícenými dálkovými světly, aniž by docházelo k oslnění ostatních účastníků silničního provozu. Díky kameře v horní části čelního skla přizpůsobují tyto inteligentní světlomety automaticky své světelné paprsky dopravním podmínkám, mají dosah téměř 300 metrů bez oslnění.

Světlomety DS Matrix LED Vision doplňují nová rozšířená denní světla s celkem 98 LED diodami. Kromě toho, že vytvářejí dobře rozpoznatelný vertikální světelný podpis, nabízejí také novou uvítací animaci velmi technologického stylu.

Elektrifikace E-Tense

Pro DS 4 byla vyvinuta nová vývojová verze platformy nazvaná EMP2. Tato nová modulární platforma je použitelná pro různé typy pohonů, je vždy dynamická a bezpečná.

Umožnila vylepšit mnoho užitečných funkcí a zároveň vtiskla designu novou svobodu projevu, jejímž výsledkem je silueta nevídaných rozměrů.

Plug-in hybrid

Značka DS Automobiles, která je dvojnásobným šampionem Formule E v letech 2019 a 2020, patří mezi špičkové výrobce elektromobilů. Nová vývojová verze platformy EMP2 byla navržena tak, aby do ní bylo možné zabudovat novou generaci plug-in hybridního hnacího ústrojí, aniž by se snížila prostornost kabiny nebo velikost zavazadlového prostoru.

Přeplňovaný čtyřválcový motor o výkonu 180 k doplňuje elektromotor o výkonu 110 k spojený s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8. Celkový výkon tak dosahuje 225 k. Vše napájí výkonnější baterie s novými kompaktnějšími články s větší kapacitou umístěná za deformovatelným příčným nosníkem. Ta zajišťuje dojezd více než 50 kilometrů v režimu lokálně nulových emisí (kombinovaný cyklus WLTP).

V nabídce budou rovněž benzinové verze PureTech o výkonu 130, 180 a 225 k a dieselová verze BlueHDi o výkonu 130 k. Všechny tyto modely budou vybaveny výhradně osmistupňovou automatickou převodovkou. DS 4 tak představuje širokou škálu velmi účinných verzí dostupných s různými typy motorů a špičková aerodynamická řešení.

DS 4 je již k vidění ve všech DS Stores v Evropě, Asii, Jižní Americe a Africe. Zákazník zde může usednout do sedadla v kůži Nappa s motivem Bracelet. Může si nakonfigurovat vlastní vůz a prohlédnout si jej díky systému DS Virtual Vision a brýlím pro virtuální realitu.

Prodej vozu DS 4 bude zahájen ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021.

Zdroj: DS Automobiles, P Automobil Import

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code