Nový IONIQ 6. Kontroverzní vzhled, který vzbudí emoce

IONIQ 5, představený před rokem, přinesl mezi vozy kategorie SUV nový, dá se říct převratný design, který dokáže oslovit všechny milovníky hypermoderního a dynamického designu.

Model IONIQ 6 nyní značka Hyundai odhaluje jako druhého člena produktové řady IONIQ, specializované na elektromobily. Na první pohled je patrné, že podobně jako jiné značky, vrací se tento model ke klasištějším tvarům sedanu se splývavou zádí.

Dominantní je viditelná snaha o aerodynamičnost, korunovaná výsledkem součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,21. Toho dosahuje vůz díky nízké přídi, aktivním vzduchovým klapkám, minimálním spárám a digitálním vnějším zpětným zrcátkům.

K tomu přispívají také elipticky tvarovaný a křídlem inspirovaný spoiler s wingletem, uspořádání zadní partie připomínající záď lodě a speciální prvky na obou stranách zadního nárazníku. Snaha dosáhnout co nejlepší aerodynamiky je zjevná dokonce i na spodní straně vozu, ať se jedná o kompletní zakrytí podvozku, optimalizované deflektory nebo zmenšené mezery mezi koly a jejich podběhy.

Vysoko umístěné brzdové světlo s parametrickými pixely vytváří při brzdění nepřehlédnutelný světelný podpis zádi. Jedinečnost modelu IONIQ 6 umocňuje také nově navržené logo „H“ značky Hyundai na přídi a zádi vozidla.

První dojmy z designu karoserie necháme na každém z čtenářů. Dojem zklamání, který se může z poněkud neproporcionálních tvarů dostavit, snad časem pomine a oko si najde detaily, které vnímání celku vylepší. Může to být třeba spoiler, jakoby vyplouvající ze zadního okna, což připomíná některé modely Porsche.

Interiér

Vývoj interiéru probíhal souběžně s exteriérem. Snahou bylo maximalizovat a optimalizovat vnitřní prostor a prodloužit přední i zadní část interiéru. Výsledkem je aerodynamická silueta exteriéru a současně prostorný interiér.

Platforma E-GMP umožnila designérům prodloužit přední i zadní část interiéru. Tím vytvořili optimalizovaný prostor pro nohy a současně dosáhli celkově nevšední prostornosti, která cestujícím zaručuje příjemný pobyt uvnitř vozu. Platforma se vyznačuje také zcela plochou podlahou, umocňující pocit rozlehlosti a svobody pohybu.

Dalším příkladem uspořádání interiéru je ergonomicky navržená ovládací jednotka, jejíž centrální umístění minimalizuje rozptylování pozornosti řidiče. Přístrojová deska s modulárními dotykovými displeji nese 12“ obrazovku informačního a zábavního systému s kompletní nabídkou dotykového ovládání a 12“ digitální panel sdružených přístrojů. Středová konzola připomíná svým ztvárněním most a poskytuje praktické odkládací prostory.

Dvoubarevné ambientní osvětlení vytváří v interiéru modelu IONIQ 6 příjemnou atmosféru. Uživatelé mají na výběr z palety 64 barev a šesti dvoubarevných motivů. Režim „Speed Sync Lighting“ umocňuje zážitky z jízdy ještě většími emocemi změnami jasu vnitřního osvětlení v závislosti na rychlosti jízdy. Prostor v kabině pro cestující ještě dále opticky zvětšuje odstranění tlačítek na vnitřní straně dveří. Současně tím vzniklo i více místa pro odkládací prostory. Transparentní ozdobné prvky na přístrojové desce, přihrádka ve dveřích a spodní kryt konzoly ještě více umocňují pocit prostornosti.

Světová premiéra modelu IONIQ 6 se uskuteční v červenci, kdy Hyundai zveřejní kompletní specifikace včetně prvků výbavy a vyspělých technologií elektrifikovaného aerodynamického automobilu.

 

Zdroj: Hyundai Motor Czech

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code