Nový Peugeot 308 už známe, v prodeji bude od ledna

Nový Peugeot 308 je prvním vozem modelové řady, který nese nový znak. Tento kompaktní hatchback získal celkem 42 mezinárodních ocenění, včetně titulu Car Of The Year v roce 2014. Celkem se ho ve všech generacích prodalo více než 7 milionů kusů.

Všechny více či méně viditelné části karoserie – nárazníky, deflektory, difuzor, sloupky karoserie, zpětný zrcátka, kryty podvozku – byly upraveny. Karoserie nového Peugeotu 308 zaujme velmi výraznými blatníky, aniž by přitom došlo ke zvětšení rozchodu. Z jednoduchých hladkých boků vystupují ostré hrany nad předním a zadním kolem.

Design bočních částí čerpá inspiraci v historii značky (Peugeot 205, 208, 308…). Délka vozu se zvýšila o 11 centimetrů na 436 cm. Prodloužení rozvoru o 55 mm na 267,5 cm zvětšilo prostor na zadních sedadlech. Snížení výšky vozu o 20 mm na 144 cm a zvětšení sklonu čelního skla i jeho posunutí dozadu zase opticky prodlužilo kapotu.

Tvary zadní části, která je rozhodující z hlediska aerodynamického výkonu, se ladily pomocí aerodynamického tunelu. Výsledkem je linie, protínající záď, stejně jako splývající linie střechy, která si vyžádala výrazný dlouhý spojler.

Společně s konstrukcí kol o rozměrech od 16 do 18 palců, které přispívají lepšímu jízdímu výkonu, tak byly dosaženy velmi zajímavé hodnoty aerodynamiky vozu, Cx je 0,28 m² a SCx 0,62 m². 

Pro zlepšení tuhosti jsou některé části karoserie lepené. Výsledkem je zlepšená jízdní stabilita, jízdní komfort, a vzhledem k poloměru otáčení 10,5 m i lepší ovladatelnost ve městě.

Další vylepšení se týkají jednotlivých prosklených ploch vozu nový Peugeot 308. Jsou jimi plně vyhřívané čelní sklo, větší tloušťka skla vpředu i vzadu, v některých úrovních výbavy jsou k dispozici boční akustická vrstvená skla a od úrovně Allure bezrámové vnitřní zpětné zrcátko

Nový znak značky Peugeot je umístěn na masce chladiče. Zvýrazňuje ho i mřížka, která se k němu postupně sbíhá. Radar asistenčních systémů řízení je ukrytý za znakem značky. Registrační značka se přesunula do spodní části.

Přední světlomety používají již od základní úrovně výbavy technologii LED. Mají štíhlý tvar a přispívají k dynamice. Navazují na ně světla pro denní svícení ve tvaru tesáků směřujících k přednímu nárazníku. Tento světelný podpis je ve dne i v noci na první pohled rozpoznatelný. U verzí GT/GT Pack jsou Full LED světlomety ještě tenčí. Využívají Peugeot Matrix LED Technology, mající větší účinnost.

 Zadní světlomety využívají technologii Full LED. Mají, typicky pro poslední generaci vozů Peugeot, podobu lvích drápů a vytvářejí tak typický světelný podpis.

Nový Peugeot 308 bude k dispozici v 7 odstínech: zelená Olivine, modrá Vertigo, červená Elixir, bílá Nacré, bílá Banquise, šedá Artense a černá Perla Nera

Interiér

V interiéru jsou použity různorodé kvalitní materiály. LED ambientní osvětlení (8 barev na výběr) ukryté za středovým displejem osvětluje hlavní dekorativní prvky i dveřní výplně. Tyto prvky mohou být v závislosti na úrovni povrchové úpravy tvořené pěnou, textilií, umělou kůží Alcantara® nebo mohou být vyrobené z tažených hliníkových dílů.

Nový Peugeot 308 je vybaven asistenčními systémy řízení poslední generace, novou verzí kabiny Peugeot i-Cockpit®. Byla vylepšena jeho ergonomie, kvalita, design i technologie a nabízí zcela nový online systém infotainmentu Peugeot i-Connect® Advanced s on-line navigací TomTom.

Nový systém infotainmentu nabízí každému podle jeho přání to nejlepší ze světa chytrých telefonů i ze světa automobilů. Umožňuje až 8 uživatelům nastavit si a uložit předvolby zobrazení, prostředí a nastavení. Funkce zrcadlení je nyní bezdrátová a přes Bluetooth je možné připojit dva telefony současně.

Kompaktní volant má v sobě zabudovaná čidla, která rozpoznají úchop volantu při používání nových asistenčních systémů řízení. Na ergonomickém a vyhřívaném volantu jsou seskupeny všechny ovládací prvky, od rádia, médií, telefonu, až po asistenční systémy řízení.

Přístrojová deska vozu má v sérii montovaný 10″ středový dotykový displej. Je umístěný o něco níže než digitální přístrojový panel, a je tak blíže k dosahu řidiče. Od úrovně Active Pack, u GT je trojrozměrný. Panel je plně konfigurovatelný a přizpůsobitelný na míru. Má několik režimů zobrazení (on-line navigace TomTom, rádio/média, asistenční systémy řízení, tok energie…), které lze upravovat přímo pomocí ovladače na volantu. Lze u něj nastavit více oken s widgety nebo zástupci. Velmi snadno se používá a reaguje podobně jako tablet. Je tak snadné přesouvat různá menu pro notifikace nebo zobrazit seznam aplikací. Kdykoliv se lze přes tlačítko „Home“ vrátit na hlavní stránku, podobně jako na smartphonu. V horní části obrazovky se na trvalém banneru zobrazují informace o venkovní teplotě a klimatizaci, pozice na stránkách widgetů, údaje o připojení, notifikace a čas.

Od úrovně výbavy Allure se ve voze nový Peugeot 308 objevují plně konfigurovatelné virtuální přepínače i-toggles, které nahrazují klasický panel klimatizace. Jsou umístěné naproti středovému displeji jako otevřená kniha.

Každý přepínač představuje dotykovou klávesovou zkratku pro nastavení klimatizace, telefonního kontaktu, rozhlasové stanice, spuštění aplikace … nadefinovanou podle potřeby uživatele. Větráky umístěny těsně před hlavami cestujících, což je optimální poloha pro zajištění komfortu pro řidiče i posádku.

Asistenční systémy řízení 

Další krok směrem k poloautonomnímu řízení představuje balíček Drive Assist 2.0. Tvoří jej adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu, k nimž přidává tři nové funkce dostupné na komunikacích se středním dělicím pásem:

  • Poloautomatická změna jízdního pruhu: vůz řidiči nabídne předjetí vozu vepředu a poté možnost opětovného zařazení do původního jízdního pruhu, to vše při rychlosti od rychlosti 70 do 180 km/hod;
  • Včasné doporučení rychlosti: systém nabídne řidiči, aby přizpůsobil rychlost vozu (zrychlení nebo zpomalení) podle značek omezujících rychlost;
  • Přizpůsobení rychlosti v zatáčkách: optimalizuje rychlost vozu podle sklonu zatáčky, až do rychlosti 180 km/hod.

Nový Peugeot 308 je sériově nebo za příplatek dodáván s výbavou na úrovni vyšších segmentů:

  • Systém sledování mrtvého úhlu s delším dosahem (75 metrů);
  • Výstraha na provoz za vozidlem (po zařazení zpátečky upozornění na nebezpečí v blízkosti vozu);
  • Nová zadní kamera s vysokým rozlišením a úhlem sledování 180° se zabudovanou čisticí tryskou;
  • Parkovací asistent 360° s 4 kamerami (přední, zadní a 2 boční);
  • Bezklíčový přístup a startování s funkcí Proximity;
  • Plně rozmrazitelné vyhřívané přední sklo a vyhřívaný volant;
  • Nouzové volání „E-call+“ s informacemi o počtu cestujících a poloze včetně směru vozu na silnici;
  • Indexace vnějších zpětných zrcátek po zařazení zpátečky.

Další asistenční systémy na podporu řízení, bezpečnosti a komfortu:

  • Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go s nastavitelnou vzdáleností mezi vozidly;
  • Systém automatického nouzového brzdění (rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, v rychlosti 7–140 km/hod a systém varování před srážkou;
  • Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu(neoznačeného okraje vozovky) s úpravou dráhy vozu;
  • Sledování pozornosti řidičev případě delší doby řízení a při rychlostech nad 65 km/hod, a to pomocí analýzy mikropohybů volantu;
  • Automatické přepínání dálkových světlometů;
  • Rozšířené rozpoznávání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění, konec zákazu předjíždění …);
  • Střešní okno se sluneční clonou;
  • Alarm s obvodovým a prostorovým čidlem a superzamykání;
  • Elektrická parkovací brzda u všech verzí.

Přední sedadla mohou být vybavena elektrickým desetibodovým nastavením se dvěma možnými uloženími do paměti. Obě přední sedadla mohou být za příplatek vybavena vyhříváním a masážním systémem s 8 kapsami a několika programy.

Ve druhé řadě došlo díky zvýšení rozvoru (+55 mm) ke zlepšení komfortu. Cestující zde mají větší prostor pro kolena. Ani konektivita nezaostává, od úrovně Allure jsou v zadní části středové konzoly umístěny dvě zásuvky USB C (nabíjení a nabíjení/data). Vnitřní uspořádání zahrnuje uprostřed lavice (dělené v poměru 2/3-1/3) opěrku se dvěma držáky na kelímky a odkládací přihrádkou na telefon.

Klimatizace využívá zcela nový systém, který zvyšuje tepelný komfort posádky. Cestující ve druhé řadě mají k dispozici větráky v zadní části středové konzoly. Systém AQS (Air Quality System) neustále monitoruje kvalitu vzduchu vstupujícího do kabiny, a je schopen sám aktivovat recyklaci vzduchu. Úroveň výbavy GT má i systém Clean Cabin pro úpravu vzduchu s filtrací znečišťujících plynů a částic. Údaje o kvalitě vzduchu se zobrazují na centrálním dotykovém displeji.

Nový prémiový Hi-Fi systém Focal®, vyvinutý pro nový Peugeot 308 ve spolupráci s francouzským výrobcem audiosystémů Focal, tvoří 10 reproduktorů.

Objem zavazadlového prostoru je 412 litrů, z toho 28 litrů v odděleném prostoru pod kobercem. Po sklopení opěradel zadních sedadel může dosáhnout až 1 323 litrů.

Motory

Nový Peugeot 308 je postaven na nové verzi podvozku, díky níž je značka schopná nabízet kompletní řadu včetně elektrifikovaných verzí  i 100% elektrické. Již při uvedení modelu nový Peugeot 308 na trh jsou k dispozici dvě plug-in hybridní varianty.

Benzínové tříválcové motory 1,2 l:

  • PureTech 110 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
  • PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
  • PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.

Dieselové čtyřválcové motory 1,5 l:

  • BlueHDI 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
  • BlueHDI 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.

V nabídce vozu nový Peugeot 308 jsou i dva plug-in hybridní motory

  • HYBRID 225 e-EAT8 / pohon 2 kol / spojení motoru PureTech 180 k (132 kW) a elektromotoru 81 kW s automatickou osmistupňovou převodovkou e-EAT8 / emise od 26 g/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 59 km (podle protokolu WLTP);
  • HYBRID 180 e-EAT8 / pohon 2 kol / spojení motoru PureTech 150 k (110 kW) a elektromotoru 81 kW s automatickou osmistupňovou převodovkou e-EAT8 / emise CO₂ od 24 g/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 60 km (podle protokolu WLTP)7;

Lithium-iontová baterie má kapacitu 12,4 kWh a výkon je 102 kW. Nabíjet ji lze dvěma typy palubních nabíječek, které pokrývají veškeré způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení jednofázově výkonem 3,7 kW, za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení třífázově 7,4 kW.

Přibližné doby nabíjení:

  • přes Wall Box (32 A) 7,4 kW: plné nabití za 1 hod 55 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (7,4 kW);
  • přes zesílenou zásuvku (16 A): plné nabití za 3 hod 50 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (3,7kW);
  • přes standardní zásuvku (8 A): plné nabití za 7 hod 5 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (3,7 kW).

Pomocí aplikace MyPeugeot® nebo přes centrální displej je možné:

  • Spustit nebo naprogramovat přednastavení teploty ve voze; když je vozidlo připojeno k elektrické síti. Tato funkce umožňuje kromě komfortu optimalizovat i dojezd (rychlejší dosažení nastavené teploty během fáze startování) a rychleji dosáhnout optimální provozní teploty baterie.
  • Zkontrolovat stav nabití baterie, naprogramovat, spustit nebo odložit nabíjení

Nový Peugeot 308 se na evropský trh dostane na konci roku 2021 a bude se vyrábět ve francouzské továrně v Mulhouse.

Na český trh bude nový Peugeot 308 uveden v lednu roku 2022.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code