Peugeot 208 – malý lev dostal novou krev

Nový Peugeot 208 chce jeho výrobce prosadit ve velmi obsazeném segmentu B. Zaujmout plánuje jak designem, tak technologiemi. Vzhledem k obrovskému tlaku na automobilky je nový Peugeot 208 nabízen již od svého uvedení na trh se třemi možnými pohony: kromě benzínového a naftového i elektrickým.

Peugeotu má nový model 208 pomoci v posunu vnímání značky jako producenta luxusnějších vozů. Tomu odpovídá i výbava.

Vůz nové generace je delší, širší a nižší než současný Peugeot 208. Z profilu upoutá nový Peugeot 208 méně předsunutým čelním sklem umožňujícím použití delší tvarované kapoty. Pro zdůraznění dynamiky je zadní postranní okénko dokonale vyrovnané se zadním podběhem kola. Ve verzi GT Line nebo GT jsou podběhy kol doplněny černě lakovanými lištami: silueta se tak zjemní a průměr kol se vizuálně zvětší. U těchto luxusnějších verzí jsou 17palcová kola zdobena našroubovanými přizpůsobitelnými vloženými prvky, které zlepšují aerodynamiku a snižují neodpruženou hmotnost (-3,6 kg na vůz).

Okamžitě rozpoznatelná přední strana obratně kombinuje vizuální podpis ve stylu nového Peugeotu 508 ve spodní části a světelný podpis se 3 drápy ve světlometech Full LED (podle dané verze). Přední nárazník tvoří jedinou linii, v jejímž středu je zasazena mřížka chladiče s jediným výstupním otvorem a logem značky Peugeot. Na špičce kapoty je umístěn znak 208.

Pro zadní stranu vozu nový Peugeot 208 je podobně jako pro vozy Peugeot 3008, 5008 a 508 typický černý pás sahající přes celou šířku víka zavazadlového prostoru a spojující světla tvořená 3 drápy (rozsvícená ve dne i v noci). Celek působí precizně a energicky. Zadní difuzor je k dispozici v černé lakované povrchové úpravě a v závislosti na motoru může být vylepšen chromovými koncovkami výfuku.

.

.

Kromě standardních odstínů karoserie a střechy Black Diamond nabízí nový Peugeot 208 paletu odstínů, které dokonale odrážejí jeho osvěžující dynamický charakter:

  • žlutá Faro / metalický lak,
  • modrá Vertigo třívrstvá,
  • červená Elixir s barevným vrchním lakem: tento postup posiluje hloubku a barvu odstínu.  Objemy jsou ideálně zvýrazněny, odrazy jsou pestré.

Vyvýšený přístrojový panel je nově v provedení 3D. Řada asistenčních systémů se rozrostla do úrovně obvykle vyhrazené pouze vyšším segmentům trhu.

Peugeot 208 má v nabídce kompletní řadu spalovacích motorů poslední generace, které splňují normu Euro 6.d pro benzínové a Euro 6.d-temp pro dieselové motory. Motory PureTech 100 a 130 jsou k dispozici s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8, což v segmentu B představuje unikátní nabídku.

Benzínové tříválcové motory o objemu 1,2 l:

  • PureTech 75 S&S s manuální pětistupňovou převodovkou MAN5,
  • PureTech 100 S&S s manuálníšestistupňovou převodovkou MAN6 nebo s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8,
  • PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.

Dieselový čtyřválcový motor o objemu 1,5 l:

  • BlueHDi 100 S&S s manuálníšestistupňovou převodovkou MAN6.

Peugeot e-208 je v nabídce hned od uvedení vozu na trh. 100 % elektrický pohon zajišťuje motor s výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 260 Nm (dostupným od 0 km/h)

Prostor v kabině i objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u verze se spalovacím motorem. Baterie o objemu 220 l jsou umístěny pod podlahou vozu. Vůz tak dosahuje dynamických výkonů na stejné úrovni jako verze se spalovacím motorem.

Peugeot e-208 je vybaven baterií o velké kapacitě 50 kWh. Ta umožňuje dosáhnout dojezdu až 340 km podle certifikačního protokolu WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) a 450 km podle NEDC (New European Driving Cycle). Tepelná regulace cirkulací kapaliny spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost. Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity.

Řešení dobíjení jsou flexibilní a přizpůsobené každodennímu používání. Jsou možné tři způsoby:

  • přes klasickou domácí zásuvku nebo pro úplné nabití během 16 hodin přes zesílenou zásuvkuGreen Up™ Legrand® pomocí kabelu, který je dodáván společně s vozem;
  • přes Wall Box: úplné nabití za 5 hodin 15 minut v případě třífázového proudu  (11 kW) nebo za 8 hodin v případě jednofázového proudu (7,4 kW);
  • přes veřejnou rychlodobíjecí stanici: regulace teploty baterie umožňuje použít nabíječky 100 kW a dosáhnout dobití na 80 % během 30 minut.

Nový Peugeot 208 v benzínových a dieselových verzích byl uveden na český trh v listopadu 2019. Elektrický Peugeot e-208 bude uveden počátkem roku 2020.

Ceník modelu, platný k datu zveřejnění zprávy, je k dispozici ZDE

Zdroj: P Automobile Import

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code