Peugeot se pochlubil výsledky za rok 2019

Prodeje osobních automobilů v loňském roce v Evropě poznamenaly dopady zavedení nové legislativy a rostoucí tlak ekologistů na omezení automobilové dopravy. Důsledkem byl pokles prodejů o 4% a ochlazení segmentu automobilové výroby, který se např. v Německu propadl níž, než byl po krizi v roce 2008.

Přesto i za této situace dokázalo několik značek své prodeje udržet a některé si i polepšily. Mezi ně patří i značka Peugeot. Ta měla loni dokonce nejlepší prodeje za 23 let svého působení na trhu ČR a za posledních deset let je téměř zdvojnásobila.

V roce 2019 dosáhl celkový počet registrací vozů značky Peugeot čísla 14 100, což představuje nárůst o 3,8 % oproti roku 2018. Ten překonal o 522 prodaných aut a posunul se v žebříčku značek na 5. místo s tržním podílem 5,22 %

O celkový nárůst prodejů se v loňském roce zasloužily zejména osobní vozy. Těch Peugeot prodal celkem 11 346, tedy o 554 (+ 5,1%) více než v přecházejícím roce a stal se tak nejrychleji rostoucí automobilkou s první desítce značek na českém trhu osobních vozů.

.

.

Nejprodávanějším osobním vozem značky s počtem 3 090 kusů byl, stejně jako v roce 2018, model Peugeot 2008, který byl současně neprodávanějším malým SUV v Česku, a na prodejích osobních vozů značky Peugeot se podílel více než jednou čtvrtinou.

Tento model je od ledna 2020 nahrazen nástupcem, novým Peugeotem 2008, jehož test již máme naplánovaný.

Nárůst zaznamenal i další z řady SUV, Peugeot 3008. Jeho prodeje se meziročně zvýšily o 17,8 % (251 ks) na celkových 1 664 vozů. K úspěchu SUV modelů přispěl i Peugeot 5008 s 1198 prodanými vozy a 4,3% nárůstem. V loňském roce si dobře vedl také model Peugeot 508, a to jak ve verzi fastback, tak v nedávno uvedené verzi SW. Společně zajistily 443 registrací.

Trh lehkých užitkových vozů (LCV) se v loňském roce v ČR držel na téměř stejné úrovni jako v roce 2018 (+1,0 %). Podobně stabilní situace byla i v případě prodeje lehkých užitkových vozů značky Peugeot, kterých se registrovalo 2 754 kusů, což je o 32 (1,1 %) méně než v roce 2018. Peugeot dosáhl tržního podílu 13,29 % a druhé pozice v pořadí automobilek.

Nejvíce registrací zajistil model Peugeot Boxer (1851 ks) a i přes 15,4% pokles udržel se značným náskokem pozici nejprodávanějšího užitkového vozu v ČR. Výrazný, více než stoprocentní, nárůst zaznamenala střední dodávka Peugeot Expert, která s 619 registrovanými vozy obsadila 20,3 % svého segmentu a postoupila v rámci něj na druhé místo.

Zdroj: P Automobil Import

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code