Prodeje nových aut v květnu meziročně klesly, některé značky si ale polepšily

Celkově se od počátku letošního roku nových osobních automobilů prodalo o 3,6 % více než za stejné období roku loňského, ale v květnu prodeje mírně ztratily tempo a došlo k meziročnímu propadu o 1 %.  Z celkových počtů dosáhl podíl elektromobilů v květnu 6,2 % (3,78 % v roce 2024), podíl vozů s hybridními pohony přesáhl 28 %.

Přes tento mírný pokles se některým značkám dařilo. Z celkově registrovaných 19519 vozů je na prvním místě za květen Škoda s 6 445 registracemi, na druhé místo se vrátila Toyota s 1536 registrovanými osobními auty a třetí místo obsadil Hyundai s 1514 vozy. Na dalších místech jsou Volkswagen, Kia, Dacia, Mercedes-Benz, Ford, Renault a první desítku uzavírá BMW.

Hyundai Santa Fe

Skokanem měsíce je tak Toyota, které se podařil zvýšit prodeje nových osobních a užitkových vozů o 16 procent na 1841 aut. Z toho bylo  a 305 užitkových a celkový podíl na trhu tak činí 8,8 procent. Toyotě se dařilo i v počtu objednávek. Za letošní květen jich eviduje 2335, což je o 54 procent více než za stejný měsíc loňského roku. Za prvních pět měsíců letošního roku pak sběr objednávek představuje meziroční nárůst o 57 procent na 8971 nových zákaznických smluv.

„Zákazníci oceňují široký výběr motorizací a modelů. Hybridní pohon je už dnes standard, razantně rostou ale rovněž prodeje plug-in hybridních modelů,“ říká ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.

Kia Sportage

Toyotě se letos daří také v kategorii užitkových vozů. V tomto segmentu jí patří první místo na trhu za květen i za celých pět měsíců, a to s prodejem již 1388 užitkových aut.

 

Zdroj: SDA, Toyota

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code