Renault Espace se vrací!

p>Renault Espace patří pro ty, kteří mají možnost sledovat vývoj automobilů delší dobu, mezi ikony a průkopníky. Byl v době svého zrodu naprosto překvapivým modelem, otevírajícím budoucnost nové kategorii MPV. V nabídce Renaultu je Espace již 40 let. Jeho nejnovější verze si zachovala všechny osvědčené prvky. Velkorysý interiér, rozsáhlá výbava a panoramatické střešní okno nabízí pohodlí na vyšší úrovni.

Exteriér

Nový Espace je postaven na stejné platformě jako model Renault Austral. Oproti svému předchůdci změnil kategorii, místo MPV patří nyní k SUV. Je o 32 mm nižší a o 215 kg lehčí než jeho předchůdce. Více než poloviny tohoto velkého snížení hmotnosti bylo dosaženo díky omezení rozměrů, a to i přes zachovanou prostornost, zbytek je především zásluhou plně hybridního motoru E-Tech full hybrid, který je lehčí než předchozí generace dieselů, lehčího podvozku a sedadel.

Kromě těchto technických vymožeností byla optimalizována aerodynamika nového modelu Espace, a to zjednodušením tvaru nových zrcátek a klesající linií střechy zakončenou spoilerem a průduchy v zadním nárazníku, které rozptylují odpor vzduchu.

Světlá výška 18 cm a devatenácti nebo dvacetipalcová kola v závislosti na verzi dodávají novému modelu Espace neokázalý vzhled SUV. Mřížka chladiče vpředu je u výbav Iconic a Techno tvořena svislými lištami a lemy nárazníků dotvářejí auru statusu nového modelu Espace.

Varianta Esprit Alpine obsahuje šachovnicový vzor, který naznačuje její sportovní zaměření. Boky kombinují široké prohlubně v horní části s rozšířenými podběhy kol a ochranným spodním pásem, který je pro větší eleganci lakován vysoce lesklou černou barvou.

Prostornost interiéru podtrhuje prodloužený zadní převis a svislé sklo pátých dveří. Zadní část vozu působí tlumeně, od spoileru na konci střechy, přes boční větrací otvory až po dva úzké chromované proužky na nárazníku.

Tři verze

Tři dostupné verze zahrnují jasně odlišné sady vybavení a prvků a vnitřní i vnější ovzduší. Všechny tři mají velmi odlišný styl.

Verze Techno má příď lakovanou v barvě karoserie. Okenní lišty jsou z leštěného chromu a střešní lišty ze saténově hladkého hliníku. Kola mají průměr 19 palců.

Verze Iconic má mřížku chladiče, okenní lišty, přední lišta a střešní lišty černé. Kola jsou větší (20 palců).

Esprit Alpine má sportovní vzhled včetně šachovnicové masky chladiče a 20palcových černých hliníkových kol Daytona s diamantovým výbrusem. Okenní lišty, střešní lišty a přední a zadní loga jsou tmavá (loga jsou v ledově černé barvě, okraje oken leskle černé a střešní lišty saténově černé). Přední nárazník, vodorovná lišta a lamely jsou saténově šedé. Saténová břidlicově šedá barva karoserie je k dispozici pouze v této verzi, a to na přání.

Prostor

Prostornost je jednou z hlavních předností nového modelu Espace – vejde se do něj až sedm osob a na dlouhých výletech se jim bude cestovat pohodlněji než kdykoli předtím. Je postaven na modulární alianční platformě CMF-CD, dodává se s prodlouženými verzemi středové a zadní jednotky a prostor uvnitř je speciálně optimalizován.

Celkově je dlouhý 4,72 m – o 14 cm méně než předchozí generace – a prostor pro cestující je ještě delší (2,48 m po třetí řadu).

Espace měl vždy ta nejpohodlnější sedadla. Všechny verze jsou vybaveny posuvnou opěrkou ruky na středové konzole a výbava Iconic obsahuje měkké a uklidňující ergonomické polštáře ze stejné látky jako čalounění, které se nasazují na zadní opěrky hlavy druhé řady.

Cestující ve druhé řadě si tak mohou vychutnat prostor pro kolena až 321 mm. Jejich sedadla se navíc naklápějí až do úhlu 31 stupňů, takže úroveň pohodlí je nepřekonatelná. Pokud je navíc prostřední sedadlo prázdné, mohou cestující využít středovou loketní opěrku se dvěma držáky na nápoje. Espace je poprvé v historii vybaven sedačkami ve druhé řadě, které lze posouvat o 220 mm dopředu a dozadu a jsou rozděleny na dvě nezávislé části (v poměru 60–40). Zcela vzadu dávají cestujícím k dispozici prostor pro kolena na nejlepší úrovni v segmentu (až 321 mm); zcela vepředu v pětimístné verzi pojme kufr 777 litrů (VDA).

Cestující ve třetí řadě (která je při objednávce k dispozici bez příplatku) ocení také dostatečný prostor pro kolena (128 mm). Třetí řada sedadel se sklápí do podlahy, takže je můžete kdykoli vyklopit a usadit 7 osob nebo je sklopit, abyste získali co nejvíce místa v zavazadlovém prostoru.

Každý z cestujících má k dispozici předpínače bezpečnostních pásů, stropní osvětlení s dotykovým ovládáním, nabíjecí dokovací stanici USB-C a v některých verzích si může užívat i audiosystém Harman Kardon. Volitelné střešní okno nemá příčný nosník, takže poskytuje více než 1 m2 slunečního světla (délka 1,33 m, šířka 0,84 m).
Sklo má na svém vnitřním povrchu vrstvu, která filtruje UV záření a většinu dopadajících infračervených paprsků a odráží teplo z prostoru pro cestující. A k tomu, abyste se vyhnuli horku a oslnění, nepotřebujete zatemňovací roletu.

Výbava

Základní výbava Techno zahrnuje 24palcovou obrazovku OpenR, elektricky ovládané páté dveře, bezdrátovou nabíječku telefonu, 19palcová kola, systémy Isofix na levém a pravém sedadle ve druhé řadě a bezpečnostní paket včetně systému varování před mrtvým úhlem.

Výbava Esprit Alpine, která je u modelu Espace novinkou, dodává interiéru kategoricky sportovní nádech. Opěrky hlavy jsou opatřeny logem A se šípem, Alcantara na palubní desce má modré prošívání a Alcantara na sedadlech příjemně a elegantně splývá se syntetickou kůží a látkou Latis Bright.

Výbava Iconic povyšuje interiér na novou úroveň díky pravému jasanovému dřevu na palubní desce a světle pískově šedé polstrované kožené čalounění v kombinaci s obložením v mokka hnědé barvě. Sedadla lze elektricky nastavovat (dopředu, dozadu, nahoru a dolů a jejich sklon) a jsou vyhřívaná (stejně jako volant). Sedadlo řidiče je navíc vybaveno bederním masážním mechanismem.

Zavazadlový prostor

Zavazadlový prostor nového modelu Espace míří zejména pro rodiny a jeho úložný prostor patří k nejlepším na trhu:
– 1 818 litrů v pětimístné verzi se sklopenou druhou řadou sedadel,
– 777 litrů v pětimístné verzi s druhou řadou posunutou zcela dopředu,
– 159 litrů v sedmimístném uspořádání se třetí řadou sedadel na místě.

Po vyrovnání podlahy pro pohodlnější nakládání můžete snadno sklopit druhou řadu sedadel (jedno, dvě nebo všechna tři) pomocí odjišťovacích madel Easy Folding.

Nový Espace má také elektricky ovládané zadní dveře, které lze otevřít nebo zavřít z kokpitu, stisknutím tlačítka na zadních dveřích, pomocí dálkového odemykání nebo pohybem nohy pod zadním nárazníkem.

Úložné prostory

Stejně jako předchozí generace má i nový Espace velký interiér s velkým úložným prostorem pro větší pohodlí: Celkem 39 litrů, z toho 20 litrů vpředu včetně více než 6litrové přihrádky na rukavice a dvou na bočních dveří, z nichž každá má objem přes 4 litry.

Na středové konzoli nejsou žádné ovladače a místo nich jsou zde dvě odkládací schránky. 2litrová pod posuvnou opěrkou rukou a 3,6litrová pod loketní opěrkou, která se otevírá směrem nahoru. Ve druhé řadě je sklopná středová loketní opěrka vybavena dvěma držáky na nápoje, do dveří se vejde po jedné litrové láhvi a za předními sedadly jsou dvě kapsy.

Pohonná jednotka

Nový Espace pohání hybridní pohonná jednotka E-Tech full hybrid o výkonu 200 koní, která spotřebuje 4,7 l na 100 km (kombinovaný cyklus WLTP). To vozu zajišťuje dojezd až 1 100 km. Pohonná jednotka je kombinovaná s automatickou multimódovou převodovkou.

Pohonnou jednotku tvoří tříválcový přeplňovaný benzinový motor o objemu 1,2 litru s výkonem 130 k (96 kW) a točivým momentem 205 Nm a dva elektromotory:
– hlavní jednotka (50 kW, 70 k, 205 Nm) poháněná lithium-iontovým akumulátorem 2 kWh/400 V pro elektrický pohon,
– sekundární vysokonapěťový startérgenerátor (25 k, 50 Nm) ke spuštění spalovacího motoru a řazení rychlostních stupňů.

Díky plně elektrickému zapalování a rekuperačnímu systému, který se automaticky zapne, jakmile zpomalíte nebo zabrzdíte, můžete s touto plně hybridní pohonnou jednotkou E-Tech full hybrid jezdit ve městech z 80 % v elektrickém režimu a snížit spotřebu paliva až o 40 %.

Díky systému automatické správy nabíjí motor a pohony baterii podle pokynů inteligentní převodovky. Řidič může řadit pomocí pádel na volantu nebo nastavení systému MULTI-SENSE zvolit některý ze čtyř režimů rekuperačního brzdění.

Funkce prediktivní hybridní jízdy maximalizuje využití elektrické energie během jízdy. Propojené mapové podklady, jako je topografie silnice na následujících sedmi kilometrech  nejpravděpodobnější trasa, pokud není zaznamenán žádný cíl), poskytují pokročilé informace systému řízení baterie tak, aby byla co nejvíce využívána energie elektromotoru.

Jízdní vlastnosti

Inteligentní multimódová automatická převodovka vybírá při jízdě optimální z následujících možností:
• plně elektrický pohon (kola otáčí pouze elektromotor),
• dynamický hybrid (spalovací motor a elektromotor společně otáčejí koly),
• e-drive (elektromotor otáčí koly, spalovací motor nabíjí baterii),
• spalovací motor (aktivní je pouze spalovací motor, který otáčí koly a/nebo dobíjí
baterii),
• rekuperace (kola pohánějí elektromotor, který nabíjí baterii).

Vzhledem k tomu, že nový Espace je nejdelším vozem v modelové řadě Renault, využívá pro zvýšení manévrovatelnosti a dynamiky systém 4CONTROL Advanced. Tato funkce je součástí standardní výbavy verzí Iconic a Esprit Alpine, kde optimalizuje polohu kol na nerovných a členitých silnicích a jiných površích.

Aby byla zajištěna stabilita a agilita ve městě, při vysokých rychlostech nebo při zatáčení rychlostí vyšší než 50 km/h, velmi mírně se natáčí zadní kola ve stejném směru jako přední kola (pouze do 1 stupně). Při nižších rychlostech natáčí zadní kola až o 5 stupňů v opačném směru.

Větší úhel (oproti 3,5 stupňům u předchozích generací) zkracuje poloměr otáčení vozu od obrubníku k obrubníku na 10,4 metru (jako u Renaultu Clio) se systémem 4CONTROL Advanced, což je méně než 11,6 metru při řízení pouze dvou kol.

Pomocí nastavení systému MULTI-SENSE lze vyladit jízdní vlastnosti (sílu řízení, odezvu motoru a pohonu, agilitu podvozku), barvu ambientního osvětlení v kokpitu a displej na přístrojové desce, a to ve čtyřech režimech Eco, Sport, Comfort a Perso.

Jízdní asistenty

Vůz má 32 asistenčních systémů řidiče (ADAS) ve třech kategoriích: bezpečnost, řízení a parkování.
V úpravě Iconic a Esprit Alpine je zabudován systém Active Driver Assist. Asistent pro jízdu na dálnici a dopravu, který je ve vozech Renault k dispozici již několik let, nyní zohledňuje okolí vozu a funguje i mimo rychlostní silnice (poskytuje řidiči přehled o objektech na všech typech silnic). Tento systém autonomního řízení úrovně 2 kombinuje adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, asistenta pro řízení v jízdním pruhu Lane Centering Assist, geolokační údaje a specifické mapy, které umožňují vozidlu přizpůsobit se konfiguraci vozovky.

Součástí systému Active Driver Assist je i rozpoznávání dopravních značek a prevence překročení rychlosti (TSR/OSP). Lze je ale používat i samostatně. Tento systém zobrazuje rychlostní limit na přístrojové desce a na obrazovce navigace. Pokud vozidlo jede nad rychlostní limit, který systém identifikoval, zobrazí se vizuální upozornění. Řidič pak může stisknutím tlačítka na volantu zapnout omezovač rychlosti nebo tempomat či adaptivní tempomat a automaticky přizpůsobit rychlost vozidla limitu nebo vozidlu jedoucímu před ním.

Head-up displej nové generace je součástí výbavy na přání. Nabízí velký (9,3palcovým) head-up displejem. Rychlost vozidla, aktivní asistenční systémy řidiče, varování před překročením rychlosti a navigační pokyny se promítají přímo na čelní sklo a viditelnost informací je optimalizována za všech okolností, takže řidič má neustále k dispozici všechna fakta, aniž by musel odvracet zrak od vozovky.

360° kamera pro sledování okolí (Around View Monitor, AVM) je propojena se čtyřmi kamerami a zobrazuje počítačem modelované 3D záběry nového modelu Espace v jeho okolí. Díky panoramatickému pohledu nebo pohledu z ptačí perspektivy může řidič s jistotou manévrovat a zároveň bez námahy zpozorovat všechny překážky v okruhu 360 stupňů a pomocí dotykového displeje si přiblížit konkrétní oblast.

Nejnovější generace asistenta pro řízení v jízdním pruhu Emergency Lane Keeping Assist (ELKA) může nyní zahrnovat „realistický“ pohled na přístrojovou desku. Tento pohled je počítačem generovaný model jízdního pruhu, ve kterém se vůz nachází, a vůči ostatním objektům v reálném čase.

Multimédia

V závislosti na příslušné zemi může jeho přístrojová deska obsahovat obrazovku OpenR ve tvaru písmene L, která se skládá ze dvou sousedících displejů: horizontální 12,3palcový TFT displej o ploše 321 cm2 na přístrojové desce (1 920 x 720 pixelů, formát na šířku) a vertikální 12palcový dotykový displej o ploše 453 cm2 uprostřed konzoly (1 250 x 1 562 pixelů, formát na výšku). Včetně 9,3palcového head-up displeje zobrazuje nový Espace informace na ploše téměř 1 000 cm2, což odpovídá zhruba třem dotykovým panelům.

Nastavení systému MULTI-SENSE, které je k dispozici na dotykovém displeji a prostřednictvím tlačítkové zkratky na volantu, zahrnuje výběr ze čtyř zobrazení, pěti widgetů a osmi barev pozadí displeje vytáčení. Jako preferované nastavení si můžete také vybrat „Living Lights“ (osvětlení okolí), které se pomocí LED pásku pokrývá palubní desku a výplně dveří a zahrnuje 48 barev.

Hudbu reprodukuje zní soustava Harman Kardon s 12 reproduktory (jeden přední středový reproduktor, 2 výškové a 2 nízkofrekvenční reproduktory vpředu a vzadu, 2 prostorové reproduktory vzadu a subwoofer v zavazadlovém prostoru).

Díky škálovatelnému multimediálnímu systému OpenR Link a integrovanému systému Google Android Automotive lze auto používat jako chytrý telefon. OpenR Link poskytuje související služby Google Automotive, díky nimž máte na dosah ruky navigaci Google Maps, integrovaného hlasového asistenta Google a katalog aplikací Google Play – přesně jako v chytrém telefonu.

Konektivitu zajišťují v každé řadě dva USB-C konektory, kromě bezdrátové nabíječky a dvou 12V zásuvek (jedna pro cestující, druhá v zavazadlovém prostoru).

Nový Renault Espace se vyrábí v závodě ve španělské Palencii, který prošel rozsáhlou, rok a půl trvající rekonstrukcí.

Zdroj: Renault Česká republika

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code