Toyota Eco Race 2019 již zná výsledky i své vítěze

První ročník 24hodinové soutěže Toyota Eco Race 2019 uspořádala 5. a 6. listopadu Toyota Central Europe-Czech na téměř 40 km dlouhé trase se startem a cílem v pražských Stodůlkách. Cílem bylo zábavnou formou otestovat spotřebu a celkové chování hybridních vozů značky v městském a příměstském provozu hlavního města.

Soutěže se účastnila i posádka naší redakce.

.

Trasa zahrnula jak jízdu v hustém městském provozu, tak úsek v příměstské oblasti a na městském obchvatu. Jezdilo se po celých 24 hodin, ve dne i v noci hybridními vozy Toyota Corolla, Camry a RAV4. Průměrná reálná spotřeba hybridních vozů přímo na dané 40kilometrové trase pak byla 2,1 litru na 100 km.

Průměrně vozy nepřekročily spotřebu 4,4 litru benzínu natural 95 na 100 km. Nejlepší skóre modelu Toyota Corolla bylo 3,3 litru na 100 km, modelu Toyota Camry 4,1 litru na 100 km a nejlepší výsledek modelu Toyota RAV4 pak 4,4 litru na 100 km.

.

Vítězem se stala posádka na voze Corolla hybrid s průměrnou dosaženou spotřebou 3,3 litru benzínu na 100 km. Druhá skončila Toyota Camry a spotřebou 4,1 litru na 100 km, třetí pak tým rovněž s Corollou a spotřebou 3,4 litru na 100 km. Naši zástupci se sice nedostali na stupně vítězů, zadostiučiněním je ale nejlepší dosažený čas v časové zkoušce.

Celkem se soutěže zúčastnilo 47 jezdců v 31 posádkách, které tvořili motorističtí novináři, zaměstnanci Toyoty a její partneři. Jezdec si vždy k sobě při registraci mohl kohokoliv vybrat, v řízení se pak mohli střídat. Soutěžilo se o hodnotné ceny, na vítězné posádky čeká herní konzole nebo oblečení s motivem Toyota Gazoo Racing.

Nejlepší posádka nejen že dosáhla extrémně nízké spotřeby, ale navíc v městském provozu absolvovala 73 procent jízdy čistě na elektřinu, tedy s nulovými emisemi. V průměru pak jízda čistě na elektřinu tvořila 59 procent času na trati.

„Naším záměrem bylo uspořádání ekosoutěže v běžném provozu, při běžném stylu řízení. V rámci soutěžního klání jsme spojili zábavu s praktickým otestováním kvalit našich nejnovějších hybridních modelů. Testování vozů s hybridním pohonem v reálném městském provozu opět prokázalo úspornost, ekologičnost a zároveň řidičský komfort tohoto druhu pohonu,“ říká ředitel Toyota Central Europe-Czech Martin Peleška. Soutěž by proto Toyota v příštím roce ráda zopakovala.

K měření přesných hodnot byly použity měřící jednotky Driveco. Celkové umístění soutěžících je výsledkem kombinace následujících parametrů: porovnání celkového času s provozem, porovnání průměrné spotřeby s udávanou průměrnou spotřebou daného vozidla, reálná spotřeba na celé trati v litrech, přesnost dojezdu časové zkoušky, poměr jízdy na elektřinu a jízdy na spalovací motor. Během soutěže byla striktně dodržována pravidla silničního provozu.

Zdroj: Toyota Central Europe-Czech

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code