Toyota Yaris přichází s novinkami pod kapotou. GR SPORT tam má hybrid nebo benzín

Model Yaris je v současnosti držitelem evropského titulu Auto roku 2021. Řada zahrnuje i úspěšný a oblíbený sportovně zaměřený GR Yaris. Ten, kromě mnoha dalších ocenění, nedávno v Německu získal i mimořádně prestižní Zlatý volant 2021. Nyní rozšiřuje modelovou řadu GR Yaris o nové provedení GR SPORT.

Exteriér

Pro nový Yaris GR SPORT lze zvolit nový atraktivní odstín karoserie šedá Dynamic, který je vyhrazen pouze pro verzi GR SPORT a zahrnuje dvoubarevnou úpravu s černými prvky. Nová zakázková kola o velikosti 18´´ s broušenými akcenty v červené barvě poukazují na rodokmen GAZOO Racing. U mřížky chladiče se objevuje zbrusu nové provedení rastru s markantním motivem G. Svou sebedůvěru projevuje Yaris GR SPORT prostřednictvím nového difuzoru ve tvaru písmene T.

Interiér

Motiv závodního týmu GAZOO Racing se promítá i do interiéru v podobě emblémů GAZOO Racing na volantu, hlavových opěrkách, tlačítku spouštění motoru a v přístrojovém štítu.


Sedadla zaujmou novým látkovým čalouněním s červeným prošíváním v provedení Alcantara. Červené stehy najdeme i na volantu obšitém perforovanou kůží, resp. na voliči převodovky. Ve výplních dveří, kolem výdechů ventilace, na panelu a volantu jsou použity dekory v modrošedém odstínu, vyhrazeném pouze pro verzi GR SPORT.

Jízdní vlastnosti

Nový Yaris GR SPORT je k dispozici buďto s hybridním pohonem 1,5 litru, nebo benzínovým motorem 1,5 litru v kombinaci s inteligentní manuální převodovkou (iMT). Ta při podřazování automaticky zvyšuje otáčky motoru pro hladké změny převodových stupňů. Systém iMT funguje i při řazení směrem nahoru s cílem potlačit rázy od spojky.
Samozřejmostí jsou i hladké rozjezdy z místa při zanedbatelném riziku zhasnutí motoru.

Konstruktéři s ohledem na co nejlepší jízdní schopnosti upravili zavěšení předních i zadních kol. Tlumiče prošly optimalizací, aby za pomalejší jízdy reagovaly o něco rychleji v zájmu lepších reakcí řízení a jízdního pohodlí. S ohledem na hladký jízdní projev a potěšení za volantem byly dále upraveny pružiny na zadní nápravě k potlačení náklonů karoserie nebo zvedání kol při zrychlování a brzdění.

Elektronický posilovač řízení byl pro Yaris GR SPORT upraven tak, aby se zkrátila doba reakce na pokyny od volantu. To znamená přesnější sledování stopy a lepší zpětnou vazbu díky citlivějšímu řízení.
Dodatečné výztuhy pod podlahou po obou stranách vozidla přispěly ke zvýšení tuhosti karoserie a zlepšení ovládání i stability. Aerodynamiku pak vylepšují dodatečné vložky uvnitř podběhů předních i zadních kol k potlačení odporových sil.

 

K objednání bude verze GR SPORT na českém trhu již koncem roku.

 

Zdroj: TOYOTA CENTRAL EUROPE-CZECH

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code