Výsledková sezona pokračuje. také Hyundai hlásí nárůst

Prodeje nových automobilů v loňském roce oproti stavu před rokem 2020 byly stále nižší. Důvody jsou obecně známé a netřeba je opakovat. Přesto některé automobilky hlásí meziroční nárůst. Mezi ně patří i Hyundai, která prodala loni v Evropě 515 886 vozů, což je o 21,6 procenta více než v roce 2020. Podíl na trhu tak vzrostl o jeden procentní bod na 4,4 procenta. Společnost nabízí osobní automobily se všemi dostupnými druhy pohonu včetně spalovacích motorů, hybridních a plug-in hybridních systémů a elektrických pohonů napájených sadou akumulátorů nebo palivovými články na vodík.

V České republice je Hyundai druhou nejprodávanější značkou na trhu, když v roce 2021 prodal 20 200 osobních vozů, což představuje meziroční nárůst o 26,01 procenta a tržní podíl 9,76 procenta, oproti předloňským 7,9 procenta. Elektricky poháněných vozů bylo 283 kusů, což činí 10,69 procenta celkového českého trhu elektromobilů. Kromě toho bylo loni v České republice registrováno 645 nových vozů Hyundai s hybridním pohonem, z toho 152 plug-in hybridů. V celé Evropě pak Hyundai Motor prodal v roce 2021 515 886 vozů, což je o 21,6 procenta více než v roce 2020.

Na celkovém prodeji se podílely s 65% vozy čistě se spalovacím motorem. Podíl hybridních vozů byl 20,9%. Konkrétně to znamená 182 437 elektrifikovaných vozů a zvýšení jejich prodeje o 77 procent.

Podíl vozidel s elektrickým pohonem, zajišťovaným energií z baterie nebo palivového vodíkového článku dosáhl 14,1%. To představuje 72 509 BEV nebo FCEV vozidel a zvýšení prodeje elektromobilů o 26 procent.

Vozy z evropské produkce tvořily 72 procent celkového prodeje značky Hyundai v Evropě. V absolutních číslech to
znamená 371 302 prodaných vozů. Šest nejprodávanějších modelů, od modelu TUCSON až po model KONA Electric, se vyrábí v Turecku a České republice.

Hyundai Assan Otomotiv Sanayi (HAOS) v tureckém İzmitu je nejdéle provozovaným výrobním závodem společnosti Hyundai mimo Koreu – slavnostně otevřen byl už v roce 1997. HAOS vyrábí pro Evropu vozy i10, i20, i20 N a BAYON. S téměř 2500 zaměstnanci má roční kapacitu výroby 230 000 vozů. Hyundai Motor oslavil v roce 2019 dvoumiliontý vůz vyrobený v tureckém závodě.

Hyundai Motor Manufacturing Czech, výrobní závod Hyundai v Nošovicích v České republice, vyrábí automobily od roku 2008. Je jedním z nejmodernějších výrobních závodů v Evropě a má kapacitu výroby 350 000 vozidel ročně. HMMC v něm produkuje osobní vozy s téměř všemi druhy pohonu, od spalovacích motorů na benzin nebo naftu přes plug-in hybridy až po bateriové elektromobily. HMMC vyrábí pro Evropu vozy i30, i30 N, TUCSON a KONA Electric, a celková produkce tohoto závodu už překročila hranici 3,5 milionu kusů.

Celkovým bestsellerem bylo znovu kompaktní SUV Hyundai TUCSON. Po generační obměně na konci roku 2020 zažil zcela nový TUCSON v roce 2021 prudký nárůst prodeje. V roce 2021 tvořil se 152 257 prodanými vozy 29,5 procenta prodeje značky Hyundai v Evropě. TUCSON Hybrid se stal nejprodávanějším hybridním modelem Hyundai v Evropě se stal  z Nošovického závodu s 43 792 prodanými vozy.

Na dalších místech následovalo SUV segmentu B Hyundai KONA se 109 902 prodanými vozy a i20 s 60 560 prodanými vozy.

Na vrcholu žebříčku nejprodávanějších vozů Hyundai s elektrickým pohonem je model KONA Electric s 44 069 prodanými vozy. Novinka, model IONIQ 5, se na celkovém prodeji podílí již více než 3,7 procenta. Jde o bateriový elektromobil, středně velké CUV s výhradně elektrickým pohonem a prvním modelem produktové řady společnosti pod novou značkou IONIQ.

IONIQ 5 nebyl jediným modelem, který společnost Hyundai představila v roce 2021. Společnost uvedla na trh také modely BAYON a KONA N, jimiž posílila svou pozici v segmentu B. Svým prvním „ostrým SUV“ navíc oslovila nové cílové skupiny.

Evropský debut zažil také nový model STARIA, víceúčelový automobil (MPV – Multi-Purpose Vehicle), který poslouží jako základ pro budoucí specializované automobily společnosti Hyundai kategorie PBV (Purpose Built Vehicles).

V roce 2022 uvede Hyundai na trh model IONIQ 6, elektricky poháněný sedan a druhý model produktové značky IONIQ. IONIQ 6 vychází z koncepčního vozu Prophecy. Společnost Hyundai naznačila také rozšíření nabídky v produktové řadě vysokovýkonných vozů N. Cílem značky Hyundai pro rok 2022 je prodat na celém světě 4,3 milionu vozidel.

Zdroj: Hyundai Motor Czech

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code