Hyundai Tucson překonal hranici 2 miliony vozů vyrobených v Nošovicích

O tom, že model Tucson, obzvláště jeho poslední generace, patří mezi modely oblíbené našimi řidiči, se nemusíme přesvědčovat. Je to vidět každý den na silnicích. Je to také model, o kterém se často na našich stránkách zmiňujeme a který samozřejmě nechyběl ani v našem testu.

Proto nebylo překvapením, když značka oznámila, že v pondělí 17. června sjel z montážní linky výrobního závodu Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) v Nošovicích již dvoumiliontý Hyundai Tucson, nejoblíbenější model značky Hyundai v Evropě.

Jubilejní vůz má perleťový lak v modrém odstínu Sailing Blue, je poháněn motorem 1.6 T-GDi HEV a za svým budoucím majitelem míří do Velké Británie.

„Dva miliony vozů vyrobených v závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech jsou pro náš evropský i světový bestseller opravdu mimořádným milníkem,“ řekl Michael Cole, prezident a generální ředitel společnosti Hyundai Motor Europe. „Tento model byl navržen a téměř od samého počátku vyráběn s ohledem na požadavky evropských zákazníků. Z postupně zdokonalovaného modelu se stal v globálním měřítku, a především v Evropě, úspěšný příběh, protože perfektně reprezentuje zákaznicky orientovaný přístup značky Hyundai.“

Nošovice zásobují Evropu

Historie modelu Tucson v HMMC Nošovice se začala psát v polovině června 2015, kdy zde byla uvedena do výroby jeho třetí generace. Za více než pět let produkce bylo těchto vozů vyrobeno celkem 1 180 445.

Aktuálně vyráběnou čtvrtou generaci Tucsonu charakterizuje výrazný design, vylepšený interiér a rozšířená výbava. Jen v roce 2023 bylo vyrobeno 244 495 vozů a Tucson se tak na celkové produkci nošovického závodu podílel přibližně 70 procenty. Auta byla následně vyvezena do 70 zemí po celém světě. V Evropě směřuje většina Tucsonů do Velké Británie, Španělska, Německa a Francie.

Na českém trhu se v předchozí a současné generaci prodalo více než 38 tisíc vozů a Tucson se tak zařadil mezi nejpopulárnější modely v zemi. Popularitě se těší zejména v privátním segmentu, kde se v uplynulém roce 2023 stal druhým nejprodávanějším modelem vůbec.

Hyundai v aktuální generaci také rozšířil nabídku pohonů, která zahrnuje mimo jiné hybridní i plug-in hybridní verze. Zákazníci mají o oba alternativní pohony velký zájem – dva z pěti Tucsonů prodaných v Evropě mají buď hybridní, nebo plug-in hybridní pohon.

Výroční edice Tucsonu

U příležitosti oslav dvou desetiletí od uvedení modelu Tucson na trh současně Hyundai připravil speciální výroční edici s jedinečnými prvky vnitřní i vnější výbavy. Její výroba v HMMC bude zahájena v srpnu, podrobnější informace budou zveřejněny v blízké době.

 

Zdroj: Hyundai Motor Czech

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code