Pojišťovny měly o dovolených více práce. Naštěstí neřešily jen nehody, ale třeba i myši

Podle již dostupných statistik společnosti Europ Assistance za letošní období dovolených počet asistenčních a pojistných událostí v zahraničí meziročně vzrostl. Z toho počet autoasistencí vzrostl oproti loňskému roku téměř o 28 %, zatímco případy spojené s cestovním pojištěním zaznamenaly nárůst o 12 %.

Samotný absolutní nárůst čísel ale nemusí nutně znamenat i reálný nárůst počtu případů. Část navýšení může být zapřičiněno i nárůstem podílu turistů, kteří před dovolenou cestovní pojištění a smlouvy na asistenční služby uzavírají.

Zatímco v červenci a srpnu 2023 řešila společnost Europ Assistance 32 264 asistenčních případů, ve stejném období 2024 vzrostl jejich počet na 41 281, což představuje nárůst o 27,95 %. Výrazně – z 106 047 na 124 678, tj. o 17,57 % – se zvýšil rovněž počet příchozích telefonických hovorů na linkách Europ Assistance.

V 1 046 případech byla nehoda či porucha takového rozsahu, že ji nebylo možné odstranit na místě a společnost Europ Assistance zajišťovala repatriaci vozidla.

Lukáš Soural, obchodní a marketingový ředitel Europ Assistance se podělil i o zajímavostri ze statistik. „Nejvíce asistenčních zásahů jsme zaznamenali v Německu, Chorvatsku a Rakousku, šlo zejména o poruchy, nehody vozidel či defekty pneumatik,“ dodává Lukáš Soural. „Důvody byly občas kuriózní. Například jsme řešili situaci, kdy se řidiči během zahraniční cesty pod palubní deskou rozmnožily myši a začaly poškozovat interiér vozidla. Na místo musel přijet deratizátor.

Spolu s Colonnade Insurance jsme pomáhali s návratem z Turecka a Egypta 79 rodinám, jejichž cestovní kancelář zkrachovala. Pro všechny bylo nutné zajistit transfery z hotelu a letenky do vlasti. Vážná byla i nehoda autobusu, ve kterém se nacházelo 22 českých cestujících, na severu Islandu. Pomáhali jsme při zajištění převozu zraněných turistů do nemocnice v Reykjavíku a Akureyri, což se vzhledem k odlehlosti místa nehody neobešlo bez vrtulníku a několika malých letadel.“

Cestovní pojištění pomohlo během dovolených 11 437 klientům Europ Assistance, z toho v 10 865 případech se jednalo o cestovní nebo pobytové problémy a v 572 případech o problémy zdravotní. Operátoři Europ Assistance přijali v této souvislosti 34 195 příchozích telefonických hovorů.

Počet pojistných událostí v dovolenkovém období, na které se vztahuje cestovní pojištění, vzrostl z 10 169 v roce 2023 na 11 437 v roce 2024, tj. meziročně o 12,47 %. Na druhé straně se snížil počet hlášených úrazů a onemocnění v zahraničí, a to z 686 v roce 2023 na 572 v roce 2024.

„Většina zdravotních problémů naštěstí nebyla vážná. Převládaly případy lehké gastroenteritidy, záněty horních cest dýchacích a záněty uší. Nicméně nechyběly ani vážnější úrazy, jako jsou zlomeniny končetin. Ve 131 případech jsme zajišťovali repatriaci zraněných nebo nemocných osob. Nejvíce případů krytých cestovním pojištěním jsme samozřejmě řešili v nejoblíbenějších turistických destinacích – v Turecku (2 737), Egyptě (1 307) a v Řecku (1 083), dodává Lukáš Soural.“                

 

Zdroj: Europ Assistance

Zdroj foto: Toyota Česká republika, Freepik.com

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code