IONIQ 5 dostal svůj první facelift

Je to už 3,5 roku, kdy Hyundai představil model Ioniq 5, který znamenal velký designový a technologický přelom v produkci značky. Tento vůz vypadal, jako kdyby přijel z nějakého sci-fi filmu. Samozřejmě prošel také naším redakčním testem. Vzhledem exteriéru i interiéru zaujme stále, technika se ale vyvíjí a nastal čas nové technologie zapracovat do sériové nabídky.

Čeští zákazníci si tak mohou od minulého týdne objednávat facelift ikonického modelu Hyundai IONIQ 5. Ten nově přináší osvěžený design, nové exteriérové laky, mnohá designová i funkční vylepšení v interiéru, ale především větší trakční akumulátor o kapacitě 84 kWh a také sportovní výbavu N Line, odvozenou od vysokovýkonného provedení IONIQ 5 N.

Základní provedení faceliftovaného modelu IONIQ 5 naídne trakční akumulátor s kapacitou zvětšenou na 63 kWh. Elektromotor poskytuje 170 koní výkonu a 350 Nm točivého momentu. U tohoto provedení je poháněná pouze zadní náprava a dojezd je 440 km dle WLTP.

Kromě základního provedení je v nabídce i verze s dlouhým dojezdem. Zde došlo k navýšení využitelné kapacity akumulátoru, a to na 84 kWh. Model je k dispozici buď s pohonem pouze zadních kol, výkonem 229 koní a dojezdem 570 km dle WLTP, nebo s pohonem všech kol, výkonem 325 koní, točivým momentem 605 Nm a dojezdem 546 km (495 km pro verzi N Line).

Vylepšení se také dočkalo nabíjení – maximální nabíjecí výkon na ultrarychlých nabíjecích stanicích nyní dosahuje 260 kW (dříve 239 kW), což znamená prodloužení dojezdu až o 336 km během 15 minut.

Nové prvky výbavy a designové změny

Kromě přepracovaného designu kol a nárazníků je nové je mimo jiné i provedení lišty v předním nárazníku s charakteristickým světelným podpisem modelu, který má navíc specifické provedení u sportovní verze N Line. S modernizací získal model také možnost objednání matrixových full-LED předních světlometů. Součástí výbavy jsou i digitální vnější zpětná zrcátka. Ty ale po zkušenostech z modelu IONIQ 6 za vylepšení rozhodně označovat nebudu.

Uvnitř najdeme přepracovaný interaktivní volant, zadní stěrač, nejnovější infotainment ccNC včetně podpory dálkové (OTA) aktualizace řídících jednotek, funkci Digital Key 2 Premium pro startování a odemykání vozu chytrým telefonem či hodinkami, podporu Plug & Charge pro nabíjení na kompatibilních nabíjecích stojanech bez nutnosti autorizace a řadu dalších vylepšení včetně ovládání vyhřívání sedadel a volantu tlačítky na nové posuvné středové konzole s praktičtějším provedením bezdrátové nabíječky mobilních telefonů.

IONIQ 5 je k dispozici ve třech výbavových stupních – Smart (s možností příplatkového paketu Range obsahujícího mimo jiné tepelné čerpadlo), Style (s příplatkovým paketem Technology) a Style Premium. Sportovní N Line v nabídce figuruje ve verzích N Line Style (s příplatkovým paketem Technology) a N Line Style Premium.

Ceny inovovaného modelu IONIQ 5 startují na 1 119 990 Kč vč. DPH. Při kombinaci využití výkupního bonusu a financování Hyundai Finance je cena standardního provedení 1 069 990 Kč vč. DPH.

Firmy a podnikatelé mohou IONIQ 5  pořídit s využitím výkupního bonusu a dotační výzvy „Záruka Elektromobilita“ za 654 538 Kč bez DPH.

Zdroj: Hyundai Motor Czech

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code