První český E-Lion Day představil elektrické novinky značky Peugeot
E-Lion Day je akce, kterou Peugeot v zahraničí už nějakou dobu pořádá. V České republice se včera uskutečnila první domácí, která na mezinárodní formát navazuje. Peugeot na ní představil klíčové produktové novinky pro rok 2025 a také svou strategii do budoucna jako plně elektrické značky. Kromě shrnutí vyráběných modelů byly představeny zejména modely E-3008 a E-5008 s technologií Dual Motor, pětimístná verze SUV E-5008 a rozšířené funkce pro modely E-208 a E-2008.
Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR, ve svém – jako obvykle uvolněném a vtipném vystoupení – shrnul dosavadní výsledky a zmínil budoucnost takto: „Máme za sebou rekordní rok z hlediska nových produktů, uvedli jsme dva nové modely a šest faceliftů. Rozšířili jsme nabídku bezemisní mobility tak, že každý z našich osobních i užitkových modelů mohou zákazníci v Česku pořídit i v elektrické verzi. Produktová řada, kterou teď disponujeme, je tak kompletně obnovena a technologicky nejsilnější v historii. Přesto máme i v letošním roce řadu dalších atraktivních novinek, které chceme zákazníkům představit.“
Představené novinky
Protože se jednalo o akci, která ve svém názvu nese písmeno E, byly představené novinky samozřejmě z elektrické stáje.
E-3008 325 Dual Motor, tak i E-5008 325 Dual Motor
Jde o modely řady 3008 a 5008 s plně elektrickým pohonem obou náprav. Obě novinky, jak Peugeot E-3008 325 Dual Motor, tak i E-5008 325 Dual Motor představují vrchol elektrické nabídky značky.

Kombinují dvojici elektromotorů – 213 koní na přední nápravě a 112 koní na zadní – což zajišťuje pohon všech kol a celkový výkon 325 koní. Tento výkon umožňuje i díky nastavení akcelerátoru dosahovat zrychlení z 0 na 100 km/h u modelu E-3008 za 6 vteřin a modelu E-5008 za 6,5 vteřiny.
Podle aktuální potřeby má řidič k dispozici čtyři jízdní režimy: Normal pro běžné cestování s prioritou efektivity, 4WD pro náročné podmínky s rozdělením výkonu mezi nápravy 50:50, Sport pro maximální dynamiku a Eco s omezeným výkonem pro šetrnější jízdu. V režimu Normal umožňuje lithium-iontová baterie o využitelné kapacitě 73 kWh modelu E-3008 dojezd až 487 km, E-5008 pak 465 km. Rychlonabíjení z 20 % na 80 % trvá přibližně 30 minut.

Modely s prezentovaným pohonem dostávají tu nejluxusnější výbavu, jakou lze v rámci řad 3008 a 5008 pořídit. Staví na výbavě GT a přidává například 20palcová kola z lehké slitiny, kombinované čalounění s Alcantarou s předními sedadly Executive (elektricky nastavitelná, vyhřívaná, s masáží), panoramatické střešní okno, systém 360° kamer VisioPark 3, poloautonomní řízení Drive Assist Plus 2.0, prémiový audio systém Focal® s deseti reproduktory, indukční bezdrátové dobíjení telefonu, vyhřívané čelní sklo, alarm a další.
Pro zájemce je k dispozici i kompletní technická specifikace jak modelu Peugeot 3008, tak i Peugeot 5008.
Na český trh budou oba modely uvedeny ve 2. pololetí letošního roku. Cena byla stanovena na částce 1 540 000 Kč za vůz Peugeot E-3008 325 Dual Motor a 1 625 000 Kč za model E-5008 325 Dual Motor.
E-5008 pětimístné
Dosud jsme znali model Peugeot 5008 jako sedmimístný, nabízející flexibilitu a pohodlnou přepravu až sedmi cestujících, ideální například pro početnější rodiny nebo pro ty, kteří často cestují s více lidmi.
Od června rozšiřuje značka Peugeot svou nabídku SUV o pětimístnou verzi modelu E-5008. Jde o reakci na požadavky klientů, kterým stačí pět míst a upřednostní místo dvou sedaček třetí řady maximální objem zavazadlového prostoru. Díky tomuto řešení nabídne E-5008 největší zavazadelník ve své třídě, konkrétně 994 litrů, což je o 78 litrů více než u sedmimístné verze. Po sklopení zadních sedadel se objem úložného prostoru zvětší až na 2 310 litrů.
Zákazníci si tak budou moci vybrat ze dvou variant. Akční cena pětimístné hybridní verze modelu 5008 začíná na 810 000 Kč, elektrická varianta je v prodeji za 1 070 000 Kč.
Nové funkce pro malé elektromobily
Dalšími představenými novinkami byly nové hodnoty dojezdu modelu Peugeot E-208 o výkonu 156 koní (115 kW). Ten nyní zvládne na jedno nabití ujet až 432 kilometrů (dle WLTP), což je nejlepší hodnota v segmentu. Oproti původnímu stavu se jedná o navýšení o 23 kilometrů. Tato verze je na českém trhu v prodeji za akční cenu od 710 000 Kč včetně pětileté záruky a osmileté (160 tis. km) záruky na baterii.

Standardní výbavou nové verze modelu E-208 je nyní funkce Smart Battery Management, která zajišťuje omezené nabíjení na 80 % (při střídavém nabíjení – AC), čímž prodlužuje životnost baterie.
Další inovací je oboustranná palubní nabíječka umožňující čerpání energie z baterie vozu (V2L). Ta nyní umožňuje kromě nabíjení vozu i napájení externích zařízení, jako jsou elektrokola, světla či nářadí, přímo z vysokonapěťové baterie vozu. Systém může dodávat výkon až 3,5 kW a 16 A. Adaptér umožňující napájení externích zařízení bude dostupný jako příslušenství u prodejců Peugeot. Obě tyto nové funkce jsou k dispozici i pro elektrickou verzi městského SUV, modelu E-2008.
Zdroj: Peugeot, P-Automobil Import