Toyota opět otevírá salony
Přestože letošní rok byl z mnoha více nebo méně smysluplných důvodů mnohem složitější než ten loňský a týká se to i prodejů automobilů, některé automobilky se na změny dokázaly adaptovat. Například Toyota registrovala během listopadu 891 osobních a lehkých užitkových vozů, což je o devět procent více než loni. I přes uzavřené pobočky se firmě podařilo uzavřít 565 nových objednávek. Proti loňsku zvýšila tržní podíl a posunula se již z osmého místa na pátou příčku. V Top 5 hodlá uzavřít i celý letošní rok.
Pro komunikaci se zákazníky Toyota využívala virtuální showroom a možnost objednání testovacích jízd online, které zprostředkovaly prohlídku vozu desítkám zákazníků. Stejné služby mohli využít i zájemci o značku Lexus.
Všechna dealerství Toyota i Lexus se připravují na dnešní otevření autosalonů, která proběhnou za již standardních hygienických opatření, jako jsou roušky, dezinfekce, a v rámci individuálního přístupu prodejců. Nicméně on-line nástroje budou prodejci i nadále využívat.
„Virtuální showroom poběží dále. O online nástroje byl zájem, i během lockdownu se nám podařilo udržet zájem na webu a stahování ceníků na stejné úrovni jako před druhou vlnou. Počítáme, že to vše se spolu s aktuální akční nabídkou a rostoucí oblibou našich modelů odrazí v dalším růstu prodejů,“ uvedl generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.
Pokud jde o prodejní ceny, i přes růst nákladů a výkyvy kurzu koruny Toyota v tuto chvíli neplánuje jejich zvyšování. V prvním čtvrtletí příštího roku naopak plánuje na trh uvést celou řadu novinek, mezi nimi zejména nový Hilux, poprvé v Evropě SUV model Highlander, oblíbenou Toyotu RAV4 v provedení plug-in nebo novou druhou generaci vodíkového vozu Mirai, která by se díky prvním vodíkovým čerpacím stanicím měla konečně dostat také na český trh.
Zdroj: TOYOTA CENTRAL EUROPE-CZECH