Toyota v loňském roce zvýšila svůj podíl na trhu

Toyota Motor Europe zajišťuje prodej na trzích západní, střední a východní Evropy, včetně Turecka a Ruska, Izraele a řady zemí ve střední Asii, jako Arménie, Ázerbájdžán, Gruzie a Kazachstán. Zpráva společnosti o dosažených výsledcích za loňský rok je plná čísel. Základní údaj, od kterého se odvíjí celé hodnocení, je číslo -20%. To je hodnota, o kterou v průměru poklesly prodeje celému automobilovému trhu.

Celkově společnost Toyota Motor Europe (TME) v roce 2020 prodala 993 113 vozidel značek Toyota a Lexus. Meziroční pokles činí devět procent a je tak výrazně příznivější než za celý automobilový trh. Podíl na trhu vzrostl o 0,7 % na rekordních 6 procent, nejvyšší za celou dobu působení značky Toyota v Evropě.

Na celkové prodejní výsledky měla zásadní dopad silná poptávka po hybridních modelech s nízkými emisemi CO2, díky nimž se Toyota vyšvihla na 3. místo žebříčku nejprodávanějších značek osobních vozů v Evropě.

Prodeje hybridů TME meziročně poklesly jen o 6 % na 529 054 vozů, podíl hybridů na celkových prodejních výsledcích značky nyní činí 53 %, v západní Evropě pak 65 %.

Po jarních uzavírkách napříč celou Evropou se prodeje TME mezi červencem a prosincem 2020 rychle odrazily vzhůru, meziročně vzrostly o 11 %. Zejména díky poptávce po klíčových modelech segmentu C a vozech SUV, ale i díky představení nového Yarisu, který se v listopadu 2020 stal druhým nejprodávanějším vozem Evropy.

TME v roce 2020 uvedla celkem devět nových modelů Toyota a Lexus, jako např. RAV4 Plug-in hybrid nebo Mirai nové generace a Lexus LC Convertible.

Toyota v roce 2020 dosáhla nejvyššího procentního růstu co do podílu na trhu s osobními vozy a současně nejnižšího poklesu v počtu prodaných vozů. V roce 2020 prodala TME celkem 922 299 vozidel, což přineslo nárůst podílu na trhu o 0,6 % na 5,7 % při meziročním poklesu prodejů o 8 %.

Nejlépe prodávané modely Corolla (193 785), Yaris (193 050) a RAV4 (147 137) dohromady tvořily 58 % celkových prodejů značky Toyota. Celkové prodeje hybridních modelů 484 828 (meziročně -4 %).

Podíl hybridů prodaných v západní Evropě tak dosáhl 65 % a ve východní Evropě (Rusko, Kazachstán, oblast Kavkazu, Ukrajinu, Turecko a Izrael) pak 24 %. Průměrný podíl hybridů z celkového počtu prodaných vozů značky činil tak v celé Evropě 53 %.

 

Lexus prodal 70 814 vozidel, čímž dosáhl historicky rekordního podílu 2,3 % na trhu s prémiovými vozy a poprvé také podílu 3 % na trhu s vyloučením firemních zákazníků. Prodeje značky meziročně poklesly o 19 %.

Lexus v roce 2020 kromě uvedení nového bateriového elektromobilu UX 300e představil nový LC 500 Convertible a facelift modelu LS.

Nejprodávanější byla modelové řada SUV NX (18 650); řada RX (17 819); řada UX (16 850), GX a LX s úhrnnými prodeji 57 833 vozidel (81 % celkového objemu prodeje).

Nejúspěšnější hybridní modely byly loni UX Hybrid (15 751); NX Hybrid (12 754); RX Hybrid (5 476). Celkové prodeje hybridních modelů jsou 44 687 (meziročně -23 %)

Na rozdíl od vozů s klasickým pohonem se hybridy prodávaly mnohem lépe v západní než ve východní Evropě. V západní Evropě dosáhl podíl hybridních modelů 98 % a ve východní Evropě (Rusko, Kazachstán, oblast Kavkazu, Ukrajinu, Turecko a Izrael) 6 %. Průměrně v celé Evropě to je 63 %

Přehled prodejů jednotlivých modelů za období leden až prosinec 2020

CZ tab1 2021

CZ tab2 2021

Zdroj: Toyota Central Europe-Czech

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code