Volkswagen chce zahájit prodej lidového elektromobilu v roce 2027. Nebude to pozdě?

Na shromáždění zaměstnanců a vedení podniku ve Wolfsburgu představil Thomas Schäfer, předseda představenstva značky Volkswagen, plány pro budoucnost největší koncernové značky, jejichž součástí je vstupní model značky Volkswagen za cca 20 000 eur. V představách předsedy představenstva by tak Volkswagen měl zůstat centrem inovací a výrobních kompetencí.

Daniela Cavallo, předsedkyně ústřední a koncernové podnikové rady společnosti Volkswagen AG, říká: „Nový elektrický vstupní model bude v pravém slova smyslu Volkswagenem, lidovým vozem. Tomu odpovídá i skutečnost, že naši zaměstnanci ze závodu Wolfsburg mohli na shromáždění zaměstnanců a vedení podniku jako první spatřit jeho design – dříve než široká veřejnost.“

Představení koncepční studie vstupního elektromobilu veřejnosti plánuje Volkswagen na začátek března. Se světovou premiérou sériové verze se počítá v roce 2027. Otázkou ovšem je, zda při současném tempu vývoje není tento termín dost vzdálený a zda se naplní prognóza, že základní cena cca 20 000 eur (zhruba 500 000 Kč) bude atraktivní pro dostatečný počet zákazníků.

V koncernu Volkswagen probíhá v režii skupiny značek Core vývoj nové rodiny elektrických malých vozů, společně se sériově vyráběnou verzí studie ID. 2all1. Tato rodina modelů bude zahrnovat kompaktní elektromobily na základě nové modulární platformy pro elektromobily MEB. Jako první elektrický malý vůz značky Volkswagen bude v roce 2026 uvedena na trh sériová verze koncepčního vozu ID. 2all, jejíž vstupní cena bude pod hranicí 25 000 eur.

Volkswagen ID.3

Již dnes nabízí Volkswagen široké portfolio elektromobilů. Od premiéry rodiny ID. v roce 2019 prodala značka na celém světě celkem více než 1,35 milionu vozů ID., z toho 500 000 vozů ID.3. V loňském roce dodala značka Volkswagen 383 100 elektromobilů.

Výrobní závod Wolfsburg je centrem elektromobility

Z výrobního závodu ve Wolfsburgu bude přemístěna výroba klasického modelu Golf do Mexika a v hale 54 bude vyráběný elektrický nástupce modelu Golf na nové platformě SSP a také elektrický T-Roc.

V hlavním závodě bude v příštích letech probíhat nejen vývoj, ale také výroba. Budoucí elektrické vozy Golf a T-Roc z Wolfsburgu bym ěly v představách vedení automobilky pokrýt aktuální objem výroby více než 500 000 vozů ročně.

Plán na udržení výroby má značce zajistit budoucnost

Společnost Volkswagen AG uzavřela na konci prosince 2024 se zaměstnanci dohodu „Budoucnost Volkswagen“. Jejím cílem je dosáhnout ekonomickou stabilitu, zachovat zaměstnanost a udržet technologickou vedoucí pozici v oblasti mobility. Značka Volkswagen by se podle svých plánů měla stát do roku 2030, jako hlavní součást koncernu Volkswagen AG, technologicky vedoucím mainstreamovým výrobcem v globálním měřítku.

Zveřejněný plán má tři fáze, které vypadají povědomě a byly v minulosti aplikovány i v jiných oblastech byť s různým výsledkem:

Dohnat: Posílit konkurenceschopnost optimalizací struktury nákladů a cíleným rozšiřováním současné palety modelů.

Atakovat: Do roku 2027 bude na trh uvedeno devět nových modelů, mimo jiné sériová verze studie ID. 2all za méně než 25 000 eur a vstupní elektromobil za cca 20 000 eur.

Vést: Volkswagen bude stanovovat jako technologicky vůdčí značka v mainstreamovém segmentu nová měřítka a urychluje vývoj mobility na celém světě.

1) ID. 2all – tento vůz je studií, která se neprodává.

Zdroj: Volkswagen, Porsche Česká republika

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code