Řekni mi, čím jezdíš a já ti řeknu kdo jsi

Automobil o nás prozradí více, než si myslíme. Je to takové zrcadlo do naší duše. Ať už ho vybíráme podle karoserie, barvy, velikosti nebo ceny, vše je s námi úzce propojené. Jednotlivé vozy prostě definují naši osobnost. Dámy, co o nás okolí prozradí naše vozy?

Jsme to právě my, ženy, které čím dál častěji vybíráme automobil nejen pro sebe, ale také klidně pro celou rodinu. Možná si to ani neuvědomujeme, ale automobil ukazuje to, jaké doopravdy jsme. Často o nás může leccos vypovídat už cena automobilu. Asi tak nikoho nepřekvapí, že luxusní vozy s pestrou výbavou obvykle vlastní ženy, které mají nadprůměrný příjem, jsou extravagantní a jedinečné. Řídí je často vysoce postavené manažerky nebo podnikatelky. A podle čeho tedy automobily vybíráme? „Obecně se dá říci, že ženy vybírají auto podle barvy a elegance a muži podle výkonu. Ten zase příliš nezajímá ženy, které chtějí, aby auto splnilo očekává z hlediska praktického využití. U můžu je ale celý výběr z velké části o egu. Auto musí odpovídat jejich osobnosti, je to pro ně kus seberealizace,“ vysvětluje Alois Hudeček, předseda Asociace dopravních psychologů.

Hatchbacky volíme na praktickou jízdu

Hatchbacky s jednoduchou obsluhou volí především ženy, které jsou přátelské, rády se seznamují, udržují sousedské vztahy a jsou praktické. Často jezdí předpisově a úsporně. V této skupině se nejčastěji nacházejí matky na mateřské, v domácnosti nebo studentky. „Praktické řidičky volí pohodlí a bezpečí při každodenním cestování, proto často sahají například po Yarisu, jehož interiér je maximálně pohodlný, vůz přitom díky vyspělým technologiím zaručuje vysokou míru bezpečnosti a ochranu před nehodami. Ekonomicky uvažující řidičky ocení možnost výběru hybridního pohonu, který je úspornější,“ poukazuje na preference spotřebitelek Jitka Kořánová z Toyoty.

Velké vozy milují svobodné ženy

SUV vynikají svojí masivností a bezpečím. Díky větším rozměrům mají vozy tohoto typu nejen větší prostor uvnitř, ale také delší deformační zónu pro ochranu posádky. Ženy, které volí tento automobil jsou sebevědomé a nebojí se dát najevo svůj názor. Často se pouštějí do složitých kroků, nerady se vzdávají a rády jsou středem pozornosti v tom kladném slova smyslu. „Ženy, které si tyto vozy pořizují zpravidla velmi dobře vědí, co od auta chtějí a auto berou i jako módní a společenský doplněk. Většinou jde o ženy z vyššího managementu větších firem,“ poodhaluje generální ředitelka sítě autocenter AAA AUTO Karolína Topolová.

Barva odkrývá náš charakter

Zajímavé je zjištění v případě barev. Červenou a černou barvu vozu si vybírají agresivnější řidičky, které v životě vyhledávají vzrušující aktivity plné adrenalinu. „Žena, která si vybere červené auto, říká světu, že se ráda předvádí,“ vysvětluje Marcie Cooperman, profesorka teorie barev na Parsonsově škole designu v New Yorku. Alois Hudeček k tomu dodává, že červenou volí také ženy, co mají rády pastelové barvy. Červená je zároveň barvou, která nejvíce sluší malým autům. Klidné ženy naopak volí barvu modrou. Většinou totiž preferují harmonické vztahy, vyznačují se silnou vůlí a mají rády jógu a meditaci. Libují si v umění a nebojí se do něho také investovat.

Respektujete přírodu a venkov? Potom jistě volíte zemité tóny barev aut jako je hnědá, béžová nebo zelená. Kdo je středem pozornosti, chce na sebe upoutat a vymanit se ze stresu a hledá životní štěstí, toho nejčastěji najdeme v automobilu žluté barvy. Stříbrná barva o nás naopak prozradí, že si zachováváme chladný odstup a chceme být mimořádné. Asi nikoho nepřekvapí, že zlatým vozem jezdí ty z nás, které chtějí dát na vědomí okázalost a luxus.

Celosvětovým statistikám v prodeji vozů vévodí bílá barva. Protože bílá barva bývá spojována s čistotou a čestností, volí je elegantní ženy, usilující o dokonalost. „Více jak třetina prodaných vozů je bílé barvy a preferují ji ženy, které umí být cílevědomé a perspektivní, a především dobře připravené na nejrůznější situace, které mohou v jejich životě nastat,“ vysvětluje Jitka Kořánová.

————————————————————-

Zdroj foto: newsroom.toyota.eu / Milla Jovovich Toyota C-HR

reedice

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code