Nejen auta. KIA podporuje kreativitu

Podle některých studií dochází postupně při dospívání od dětství k dospělosti k útlumu kreativity lidí. Studie, kterou pro NASA* nedávno zpracovali Dr. George Land a Beth Jarmanová uvádí, že většina dospělých je o 96 % méně kreativní než pětileté děti. Důvodem potlačení naší kreativity během stárnutí údajně může být způsob výuky.

Kia v návaznosti na tato zjištění spustila program „Creativity Drive“. Jeho cílem je zkoumat kreativitu jako jedinečný aspekt každého z nás a podporovat i chránit jí pro budoucí generace. K tomu se Kia spojila s předními inovátory, tvůrci a specialisty v oblasti vzdělávání k prozkoumání možných způsobů podpory kreativity ve vývoji dětí.

Dále Kia nedávno uspořádala ‚Hackathon Kia‘, tedy dvoudenní virtuální akci s cílem podnítit změnu, aby kreativita byla v rámci vzdělávání mladých lidí považována za stejně důležitou věc jako gramotnost. Akci uskutečnila za podpory Hyper Island, švédských specialistů na transformativní učení.

Účastníci hackathonu byli rozděleni do tří týmů. Součástí každého týmu byl vždy jeden tvůrce posouvající stávající hranice prostřednictvím kreativity v rámci každodenního života.

Konkrétně to byly Dr. Merritt Mooreová – americká balerína a kvantová fyzička, Lucy McCraeová – výtvarnice se specializací na sci-fi, filmařka a vynálezkyně a Dr. Nelly Ben Hayounová – oceňovaná návrhářka, filmařka, výtvarnice, veřejná mluvčí a výzkumnice. Všechny týmy během dvoudenní akce probíraly, konzultovaly a rozvíjely své nápady, aby následně představily řešení panelu porotců pod vedením Gregoryho Guillauma, viceprezidenta návrhářského centra Kia Design Center Europe.

Nejlepší ze tří vizionářských řešení vychází z jednoduchého předpokladu, že naše školství se zaměřuje primárně na to, aby děti dokázaly najít správné odpovědi na pevně dané otázky. Tým namísto toho navrhl, že mnohem efektivnější cestou k rozvoji kreativity a řešení problémů je podporovat děti v kladení otázek. Uvedený předpoklad vedl tým k nápadu používat kartičky podněcující kladení otázek ze strany dětí.

Kia nyní bude spolupracovat s kreativními partnery a dalšími odborníky. Chce nápad ještě více rozvinout a uvést do praxe v terénních zkouškách napříč Evropou. Cílem je vytvořit inspirující a efektivní nástroj napomáhající ke zvyšování kreativity budoucích generací.

Program ‚Creativity Drive‘ následuje krátce po restartu značky Kia v úvodu letošního roku, kdy Kia představila nové firemní logo, slogan značky a zbrusu novou designovou filozofii – Spojené protiklady. Cílem smělé budoucí transformace a záměru značky Kia je vybudovat si vedoucí pozici v automobilovém průmyslu příštích let. Cestou je modernizace prakticky všech aspektů jejího podnikání. Od značení a designu přes funkčnost, technologie nebo uživatelské prostředí až po udržitelný výkon.

Kreativita v oblasti technologií též sehrála klíčovou úlohu ve vývoji modelu EV6, prvního vozu uvedeného v rámci nové strategie značky Kia. Stylový crossover se pyšní vyspělým 800V systémem rychlonabíjení, umožňujícím vůz dobít z 10 na 80 procent za pouhých 18 minut, jakožto i reálným dojezdem přes 510 kilometrů.

Kia EV6 je první bateriový elektromobil značky Kia využívající novou modulární platformu pro elektromobily (E-GMP). Značka má dále v plánu do roku 2026 rozšířit svoji modelovou nabídku o 11 nových akumulátorových elektromobilů – sedm postavených na architektuře E-GMP a čtyři varianty odvozené od stávajících modelů.

Nový model EV6 si již zákazníci mohou objednávat, přičemž první dodávky pro Evropu se očekávají v průběhu čtvrtého čtvrtletí 2021.

Zdroj: Kia Czech

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code