Renault oznámil mírný růst v prvním pololetí

Vozy Renault jsou v současnosti nejprodávanějšími francouzskými automobily. To se týká celého světa, kde v první polovině roku 2024 narostl prodej o 2,0 % (787 223 vozů) ve srovnání se stejným obdobím roku 2023. Především ale Evropy , kde prodeje vzrostly o 8,2 % (535 238 vozů). Překonala zde tak trh, který vzrostl o 5,5 %, a upevnila si pozici třetí nejúspěšnější značky na trhu osobních a lehkých užitkových vozů. A to hlavně díky výsledkům ve Španělsku (+12,7 %), Itálii (+18,4 %) a Velké Británii (+32,7 %).

Na domácím francouzském trhu si Renault upevnil vedoucí pozici s 214 881 prodanými vozy, což představuje 8% nárůst oproti celkovému trhu osobních a lehkých užitkových vozů. Téměř každé páté vozidlo prodané ve Francii je Renault.

Mimo Francii značka zaznamenala růst také v Turecku (10,8 %), Brazílii (5,3 %) a Maroku (1,5 %). V prvních měsících roku byl představen Mezinárodní herní plán 2027. Renault obnovuje značku v Jižní Koreji s modelem Grand Koleos, zatímco v Brazílii má Kardian dobrý start s více než 5 200 registracemi. Tento vůz byl velmi dobře přijat také v Mexiku a ve druhé polovině roku bude uveden na trh v Maroku. V Turecku značka nedávno představila Renault Duster, který bude v druhé polovině roku uveden na mezinárodní trhy.

V pěti hlavních evropských zemích realizuje značka Renault každý druhý prodej maloobchodním zákazníkům, což je trh s vysokou hodnotou. Modely Clio a Captur patří v žebříčku maloobchodních prodejů mezi deset nejprodávanějších. Renault v Evropě rovněž zvyšuje prodeje v segmentu C a vyšších, zejména C-SUV a D-SUV (+10 %), s modely Austral, Espace a Rafale, zejména s verzemi s vysokou výbavou, neboť 55 % prodejů modelu Austral a 72 % prodejů modelu Espace E-Tech Hybrid se týká verzí Iconic nebo Esprit Alpine.

Evropská značka č. 1 mezi lehkými užitkovými vozy

Značka si drží vedoucí postavení na trhu lehkých užitkových vozů s 171 202 prodanými vozy, což představuje nárůst o 19,2 % oproti 1. pololetí 2023, na trhu, který vzrostl o 12,9 %. Za touto dynamikou stojí úspěch vozů Kangoo a Express (+30,7 % oproti 1. pololetí 2023), a také modelu Master (+16,0 % oproti 1. pololetí 2023), které jsou lídry ve svých segmentech. Současně je Trafic (+22,5 % vs Y-1), nyní třetím nejprodávanějším vozem ve svém segmentu.

Roste podíl hybridních a elektrických vozů

Téměř každé druhé vozidlo prodávané společností Renault je elektrifikované. Renault je evropskou značkou číslo dvě v oblasti hybridních vozidel, na kterou připadá více než každý třetí prodaný vůz, a to s výrazným nárůstem prodejů (téměř +45 % ve srovnání s prvním pololetím roku 2023). Clio, Austral a Captur patří mezi 10 nejprodávanějších hybridů.

Vozidla s plně elektrickým pohonem tvoří téměř 12 % prodejů značky Renault a výrobce předpokládá, že jejich podíl bude nadále růst díky elektrickým vozům Scénic E-Tech 100% elektrický a Renault 5 E-Tech 100% elektrický. Mégane E-Tech 100% elektrický, uvedený na trh v polovině roku 2022, se řadí mezi 3 nejlepší vozy ve své třídě v Evropě.

Novinky pro rok 2024

V tomto roce plánuje Renault uvést na trh celkem sedm nových vozů. Těšit se můžeme ještě na modely Symbioz, Master a elektrický Renault 5 E-Tech.

V mezinárodním měřítku budou na trh uvedeny modely Renault Duster a Grand Koleos, zatímco na nové trhy bude uveden model Kardian.

Dacia

Prodeje značky Dacia vzrostly v prvním pololetí o 3,8 % a dosáhly 358 497 registrací. V Evropě prodala Dacia 309 816 vozů, což představuje nárůst o 4,0 % na trhu osobních a lehkých užitkových vozů. Značce stále patří deváté místo na trhu osobních vozů a zůstává v evropské Top 10 v prodeji trhu osobních a lehkých užitkových vozů.

Celosvětový prodej modelu Dacia Sandero dosáhl 164 789 kusů, což představuje nárůst o 18,5 % oproti prvnímu pololetí roku 2023. Nejprodávanější maloobchodní vůz od roku 2017, Sandero je také nejprodávanějším modelem v Evropě ve všech zákaznických kanálech v prvním pololetí 2024.

Prodeje modelu Dacia Duster (včetně druhé generace a nedávno uvedené třetí generace) vzrostly s 113 783 prodanými kusy celosvětově o 1,7 % oproti prvnímu pololetí 2023. Udržuje si tak pozici na stupních vítězů v maloobchodním prodeji SUV v Evropě.

Dacia Jogger zaznamenala celosvětově 50 841 prodaných kusů, což je o 0,7 % více než v prvním pololetí 2023. Jedná se o nejprodávanější evropský maloobchodní vůz segmentu C, který není SUV.

Prodeje modelu Dacia Spring klesají v důsledku změn ve státní podpoře a produktovém cyklu tohoto vozu. Nicméně v prvním pololetí roku 2024 se Spring umístil na pátém místě v maloobchodním prodeji malých elektromobilů (segment A a B) v Evropě.

Obnova modelové řady

Nová generace modelu Dacia Duster, byla velmi dobře přijata a na různých trzích již model získal řadu ocenění.

Zcela nový plně elektrický model Spring se představí v showroomech na podzim 2024.

Ve druhé polovině roku 2024 značka představí Bigster, své budoucí SUV segmentu C, jehož příjezd do prodejních center je naplánován na první polovinu roku 2025.

Alpine

Značka Alpine vykázala 2 720 registrací, což je nový rekord a nárůst o 47,2 % oproti prvnímu pololetí 2023, a to zejména díky Francii (+58,9 %), Německu (+45,9 %), Velké Británii (+27,2 %) a Belgii (+29,5 %).

V červnu Alpine představila sportovní pětimístný elektrický hot hatch A290 na závodě 24 hodin Le Mans. Zahájení objednávek je naplánováno na letošní léto.

V mezinárodním měřítku se v první polovině roku 2024 rozběhlo zavádění značky Alpine v Turecku, a v Barceloně se otevřel první Atelier Alpine, zážitkový koncepční obchod, který bude brzy otevřen v Londýně a Paříži. Do konce roku 2024 plánuje značka otevřít nové prodejny Alpine v Nizozemsku, Maďarsku, Švédsku a také ve Francii (včetně Guadeloupe).

 

Zdroj: Renault Česká republika

Zdroj foto: Renault Česká republika, Jan Švéda

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code