Nejmenší SUV od Toyoty přijíždí

Ve městech dnes žije stále větší část obyvatel. Jejich nároky se tak čím dál více promítají i do vzhledu a funkčnosti nových vozů. Motoristé chtějí mít větší nadhled, pocit bezpečnosti v robustním zvýšeném SUV, avšak s rozměry, které odpovídají potřebám městského provozu. Žádají současně vůz, jenž je výrazný a stylový, schopný nabídnout flexibilitu umožňující aktivní životní styl.

Tyto vlastnosti se Toyota pokusila zohlednit ve svém novém SUV s označením Yaris Cross. Tento model byl navržen a vyvinut týmy návrhářských studií z Evropy i Japonska pro evropské zákazníky se zohledněním přání a požadavků kladených na malá SUV automobilového segmentu B.

Design

Prostřednictvím modelu Yaris Cross nabízí Toyota originální SUV menších rozměrů, poskytující zákazníkům vyšší polohu za volantem, praktičnost a prostornost interiéru, požadovanou od vozidla kompaktních rozměrů a určeného převážně do městského provozu. Používá stejný rozvor 2 560 mm jako nový hatchback Yaris, avšak je celkem o 240 mm delší (přední převis +60 mm, zadní převis +180 mm) ve prospěch většího prostoru v interiéru. Světlá výška je o 30 mm větší a vozidlo je celkově vyšší i širší – o 90, resp. 20 mm.

Vnější rozměry (mm) Yaris Cross
Celková délka 4 180
Celková šířka 1 765
Celková výška 1 560
Rozvor 2 560

K dispozici je elektrické otevírání pátých dveří pro situace, kdy k vozu přicházíte s plnýma rukama. A výškově nastavitelné dno zavazadelníku umožňuje zvolit, zda chcete bezpečný prostor pod podlahou kufru, nebo raději větší zavazadelník pro objemnější náklad. Samotné dno je kromě toho rozděleno na dvě části, a tak je možné získat více místa a současně i prostor pod podlahou. Zavazadelník je též vybaven novým systémem pružných pásů k zajištění předmětů, které tak nikdy nebudou za jízdy cestovat po podlaze.

Při nesklopených sedadlech a s nasazeným krytem zavazadelníku převezete objemný náklad. Požadujete-li ještě více, díky systému sklápění zadních sedadel (dělených v poměru 40:20:40) můžete snadno sladit potřeby zadních cestujících s požadavky na převoz nákladu.

.

Nový hybridní pohon

Yaris a Yaris Cross jsou první modely využívající nejnovější hybridní systém 1,5 litru od Toyoty, odvozený přímo od větších pohonných jednotek 2,0 a 2,5 litru z nedávno uvedených nových modelů Corolla, C-HR, RAV4 a Camry. Soustava pohonu zahrnuje nový benzínový tříválec 1,5 litru s Atkinsonovým cyklem, pyšnící se přesnou konstrukcí k potlačení třecích sil i mechanických ztrát a vykazující optimální rychlost spalování.

Nová hybridní soustava dosahuje maxima výkonu 116 k (DIN). Pokud jde o emisní parametry CO2, provedení s pohonem předních kol začíná pod 90 g/km; verze AWD-i vykazuje emise začínající na úrovni pod 100 g/km.

Inteligentní pohon všech kol

Inteligentní pohon všech kol AWD-i přináší vyšší stabilitu a lepší záběrové schopnosti při každodenním použití, za zhoršených jízdních podmínek a na površích s nízkou přilnavostí. Elektrická soustava pohonu je rozměrově kompaktnější a lehčí než mechanické řešení AWD, a tak Yaris Cross Hybrid AWD-i dosahuje nižší spotřeby paliva i emisí CO2 než kterýkoli z konkurentů automobilového segmentu B s pohonem všech kol.

Uvedený systém při rozjezdu a zrychlování vozidla přesměrovává hnací moment na zadní nápravu. Při běžné jízdě se Yaris Cross chová jako vůz s pohonem předních kol, avšak zaznamená-li ztrátu přilnavosti, automaticky se zapojuje pohon všech kol. Může se jednat např. o jízdu na kluzkých dlažebních kostkách, za hustého deště, na mokrém či uježděném sněhu nebo na písku.

.

V Evropě se také bude od roku 2021 vyrábět, konkrétně v závodu Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) Onnaing poblíž francouzského Valenciennes po boku nové generace hatchbacku Yaris. Toyota očekává, že bude každým rokem vyrábět přes 150 tisíc vozů Yaris Cross, což představuje více než osmiprocentní podíl v evropském segmentu B-SUV.

Zdroj: Toyota Central Europe – Czech

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code