Elektromobily pronikly v Evropě už i do policie

V centrech měst, kde jsou přísnější limity znečišťování ovzduší, začala policie ve svých vozových parcích testovat elektromobily napájené jak akumulátory, tak palivovými články. Emise v tomto případě nejsou produkovány v místě provozu, ale v místě výroby elektřiny a v některých případech jsou celkové emise, vzniklé při provozu elektromobilu dokonce nižší, než emise vzniklé spalováním pohonných hmot v běžných policejních vozech. Dočasnou výhodou jsou i nižší náklady na provoz, dané cenou spotřebované elektřiny a handicapem přestává být u některých modelů, např. Hyundai Kona, i omezený dojezd elektromobilů.

V České republice v červnu tohoto roku tak získalo Krajské ředitelství policie hl. m. Prahy prvních 20 z celkem 38 vozů Ioniq Electric jako doplnění 96 vozů, které Ministerstvo vnitra do té doby využívalo. Další fungují ve službách Dopravního podniku hl. města Prahy a Správy státních hmotných rezerv ČR. Státní správa využívá také model Hyundai Kona EV, vyráběný v Nošovicích, který v celkovém počtu téměř třiceti vozů slouží díky centrálnímu nákupu Ministerstva financí ČR i řadě státních institucí, mezi kterými je mimo jiných také Ministerstvo průmyslu a obchodu.

SUV Hyundai Kona Electric je používáno také u policejních sborů ve Švýcarsku, v Nizozemsku, Španělsku a Velké Británii.

Model NEXO, druhou generaci vozidel Hyundai s palivovými články, testují policejní sbory v Surrey v jihovýchodní Anglii a nově také v německém Osnabrücku.

Policie v italském Bolzanu již delší dobu používá hlídkové vozy ix35 Fuel Cell, předchůdce modelu NEXO. A nedávno k nim přidala flotilu vozů NEXO. Jejich úkolem je dohled nad hustým provozem na brennerské dálnici.

Palivové články vozů NEXO využívají vodík a vypouští pouze vodní páru. Díky rychlému doplňování paliva a dojezdu až 666 km tak jsou schopny splnit požadavky policejních sborů. Model NEXO má výkon 95 kW a dosahuje nejvyšší rychlosti 179 km/h.

Prvním vozem značky Hyundai, nabízeným se třemi verzemi ekologického pohonu, a to hybridním, plug-in hybridním a elektrickým s napájením z akumulátorů, byl IONIQ. Je používán u policie ve španělských městech Guadalete a Bilbao. Aktuální generace modelu IONIQ má o 36 procent vyšší kapacitu akumulátorů než předchozí verze. Díky vylepšené sadě akumulátorů o kapacitě 38,3 kWh nabízí v reálných podmínkách dojezd 311 km.

Do roku 2025 chce Hyundai patřit mezi tři největší výrobce elektromobilů na světě s cílem prodávat 670 000 elektricky poháněných vozidel ročně do roku 2025.

Zdroj: Hyundai Motor Czech

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code