Alpine plánuje kompletně obměnit modelovou řadu a dostat se ze ztráty

Značku Alpine, která byla v roce 2017 znovu uvedena na trh s modelem A110 a po reorganizaci v roce 2021 se stala obchodní jednotkou Renaultu, jsme již několikrát představili. Nové zprávy naznačují, že rozvoj značky by mohl vést k dosažení zisku a výroba by se tak mohla stát rentabilní.

Dnes má společnost Alpine má téměř 2 000 zaměstnanců, 140 prodejních míst a pět konstrukčních a výrobních závodů.

Historický závod společnosti Alpine Manufacture Alpine Dieppe Jean Rédélé (Francie) s 343 zaměstnanci investoval v roce 2017 36 milionů eur do obnovení výroby modelu A110.

Konstrukční centrum Alpine Cars v Les Ulis (Francie) zaměstnává na ploše 9 300 m2 350 odborníků na sportovní vozy .

Ve vývojovém centru v Guyancourt (Francie) pracuje na značce Alpine tým designérů se 45 zaměstnanci.

V motorárně ve Viry-Châtillon (Francie) pracuje na ploše 25 300 metrů čtverečních na designu, montáži, zkouškách motorů, které slouží automobilovým závodům, více než 500 odborníků.

Továrna týmu Alpine F1 s přibližně 900 zaměstnanci v Enstone (Velká Británie) vyvíjí závodní vozy F1.

 

V roce 2022 dosáhly tržby Alpine o 33 % více oproti roku 2021. Téměř 7 let po uvedení na trh je A110 nejprodávanějším sportovním vozem ve Francii a figuruje mezi 5 nejlepšími sportovními vozy v Evropě. Značka se navíc poprvé dostala mezi 150 nejhodnotnějších značek ve Francii a její hodnota nyní činí 550 milionů eur.

Celkový počet prodejních míst se za 2 roky zdvojnásobil na 140 k 31. prosinci 2022. V USA, kde má značka velké ambice, toho značka dosáhla pomocí partnerství se společnostmi RedBird a AutoNation.

V roce 2022 byly 3 limitované edice (A110 GT J.Rédélé, A110 Tour de Corse 75 a A110 R Fernando Alonso) vyprodány za pouhých 30 minut. Celkový počet objednávek činí v současné době 7 měsíců prodejů a očekává se, že v roce 2023 prodej přesáhne 4 200 kusů.

Podle plánů automobilky by tomu mělo pomoci uvedení nových stoprocentně elektrických modelů na trh od roku 2024 a tím i zvýšení příjmů.

Od roku 2024 se značka začne s vlastním hyperautomobilem vytrvalostních automobilových závodů. V F1 by Alpine ráda přilákala další investory, kteří by posílili rozvoj jejího týmu, a to společnosti Otro Capital, RedBird Capital Partners a Maximum Effort Investments, které investují do společnosti Alpine Racing Ltd (Velká Británie).

V letech 2022 až 2030 je plánovaná roční míra růstu tržeb 40 %. Renatabilita měla být dosažena v roce 2026 při tržbách ve výši 2 miliard EUR a v roce 2030 by příjmy měly překročit 8 miliard eur při provozní marži nad 10 %. To je ale podmíněno tím, že značka bude uvedena na trh v Číně Ve stejném roce by mělo být v nabídce 7 modelů, včetně jednoho budoucího roadsteru a zcela nového modelu A310, oba vyvinuté na nové platformě.

Od roku 2027 bude zahájena fáze celosvětové expanze, podpořená modelovou řadou přizpůsobenou novým trhům včetně USA, která pomůže zlepšit finanční výsledky a hodnotu značky Alpine.

Zajímavé při pohledu na tyto plány je přiznání Lucy de Meo, generálního ředitele skupiny Renault, že ještě před dvěma lety se Alpine nacházela ve slepé uličce a postrádala jasné perspektivy. Nyní je  cílem rozšířit se ze značky pro úzký segment na plnohodnotnou globální značku.

Uvedení 7 nových modelů do roku 2030

Nejprve bude Alpine čerpat ze své „garáže snů“ (Dream Garage) složené z elektrických modelů, a to následovně:

  • Budoucí elektrický, sportovní a městský model A290 (vůz segmentu B na platformě Renault 5 a Renault 4 CMFB-EV), jehož show-car (koncept) byl představen v květnu, se očekává od roku 2024.
  • Crossover GT segmentu C v roce 2025, který se bude vyrábět ve Francii v závodě Manufacture Alpine Dieppe Jean Rédélé.
  • Zcela nový model A110, vlajková loď dědictví a know-how značky Alpine, bude do konce roku 2026 stoprocentně elektrický.Prototyp A110 E-ternité posloužil jako testovací model, který ukázal, že ekonomicky je  pro Alpine výhodné vyvinout vlastní platformu APP, která využije interní zdroje společnosti k dosažení úspor z rozsahu.

    Základem budoucího elektrického vozu A110 je nastavitelný systém APP, který může měnit délku a šířku podle potřeby. Bude se používat i pro nové vozy, včetně průkopnického roadsteru na bázi A110 a nového čtyřmístného sportovního kupé A310.

  • dva nové vozy segmentu D/E, které budou stát na vrcholu garáže snů

Kromě platformy APP vyvíjí Alpine pro své exkluzivní sportovní modely vlastní technologie, jako je vodíkový spalovací motor nebo ADM (Alpine Dynamic Module), centrální řídící jednotku pro zvýšení agility a výkonu v rámci naší elektronické architektury.

Transformace Alpine

Společnost Alpine se snaží vytvořit jakýsi ekosystém tím, že se obklopí klíčovými partnery, kteří budou spoluvytvářet sportovní vůz budoucnosti, v čele se skupinou Renault. Její platforma APP bude těžit z odborných znalostí SDV (Software-Defined Vehicle) společnosti Ampere, budoucího elektrického a softwarově čistého hráče skupiny Renault. Mobilize Financial Services umožní společnosti Alpine přilákat a udržet své zákazníky prostřednictvím finančních služeb na míru. A konečně, kromě vlastních prodejních míst může společnost při prodeji v zahraničí využívat distribuční síť skupiny Renault. Podporovat ji budou i další externí partneři, včetně společnosti Google, která bude vyvíjet služby konektivity, a společnosti Verkor, která bude dodávat vysoce výkonné baterie vyrobené ve Francii (Dunkirk).

Pro zintenzivnění své transformace bude Alpine spolupracovat s novými investory, jako jsou Otro Capital, RedBird Capital Partners a Maximum Effort Investments.

Alpine se snaží zlepšit image své značky, aby zvýšila své příjmy, a to posílením účinkování v motoristických sportech, jako je mistrovství světa ve vytrvalostních závodech v roce 2024, v němž bude Alpine soutěžit jako tovární tým v nejvyšší kategorii Hypercar, a také ve Formuli 1, kde chce zvýšit příjmy z licencí a merchandisingu.

 

Zdroj: Alpine, Renault Česká republika

 

 

 

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code