DS 3 představil novou generaci. Na silnicích ji uvidíme příští rok
Model DS 3 Crosback jsme již na našich stránkách v různých provedeních několikrát prezentovali. Nyní se na trh chystá jeho nová generace, Nová DS 3. A přinese novou efektivnější a dynamičtější příď, restrukturalizovanou a atraktivní výbavovou řadu, nové technologie a nové spojení elektromotoru a baterie u 100% elektrické verze.
Exteriér
Nejviditelnější změny se týkají přední části. Přepracovaná širší přední maska chladiče je v závislosti na verzi doplněna černými nebo chromovanými diamantovými koncovkami.
Nové LED světlomety, které jsou součástí standardní výbavy celé řady dodávají nové DS 3 ostřejší vzhled díky třem charakteristickým modulům zvýrazněným matně chromovaným orámováním. Za příplatek je k dispozici také systém DS Matrix LED Vision s inteligentním automatickým ovládáním dálkových světel pro maximální pohodlí a bezpečnost. Nová světla pro denní svícení tvoří dvě řady LED diod uspořádaných vertikálně po obou stranách přední části vozu.
Profil si zachovává své charakteristické znaky, žraločí ploutev typickou pro DS 3, má vysouvací kliky dveří a neviditelné vnější lišty oken.
Zadní část vozu je elegantní, světla a víko zavazadlového prostoru jsou decentně zvýrazněna černě lakovanou lištou. Ta nese podpis „DS Automobiles“, který byl vytvořen pomocí nové technologie, kdy jsou písmena z leštěné nerezové oceli rozdělena a jedno po druhém zasazena do lišty.
Kola mají zcela nový design zvyšující účinnost. K dispozici jsou v rozměrech 17 a 18 palců a v různých motivech a barvách. Nová DS 3 ve 100% elektrické verzi E-Tense je opatřena novými 18palcovými koly Toulouse s pneumatikami „Tall & Narrow Class A+“.
Nová DS 3 má v nabídce sedm nemetalických, metalických a perleťových odstínů karoserie, včetně dvou nových perleťových odstínů: Červená Diva, což je třívrstvý lak použitý exkluzivně u nové DS3, a Šedá Laquered. Nabídku doplňují odstíny Cristal Pearl, Šedá Platinum, Šedá Artense, Černá Perla Nera a Bílá Banquise s možností vytváření dvoubarevných kombinací se dvěma variantami střechy: Černá Perla nebo nová Šedá Carat.
Interiér
Vůz je opatřen novým volantem, na kterém řidič nalezne ovladače asistenčních systémů řízení i tlačítka systému infotainmentu a v případě automatické převodovky je doplněn pádly pro řazení, umístěnými pod volantem. Nový středový displej s úhlopříčkou 10,3″ s vysokým rozlišením je nyní součástí standardní výbavy a je do něj zabudován nový systému infotainmentu DS Iris System.
Sedadla nové DS 3 jsou vyrobena z inovativní pěny s vysokou hustotou, která zajišťuje vysoký komfort sezení. Přední sedadla mohou být vyhřívaná, mohou nabízet masážní funkci (beder) a elektrické nastavení (podélné nastavení, nastavení výšky a sklonu a bederní nastavení).
Nejvyšší verze výbavy Opéra má interiér z černé kůže Nappa Basalte se sedadly s motivem proplétání Bracelet.
Verze Rivoli má ve výbavě nová sedadla z černé tlačené kůže Basalte s černými ozdobnými prvky v odstínu Basalte s efektem šupin. K dispozici je také šedé čalounění Galet kombinující kůži Nappa a látku.
U verzí výbavy Performance Line a Performance Line + jsou sedadla, lišty přístrojové desky a panely dveří potaženy umělou kůži Alcantara®. Za příplatek jsou k dispozici nová sedadla z černé tlačené kůže Basalte. Úroveň Performance Line + získává další výbavu, jako je středová loketní opěrka, koberečky nebo osvětlení slunečních clon a prostoru pro nohy.
Výbava Bastille byla kompletně přepracovaná, získala nová sedadla ze šedé látky Peruzzi Silicium, s lištami palubní desky a panely dveří z tlačené kůže s efektem šupin. Na přání jsou k dispozici nová sedadla z černé tlačené kůže Basalte.
Pohon
Značka DS Automobiles bude nabízet DS 3 se třemi různými typy motorů: benzinovým, dieselovým a elektrickým.
Verze s benzinovými motory nabízí dvě varianty: PureTech 100 se šestistupňovou manuální převodovkou a PureTech 130 s osmistupňovou automatickou převodovkou.
V nabídce se udržela i verze s naftovým motorem BlueHDi 130, spojeným s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Elektrická DS 3 E-Tense je vybavena zcela novým elektromotorem (montovaným v Trémery-Metz), redukční převodovkou (vyráběnou ve Valenciennes) a novou baterií (montovanou v Poissy) pro zvýšení výkonu a dojezdu.
Nový hybridní synchronní elektromotor poskytuje výkon 115 kW (156 k) a točivý moment 260 Nm při napětí 400 V. Nová baterie s kapacitou 54 kWh (užitečná kapacita 50,8 kWh) je tepelně regulována pomocí cirkulace kapaliny a tepelného čerpadla, což umožňuje rychlé dobíjení, delší dojezd a delší životnost. Standardní palubní nabíječka pojme 100 kW stejnosměrného proudu (0 až 80 % za 25 minut) a 11 kW střídavého proudu (0 až 100 % za 5 hodin).
Díky lepší hustotě energie je baterie velmi kompaktní a je umístěna pod předními a zadními sedadly a pod středovým tunelem. Vnitřní prostor a poloha řidiče jsou naprosto stejné jako u ostatních motorů a odolnost proti nárazu překračuje nejpřísnější požadavky.
Nová DS 3 E-Tense dosahuje dojezdu až 402 km v kombinovaném cyklu WLTP (12,6 kWh/100 km) a více než 500 km v městských podmínkách, a to díky účinnosti elektromotoru, jeho schopnosti rekuperace energie a pomocné výbavě, jako je tepelné čerpadlo, systém umožňující přednastavení teploty v kabině na dálku a také díky aerodynamické optimalizaci přední části a kol a snížení světlé výšky o 10 mm u verzí se 17 a 18palcovými koly s pneumatikami Tall & Narrow. Všechny tyto faktory dohromady umožňují snížit u modelu SCx až o 7,6 %.
Technologie
Nová DS 3 dostala do výbavy nový systém infotainmentu dostupný na velkém centrálním displeji s vysokým rozlišením a úhlopříčkou 10,3 palců, s přepracovaným leskle černým rámečkem. Nově dodávaný DS Iris System nabízí on-line navigaci a inteligentní rozpoznávání hlasu.
Charakteristickým rysem tohoto systému je možnost personalizace centrálního displeje a sedmipalcového přístrojového panelu doplněného o head-up displej, který promítá důležité informace do linie očí řidiče. Centrální displej je rozdělen na 12 oddílů a lze na něj umístit widgety různých velikostí.
Přístrojový panel je rozdělen do dvou samostatných částí, které lze rovněž konfigurovat. Funkce lze současně ovládat pomocí pokročilého systému rozpoznávání hlasu nebo pomocí dotykových ovládacích prvků na centrálním panelu. Rozložení funkcí bylo přepracováno s cílem zlepšit ergonomii a zahrnout specifické funkce systému DS Iris System. Funkce Mirror Screen je nyní k dispozici bezdrátově.
Systém Visio Park 2, dostupný na velkém centrálním displeji, rozšiřuje nabídku asistenčních systém řízení o parkovací systém s 360° záběrem z nových digitálních kamer s vysokým rozlišením.
DS 3 je standardně vybavena kamerou za čelním sklem a standardní výbava zahrnuje špičkové asistenční systémy řízení: aktivní systém udržování vozu v jízdním pruhu, snímání dopravních značek s rychlostním omezením se zobrazením na přístrojovém panelu a automatické nouzové brzdění až do rychlosti 85 km/hod.
Systém DS Drive Assist snímá okolí pomocí radaru umístěného za předním nárazníkem a dalších senzorů a propojuje adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a systémem udržování vozu v jízdním pruhu, čímž zajišťuje poloautonomní řízení 2. úrovně. DS Drive Assist zajišťuje za pomocí horizontálního značení přesné umístění vozu v jízdním pruhu dle volby řidiče. Tato funkce si poradí s opakovaným zastavováním a rozjížděním a bez námahy udržuje trajektorii jízdy. Je kombinována se systémem Active Safety Brake. Tento systém automatického nouzového brzdění, který je schopen detekovat jiná vozidla i cyklisty a chodce, a to i za zhoršených světelných podmínek v rychlostech od 5 do 140 km/h, analyzuje riziko kolize a dokáže sám zahájit maximální brzdění, aby zabránil nárazu nebo omezil jeho následky.
Rozšířené rozpoznávání dopravních značek, které je k dispozici v rámci příplatkové výbavy, detekuje kromě rychlostních značek také některé jiné dopravní značky (značky stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění a konec zákazu předjíždění).
Všechny verze výbavy Nové DS 3 jsou opatřeny LED světlomety, které získaly nový vzhled. Tři obdélníkové, horizontálně uspořádané moduly, které zvýrazňuje elegantní, matně chromované orámování, působí odvážnějším dojmem. Světelný výkon je vyšší a zároveň se snižuje spotřeba energie pro větší dojezd (100% elektrický motor E-Tense) nebo nižší emise CO2 (spalovací motory).
Systém DS Matrix LED Vision je k dispozici za příplatek. Jejich světelný paprsek se automaticky přizpůsobuje okolnímu prostředí a umožňuje jízdu s trvale rozsvícenými dálkovými světly, aniž by docházelo k oslňování ostatních účastníků silničního provozu. Světlomety DS Matrix LED Vision tvoří 3 LED moduly plnící funkci potkávacích světel a jeden modul rozdělený na 15 stejných samostatných segmentů. LED diody v tomto bloku se postupně rozsvěcují a zhasínají postupně segment po segmentu podle podmínek v okolí vozu, které sleduje kamera umístěná v horní části čelního skla. Světlomety DS Matrix LED Vision osvítí velký a široký úsek před vozovkou, aniž by oslňoval vozy vepředu nebo v protisměru. Zvyšuje se tak komfort i bezpečí, zejména v noci.
Nová DS 3 má vysouvací kliky dveří. Tato exkluzivní technologie zachovává čistotu stylu vozu a zároveň mu dodává nádech avantgardy a optimalizuje jeho aerodynamickou účinnost. Kliky se objeví, jakmile je uživatelé potřebují, jinak se skryjí v karoserii, ať už po zastavení, nebo při jízdě. Díky systému hands-free přístupu a startování se navíc stačí k autu přiblížit (na 1,5 metru) a vůz se odemkne a všechny 4 kliky se automaticky vysunou. Při vzdálení se od vozu se kliky zasunou zpět a vůz se uzamkne.
Služby ovládané prostřednictvím aplikace MyDS umožňují zamykat/odemykat dveře, zapínat světlomety, aktivovat klakson a dálkově sledovat stav nabití baterie. Kromě toho umožňují ovládat programování vyhřívání nebo chlazení kabiny a programování a spouštění dobíjení nové DS 3 E-Tense. Aplikace MyDS byla také rozšířena o modul Send2Nav, který umožňuje vyhledat destinaci a odeslat ji přímo do systému infotainmentu nové DS 3.
Ceny
Nová DS 3 se vyrábí výhradně v Poissy nedaleko Paříže. Uvedení tohoto modelu na český trh se předpokládá v první polovině roku 2023. Ceny pro český trh proto ještě nebyly oznámeny. Ve Francii ale budou následující:
- Nová DS 3 PureTech 100 s manuální převodovkou: od 30 100 €
- Nová DS 3 PureTech 130 s automatickou převodovkou: od 33 100 €
- Nová DS 3 BlueHDi 130 s automatickou převodovkou: od 34 700 €
- Nová DS 3 E-Tense: od 41 700 €
Zdroj: DS automobiles, P Automobil Import