Ford chce v Evropě zlepšit svou konkurenceschopnost a ziskovost
COLOGNE, Německo, 10. ledna 2019 – Ford zahajuje konzultace se svými odborovými partnery a dalšími klíčovými zainteresovanými stranami, s cílem provést komplexní transformaci zaměřenou na posílení značky Ford a vytvoření udržitelného výnosného podnikání v Evropě.
⦁ Krátkodobým cílem nové strategie je návrat k ziskovosti, dlouhodobým pak zlepšení konkurenceschopnosti Fordu v Evropě
⦁ Připravují se krátkodobá opatření zaměřená na zlepšení ziskovosti a snížení strukturálních nákladů, ale souběžně se připravuje také reorganizace do nových obchodních jednotek: užitkové automobily, osobní automobily a dovážené automobily
⦁ Všechny modely budou v budoucnu k dispozici s elektrifikovaným hnacím ústrojím; chystají se rovněž nové modely s čistě elektrickým pohonem
⦁ K podpoře růstu v sektoru užitkových vozidel budou využívána i různá partnerství včetně možné aliance s Volkswagen AG
⦁ Nerentabilní modelové řady Ford buď přestane vyrábět, nebo zlepší jejich ziskovost; zaměří se rovněž na nedostatečně výkonné trhy a provede strategickou revizi ruského joint venture Ford Sollers
Změny postihnou i portfolio vozidel společnosti Ford, v segmentu vozidel s nejvýnosnějším růstem bude nabídka rozšiřována, méně výnosné řady vozidel budou ukončeny. Zatím ale Ford neoznámil, konkrétně kterých modelů a jakým způsobem se změny dotknou.
„Podnikáme rozhodující kroky k transformaci podnikání společnosti Ford v Evropě,“ řekl Steven Armstrong, viceprezident a prezident skupiny Evropa, Střední východ a Afrika. „Budeme investovat do vozidel, služeb, segmentů a trhů, které nejlépe podporují dlouhodobě udržitelný výnosný obchod, vytvářejí hodnotu pro všechny naše zúčastněné strany a poskytují našim zákazníkům emoční vozy.“