Ford dnes představil nový model Tourneo Courier
Ford dnes v rámci akce Bring On Tomorrow Live představil v dánské Kodani nový model E-Tourneo Courier. Jde o pětimístné víceúčelové vozidlo s designem, připomínajícím vozy kategorie MPV.
E-Tourneo Courier je jedním z deseti elektromobilů, které Ford plánuje nabízet na evropském trhu do roku 2024. Celosvětově Ford investuje 50 miliard dolarů, aby do konce roku 2026 dosáhl ročního prodejního objemu více než dvou milionů elektromobilů.
Prostor
Nabízí dostatek prostoru pro cestující i jejich zavazadla v kompaktních rozměrech vhodných do města.
E-Tourneo Courier bylo vyvinuto od základu nově s cílem přinést prostorný a praktický, ale také kompaktní vůz. Krátké převisy a přímé linie zdůrazňují šířku, zatímco přední část se u elektrické verze vyznačuje světelnou lištou přes celou šířku a chromovanou mřížkou.
Víceúčelové vozidlo umožňuje přepravu pěti dospělých osob i jejich zavazadel. K praktičnosti přispívá zadní lavice dělená v poměru 60:40 a zavazadlový prostor o více než 44 % větší v porovnání s dosavadním Tourneem Courier. 2 Cestující mají k dispozici také více prostoru pro ramena i hlavu a řadu praktických odkládacích přihrádek včetně konfigurovatelné středové konzoly, skryté schránky v zavazadlovém prostoru a 44litrového „frunku“ pod přední kapotou.
Přístrojový štít „digiboard“ s plně digitálním sdruženým ukazatelem a informačním a zábavním systémem SYNC 4 se ovládá prostřednictvím velkého 12palcového dotykového displeje. 3 Je vybaven bezdrátovou integrací systémů Android Auto a Apple CarPlay 4 a také nabíjecí podložkou pro telefon. 5 Aktualizace na dálku mohou v průběhu času vylepšovat funkčnost bez nutnosti návštěvy autorizovaného servisu.
E-Tourneo Courier bude nabízeno v několika stylových úrovních výbavy včetně osobitého modelu Active s kontrastní barvou střechy, lemy blatníků, střešními ližinami a specifickým potahem sedadel.
Nový elektrický pohon
Pohon zajišťuje v E-Tourneu Courier elektromotor o výkonu 100 kW (136 k) s možností jízdy „na jeden pedál“. Každodenní dojíždění i delší výlety usnadňuje nejrozsáhlejší sada pokročilých asistenčních systémů v dané třídě a řidiči mohou přepínat mezi jízdními režimy Normal, Eco a Kluzký povrch. 6
Vozidlo nabízí možnost nabíjení střídavým proudem o výkonu až 11 kW i stejnosměrným proudem o výkonu až 100 kW. Správu nabíjení usnadňuje komplexní řešení Ford pro domácí nabíjení, praktická mobilní aplikace a možnost naplánovat nabíjení na denní dobu s levnějším tarifem.
Typické noční nabíjení střídavým proudem z 10 na 100 % trvá 5,7 hodiny. 8 Nabíjení na cestách usnadní software Ford a zejména síť BlueOval Charge Network, která patří k největším v Evropě a do roku 2024 má zahrnovat 500 000 nabíječek. Při rychlonabíjení stejnosměrným proudem lze za 10 minut navýšit dojezd až o 87 km, nabití z 10 na 80 % pak nezabere ani 35 minut. 8
S přeplňovaným zážehovým motorem 1.0 EcoBoost o výkonu 92 kW (125 k) se nové Tourneo Courier začne vyrábět v druhé polovině roku 2023. 1 Objednat ho bude možné již letos v létě a první dodávky se uskuteční do konce roku 2023. Bude se vyrábět společně s crossoverem Puma – nejprodávanějším osobním modelem značky Ford v Evropě, který bude od roku 2024 rovněž nabízen i v elektrickém provedení.
E-Tourneo Courier se bude od druhé poloviny roku 2024 vyrábět v rumunské Craiově a k dispozici bude od druhé poloviny roku 2024.
Zdroj: Ford Motor Company