Ford Puma rozšířil svou řadu o elektrickou verzi Gen-E
Ford představil včera další model, nabízející kromě pohonu spalovacím motorem i čistě elektrický pohon, Pumu Gen-E.
Design exteriéru navazuje na linie poslední generace modelu Puma a přináší změny, mající ho udělat ještě výraznější a aerodynamičtější.
Design plné přední masky nahrazuje konvenční mřížku chladiče se inspiruje elektrickým SUV Ford Mustang Mach-E. 5 Sportovní zadní spoiler a design kol z lehkých slitin jsou dalšími prvky, které mají pomoci lepší aerodynamice, která je pro ekonomiku provozu elektromobilu podstatná.
Interiér
Uvnitř vozu má k dispozici řidič dva displeje s vysokým rozlišením. Nejnovější generace infosystému Ford SYNC 4 6 má navigaci připojenou ke cloudu 7, ze kterého čerpá například aktuální údaje o provozu. Bezdrátové propojení Apple CarPlay a Android Auto 8 umožňují zase synchronizaci aplikací a informací mezi chytrými telefony a vozem bez použití kabelů.
Nová vyvýšená středová konzola poskytuje úložný prostor pro odložení osobních věcí. Užitečná je posuvná loketní opěrka, umožňující najít nejpohodlnější polohu bez rozdílu výšky postavy. A nechybí ani bezdrátové nabíjení telefonu.9
Kompaktní elektrický pohon umožňuje efektivnější využití celého prostoru vozu. Úložný prostor ve dně zavazadlového prostoru Pumy MegaBox tak byl zvětšen na GigaBox. To znamená až 574 litrů 4 prostoru pro zavazadla bez nutnosti sklopení zadních sedadel, což je více, než nabízejí některá větší SUV.
43litrový přední zavazadlový prostor 4 využívá místo uvolněné benzinovým motorem. Je vhodné pro uložení příslušenství, které je přístupné i v případě, že je zavazadlový prostor plný.
Pohon
Zjednodušená elektronická řadicí páka pod volantem umožňuje přepínat mezi jízdou vpřed, neutrálem, zpátečkou a pozicí „parking“ s automatickou elektronickou parkovací brzdou. Díky volitelnému režimu jízdy s jedním pedálem je jízda pohodlnější bez ohledu na to, jaký ze čtyř jízdních režimů zrovna používáte.
Pokud jde o dynamiku jízdy, není Puma Gen-E žádný dravec, zrychlení z 0-100 km/h je spíše pohodových 8,0 s. Užitečná určitě bude rychlejší reakce na pokyny volantu, podobně jako u Pumy ST.
Nové elektrické hnací ústrojí přináší deklarovanou průměrnou spotřebu 13,1 kWh/100 km. Ta by měla umožnit dojezd až 376 km na plné nabití 2, zatímco ve městě by, díky nižším průměrné rychlosti a větší rekuperaci, měl dojezd dosáhnout až 523 km 2. Po připojení k rychlonabíječce trvá nabití z 10 na 80 % přibližně 23 minut 3.
Výbava
Dostupný je inteligentní adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a centrováním do jízdních pruhů 10 ,11, 12. Plynule zrychluje a brzdí, a dokáže pomocí prediktivního asistenta rychlosti 10přizpůsobit rychlost jízdy zatáčkám na silnici, kruhovým objezdům a při nájezdu na dálnici nebo výjezdu z ní. Volitelný kamerový systém s 360stupňovým prostorovým výhledem dokáže zobrazit pohled z ptačí perspektivy nastupování a vystupování nebo při jízdě v nepřehledných místech.
Druhý stupeň výbavy Premium dostává již standardně dynamické LED Matrix světlomety. Ty využívají prediktivní dynamické natáčení světla a upravují tvar světla pro nejlepší výhled.
Puma Gen-E, která se vyrábí v nejmodernějším montážním závodě Ford Otosan v rumunské Craiově a využívá elektrické pohonné jednotky montované ode dneška v závodě společnosti Ford v britském Halewoodu.
Pumu Gen-E je možné objednávat podle zveřejněného ceníku ode dneška, dodávky začnou na jaře 2025.
1 Podle prodejních údajů společnosti Ford.
2 Na základě plného nabití vozu Puma Gen-E. Odhadovaný dojezd podle celosvětově harmonizovaného zkušebního postupu pro lehká vozidla (WLTP). Uvedené údaje slouží pro účely srovnání a měly by být porovnávány pouze s jinými vozidly testovanými podle stejných technických postupů. Skutečný dojezd se liší v závislosti na faktorech, jako je teplota, způsob jízdy, profil trasy, údržba vozidla, stáří a stav lithium-iontového akumulátoru.
3 Doba nabíjení vychází z počítačových technických simulací výrobce. Rychlost nabíjení se snižuje s dosažením plné kapacity akumulátoru. Vaše výsledky se mohou lišit v závislosti na době nabíjení ve špičce a stavu nabití akumulátoru.
4 Kapacita nákladového prostoru a nákladu je omezena hmotností a rozložením nákladu.
5 Dojezd až 600 km na základě plného nabití akumulátoru Mustang Mach-E Extended Range. Odhadovaný dojezd podle celosvětově harmonizovaného zkušebního postupu pro lehká vozidla (WLTP). Uvedené hodnoty slouží pro účely srovnání a měly by být porovnávány pouze s jinými vozidly testovanými podle stejných technických postupů. Skutečný dojezd se liší v závislosti na faktorech, jako je teplota, způsob jízdy, profil trasy, údržba vozidla, stáří a stav lithium-iontového akumulátoru.
6 Nenechte se během řízení rozptylovat ani nepoužívejte přenosná zařízení. Pokud je to možné, používejte systémy ovládané hlasem. Některé funkce mohou být zablokovány, pokud je vozidlo v pohybu. Ne všechny funkce jsou kompatibilní se všemi telefony.
7 Připojené služby a funkce závisí na dostupnosti sítě a kompatibilním plánu. 5G není k dispozici všude. Vyvíjející se technologie/komunikační sítě/možnosti vozidla mohou omezit funkčnost a znemožnit provoz připojených funkcí. Připojené služby nezahrnují Wi-Fi hotspot. Dostupný Wi-Fi hotspot vyžaduje samostatné předplatné.
8 Vyžaduje telefon s aktivní datovou službou a kompatibilní software.Systém SYNC během používání neovládá produkty třetích stran. Za příslušné funkce odpovídají výhradně třetí strany. Android Auto je ochranná známka společnosti Google LLC. Apple CarPlay je ochranná známka společnosti Apple Inc. registrovaná v USA.a dalších zemích.
9 Dostupné bezdrátové nabíjení Qi nemusí být kompatibilní se všemi mobilními telefony.
10 Funkce asistenta řidiče jsou doplňkové a nenahrazují pozornost, úsudek a potřebu řidiče ovládat vozidlo. Nenahrazují bezpečné řízení. Podrobnosti a omezení naleznete v návodu k obsluze.
11 Systém udržování jízdního pruhu neovládá řízení.
12 Pokud je zastavení delší než tři sekundy, musí řidič zasáhnout a stisknout tlačítko „RES“ nebo plynový pedál, aby se činnost systému obnovila.
Zdroj: Ford Motor Company